RavenE Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 Oh well. -- Ny fråga, som passar precis in på trådtiteln. Hur sjutton fungerar twitter? Vad är det för skillnad på @ och # ? Hur följer man? Hur uppdaterar man? Och viktigast av allt kanske, vad ska man med det till? @: Du nämner en specifik person/företag/liknande. Precis som du kan tagga folk i statusuppdateringar på Facebook. #: Du nämner ett evenemang/program eller så. Fungerar som en grupp för att diskutera samma sak. Nyligen användes #esc2012 för att diskutera Schlagersmörjan som var på tv. Vad man ska med det till har jag inte förstått, trots att jag använder det dagligen för att följa folk. Uppdaterar sällan själv. Kan hända att jag svarar på någons uppdatering, men jag stör mig varje gång jag går in och läser. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 (redigerad) Ny fråga, som passar precis in på trådtiteln. Hur sjutton fungerar twitter? Vad är det för skillnad på @ och # ? Hur följer man? Hur uppdaterar man? Och viktigast av allt kanske, vad ska man med det till?@<namn> för att skriva till någon. #<tag> för att tagga med ett ämne så att andra som diskuterar samma ämne kan se. Man klickar på "Follow" för att följa någon. Man skriver i rutan "Compose a new tweet..." och klickar sedan "Tweet" för att uppdatera. Människorna som jag följer använder Twitter till att skriva korta meddelanden till varandra utan att behöva maila eller använda chatklienter. Bland annat Bleubird, Dose One och Aesop Rock skriver saker till/med sina fans (Uppdateringar om spelningar, albumsläpp, musikvideor). Har förstått att en del använder Twitter bara att för att droppa random saker då och då, men har ingen erfarenhet. Använder man haschtag-metoden kan man diskutera saker med människor man inte känner med samma intresse. Kanske verkar helt onödigt, men det är jättesmidigt. oops, ravene hade ju redan svarat. välkommen till 2010(?) där vi inte läser sista sidor längre Redigerad 31 maj, 2012 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 Twittertråden! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 På tal om trådens titel: Vad heter det när man använder två motsatsord för att beskriva någonting? Exempel: äckligt gott lite mycket roligt tråkigt (skoja) <-- kanske världens bästa skämt Ni hajar! Jag har glömt. För det finns ett ord, va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 På tal om trådens titel: Vad heter det när man använder två motsatsord för att beskriva någonting? Exempel: äckligt gott lite mycket roligt tråkigt (skoja) <-- kanske världens bästa skämt Ni hajar! Jag har glömt. För det finns ett ord, va? Lol, såg detta på wiki igår. http://en.wikipedia.org/wiki/Oxymoron Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 Lol, såg detta på wiki igår. http://en.wikipedia.org/wiki/OxymoronHaha, bra det. Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 (redigerad) Va inget. Redigerad 31 maj, 2012 av Plaisir Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 31 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2012 (redigerad) Oh well. -- Ny fråga, som passar precis in på trådtiteln. Hur sjutton fungerar twitter? Vad är det för skillnad på @ och # ? Hur följer man? Hur uppdaterar man? Och viktigast av allt kanske, vad ska man med det till? @ används för att kommentera till en person. T.ex @Hankibojj Hejhej! # används för att kommentera ett visst ämne. T.ex #melodifestivalen bra jobbat @loreen! Du följer genom att först ha ett eget twitter-konto, sen söker du upp de personer du vill följa och klickar på "följ" Du uppdaterar genom att logga in på ditt twitterkonto, så finns en "new tweet"-ruta exempelvis i högerspalten. Du kan även klicka på "reply" på någon tweet som en annan har skrivit, om du vill skriva ett svar till denne. Jag personligen skriver inte mycket själv, men tycker det är kul att följa vissa artister/politiker/skådisar. Edit: Oh well, missade att det skapats en ny sida där svaren redan avhandlats. Redigerad 31 maj, 2012 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 Förrens eller försen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 Förrens eller försen? Förrän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 (redigerad) Förrens eller försen? Förrän. e: 25 sekunder sen! Redigerad 3 juni, 2012 av Adrian G Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 Förrän Förrän. Så pass? Tror ALDRIG någon gått igenom just den med mig. Och har själv alltid varit osäker varenda gång jag skrivit det. Nu ska jag vara duktig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 Så pass? Tror ALDRIG någon gått igenom just den med mig. Inte förrän nu! 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 juni, 2012 Inte förrän nu! haha.. Fantastiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 9 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2012 Fungerar bankomatkort etc även om dem har råkat kommit med i tvätten och fått stå ut en runda med Mr. Tvättmaskin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 9 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2012 Fungerar bankomatkort etc även om dem har råkat kommit med i tvätten och fått stå ut en runda med Mr. Tvättmaskin? Det tror jag. Eftersom det inte finns något elektriskt i dem som kan ge kortslutning så borde det vara lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 9 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2012 Det tror jag. Eftersom det inte finns något elektriskt i dem som kan ge kortslutning så borde det vara lugnt. Låter trovärdigt! Tack tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 juni, 2012 Tips: Testa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 10 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 juni, 2012 Det skulle väl vara om magnetremsan skrapat mot något inne i tvättmaskinen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 12 juni, 2012 Rapportera Share Skrivet 12 juni, 2012 Går verkligen alla amerikaner runt med skor inomhus? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts