Maimstream Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 (redigerad) Går verkligen alla amerikaner runt med skor inomhus? Frågade en amerikansk tjej på Skype. Svar: Ja. Edit. Inte ALLA, alltså. Men du hajar. Redigerad 12 juni, 2012 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Går verkligen alla amerikaner runt med skor inomhus? De flesta gör väl det. De har heltäckningsmatta och ingen golvvärme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Nu har jag sett den här ordvitsen flera gånger, och jag lyckas fan inte förstå den. "What does an angry pepper do? It gets all jalapeno face!" Hjälp efterfrågas It gets all *** in your face? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Går verkligen alla amerikaner runt med skor inomhus? I england är det väl också ganska standard. Åtminstone där jag har varit på besök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 (redigerad) Vet någon en trevlig hemsida/bildforum med inriktning på lyxiga, smakfulla bostäder? Jag vill bli imponerad av inredning och arkitektur och sånt. Jag kikar ofta in på minhembio.com och jag tänker mig typ den fast inte nödvändigtvis med fokus på hifi. Gärna en internationell sida med lite fetare saker än vad som postas där också. Svårgooglat ämne då flesta sidorna innehållandes tänkbara nyckelord, inte är det jag söker. Redigerad 12 juni, 2012 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Nu har jag sett den här ordvitsen flera gånger, och jag lyckas fan inte förstå den. "What does an angry pepper do? It gets all jalapeno face!" Hjälp efterfrågas It gets all *** in your face? Är inte säker, har aldrig hört den innan, men det enda jag kan tänka mig är "It gets all up in your face", fast då ska inte "all" var med i vitsen. Men det är den inte enligt den där ålen, så det kan vara så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Är inte säker, har aldrig hört den innan, men det enda jag kan tänka mig är "It gets all up in your face", fast då ska inte "all" var med i vitsen. Men det är den inte enligt den där ålen, så det kan vara så. Kebab har nog läst fel eller så har någon skrivit fel, det ska definitivt vara "jalapeno face". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 13 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2012 Går verkligen alla amerikaner runt med skor inomhus? Frågade några amerikaner jag brukar chatta med. Om de hälsar på hos folk har de alltid skorna på. Hemma däremot brukar de ta av dem, så det varierar en hel del verkar det som. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 14 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2012 Nu har jag sett den här ordvitsen flera gånger, och jag lyckas fan inte förstå den. "What does an angry pepper do? It gets all jalapeno face!" Hjälp efterfrågas It gets all *** in your face? Y'all up in yo? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2012 Var har Sverige fått sitt namn ifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 16 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2012 Var har Sverige fått sitt namn ifrån? Från Svea Rike, alltså Svearnas rike. Svear var de som bodde här på typ vikingatiden. Kanske tidigare, minns ej. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 16 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2012 (redigerad) Jag har ett svärd hemma som min farfars farfars something something använde i tjänst för en miljon år sedan. För tillfället hänger det på väggen här hemma och är nu i ganska dåligt skick. Vem skall man vända sig till om man vill vårda det lite? Bonus om man kan slipa svärdeggen på stället Redigerad 16 juni, 2012 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2012 Jag har ett svärd hemma som min farfars farfars something something använde i tjänst för en miljon år sedan. För tillfället hänger det på väggen här hemma och är nu i ganska dåligt skick. Vem skall man vända sig till om man vill vårda det lite? Bonus om man kan slipa svärdeggen på stället Kolla med nån smed i närheten du bor såg på Flashback att nån skrev gå till en skomakare o fråga. Kollade bara snabbt via denna länk så kanske nåt att kolla på http://www.slipad.com/SE/index.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Var har Sverige fått sitt namn ifrån? Sverige som land/rike nämns först i text som namnet Svitjod, vilket det fortfarande heter på isländska. Svitjod betyder enkelt översatt sveafolket, som i sveafolkets land/rike. Svitjod översattes till Suicia på Latin och betyder Svea Rike, vilket i folkmun blev Sverike, vilket dom senare bytte ut K till G och vipps föddes namnet Sverige. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Vad löjligt ordet Sverige låter helt plötsligt nu när man har hört hur det framkom. Haha, oh Sverige, you so silly! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Nu skulle Gizmo varit här: Vad är egentligen skillnaden på en varg och en hund? Nu menar jag inte en bulldog eller likande. Utan en sån där hund som Gizmo gillade. Slädhundar eller vad de kallas. De ser ju EXAKT lika dana ut som vargarna. Är det en "varg" eftersom den är vild, eller finns det en faktisk skillnad. och varför skulle man inte kunna tämja en varg till samma lydnad som en hund? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Nu skulle Gizmo varit här: Vad är egentligen skillnaden på en varg och en hund? Nu menar jag inte en bulldog eller likande. Utan en sån där hund som Gizmo gillade. Slädhundar eller vad de kallas. De ser ju EXAKT lika dana ut som vargarna. Är det en "varg" eftersom den är vild, eller finns det en faktisk skillnad. och varför skulle man inte kunna tämja en varg till samma lydnad som en hund? Den hund rasen du tänker på kallas siberian husky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Nu skulle Gizmo varit här: Vad är egentligen skillnaden på en varg och en hund? Nu menar jag inte en bulldog eller likande. Utan en sån där hund som Gizmo gillade. Slädhundar eller vad de kallas. De ser ju EXAKT lika dana ut som vargarna. Är det en "varg" eftersom den är vild, eller finns det en faktisk skillnad. och varför skulle man inte kunna tämja en varg till samma lydnad som en hund? Seppala är närmare besläktad med vargar. Jag tror inte man någonsin helt hade kunnat tämja en varg. Om du däremot tämjer flera generationer av vargar hade det kunnat gå, och det är väl det som är huvudskillnaden mellan en hund och en varg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 17 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 17 juni, 2012 Seppala är närmare besläktad med vargar. Jag tror inte man någonsin helt hade kunnat tämja en varg. Om du däremot tämjer flera generationer av vargar hade det kunnat gå, och det är väl det som är huvudskillnaden mellan en hund och en varg. Jag såg någon dokumentär som tog upp det här ämnet och de har försökt tämja vargar i flera generationer utan framgång. Det måste tas fram en valp som är en korsning mellan en annan hund, och en varg. I Sverige är det endast tillåtet att inneha varghundar (inte irländsk, det finns många fler raser) som har en varg i släkten tidigast fem generationer bak, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 18 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 18 juni, 2012 Men hundarna kommer ju nånstans ifrån?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts