kobbe Skrivet 2 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2012 Ingen extra kostnad för påminnelse när det gäller trafikböter. Han åkte väl ändå buss och utan giltig biljett? Tror inte det är trafikböter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 3 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2012 Vi kan glömma min fråga fick svar o tvungen att betala. Ska åka ner till vårat bussbolag o fråga om man kan skjuta fram betalningen 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2012 Han åkte väl ändå buss och utan giltig biljett? Tror inte det är trafikböter. Ah, ok missförstod 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
n00dles Skrivet 3 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2012 Nu länkas det barnporr i Skype, de flesta verkade ändå vara 18+ men jag skulle ändå vilja ha svar på några frågor. Ovetandes har jag klickat på ett par länkar. Nu är jag väl inte speciellt orolig över att jag ska få fängelse och bli knullad i stjärten. Men jag undrar bara vad lagen säger. Som i det här fallet, någon länkar något till mig och jag klickar på det. Är jag då skyldig att ta reda på innan vad det är länkarna innehåller? Kan man bli straffad om man bara är inne på en sida utan att "använda innehållet på sidan". Mer barnporr till folket. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 3 maj, 2012 Om man skickar blommor via Euroflorist, får mottagaren på något sätt reda på namnet på avsändaren? (förutsatt att man inte skriver med det på kortet förstås) För på deras hemsida nämns nämligen inte det här alls. Någon som vet. Skickade till mitt ex för något år sen men minns inte hur det va. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 5 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2012 Om man skickar blommor via Euroflorist, får mottagaren på något sätt reda på namnet på avsändaren? (förutsatt att man inte skriver med det på kortet förstås) För på deras hemsida nämns nämligen inte det här alls. Någon som vet. Skickade till mitt ex för något år sen men minns inte hur det va. Det står inte med, det enda som brukar skickas med är ju kortet. De gånger jag skickat blombud är det bara det som jag angett där som står. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 6 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2012 Har amerikanerna förmånsbil på samma sätt som vi har i Sverige? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2012 När en fågel flyger och har vingarna i det nedre läget, faller den mot marken då? Kan inte tänka mig att den har lika bra lyftkraft som när vingarna är "uppe". Det jag undrar är alltså ifall fåglar "faller" mot marken en gång per vingslag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 6 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2012 När en fågel flyger och har vingarna i det nedre läget, faller den mot marken då? Kan inte tänka mig att den har lika bra lyftkraft som när vingarna är "uppe". Det jag undrar är alltså ifall fåglar "faller" mot marken en gång per vingslag. Borde den inte vara "påväg uppåt" i maxhastighet då? Eftersom att den precis avslutat ett vingslag. Det skulle ju kunna vara tvärtom däremot. Att när den fått upp vingarna till max så är den liiite påväg neråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 6 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2012 När en fågel flyger och har vingarna i det nedre läget, faller den mot marken då? Kan inte tänka mig att den har lika bra lyftkraft som när vingarna är "uppe". Det jag undrar är alltså ifall fåglar "faller" mot marken en gång per vingslag. Om en fågel vill segla har den självklart mest lyftkraft med vingarna vertikalt. Som plasir säger åker den ju uppåt nästan hela vingrörelsen. Finns ju vissa fåglar som inte flyger helt vågrätt, de flaxar några flax, väntar 1 sekund och repeterar sådär. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 6 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2012 De har garanterat sämre lyftförmåga när vingen inte är horisontell, men det finns ändå tillräckligt med vingyta kvar för att inte falla. När vingen är längst ner så har ju fågeln just fått fart framåt och uppåt om den så vill, så den har tid att förflytta vingarna till utgångsläget igen. Lite som att simma bröstsim, du stannar ju inte upp mellan varje simtag. Letade upp denna: Syns tydligare hur allt fungerar när mans er det i slow motion. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2012 Jag har precis kommit hem från mitt första 13-timmars arbetspass (ever!) och är lite mossig i huvudet så jag orkar inte googla. Finns det någon smidig hemsida/program där man kan skriva in massor med timmar och minutrar för att sedan få en summa med allt sammanräknat? Typ: 1h 15 m + 1h 2m = 2h 17m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2012 Jag har precis kommit hem från mitt första 13-timmars arbetspass (ever!) och är lite mossig i huvudet så jag orkar inte googla. Finns det någon smidig hemsida/program där man kan skriva in massor med timmar och minutrar för att sedan få en summa med allt sammanräknat? Typ: 1h 15 m + 1h 2m = 2h 17m Excel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2012 (redigerad) Excel? Ah, det är sant. Får ladda ner det. Om någon hittar en hemsida så länka gärna i alla fall. Edit: Drog ner open office. Hittade en mall som var rätt bra, dock skulle jag vilja ha en kolumn där jag skriver in rast och att det dras av automatiskt på den arbetade tiden. Någon excelkunnig som har lite tid över och skulle kunna hjälpa mig med en simpel mall? Redigerad 9 maj, 2012 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 9 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2012 (redigerad) Dubbelmacka! Redigerad 9 maj, 2012 av RavenE 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 9 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2012 Ah, det är sant. Får ladda ner det. Om någon hittar en hemsida så länka gärna i alla fall. Edit: Drog ner open office. Hittade en mall som var rätt bra, dock skulle jag vilja ha en kolumn där jag skriver in rast och att det dras av automatiskt på den arbetade tiden. Någon excelkunnig som har lite tid över och skulle kunna hjälpa mig med en simpel mall? Borde det inte bara vara att skriva =A1-B1 där A1 är tiden du arbetat minus B1 som är tiden du rastat? Du får alltså ha totaltiden i kolumn C, eller något i den stilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 10 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 maj, 2012 Ah, det är sant. Får ladda ner det. Om någon hittar en hemsida så länka gärna i alla fall. Edit: Drog ner open office. Hittade en mall som var rätt bra, dock skulle jag vilja ha en kolumn där jag skriver in rast och att det dras av automatiskt på den arbetade tiden. Någon excelkunnig som har lite tid över och skulle kunna hjälpa mig med en simpel mall? Har ett ganska avancerad och till stor del automatiserat "schema" i Excel. Löser du det inte själv så kan du få tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 26 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 26 maj, 2012 (redigerad) Har mer eller mindre spenderat drygt ett år för att försöka lista ut ifall det finns någon substans alls i påståendet att "fläskfärs gör köttbullarna/pannbiffen/hamburgaren saftigare" (alltså att använda blandfärs istället för 100 % nötfärs). Det absolut enda jag tänker kan vara ett alternativ är att fläskfärs brukar ha något högre fetthalt, men det kan omöjligtvis vara därför denna myt har spridit sig. Vad beror det på?? EDIT: Efter lite enkel googling (suck...) verkar det vara som jag trodde, att det är fetthalten man syftar på. Tycker ändå det är förbaskat löjligt, jag använder alltid 100 % nötfärs (om jag inte vill att det ska smaka gris) och kan inte minnas en enda gång det INTE har blivit sjukt saftigt. Redigerad 26 maj, 2012 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 27 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2012 Har mer eller mindre spenderat drygt ett år för att försöka lista ut ifall det finns någon substans alls i påståendet att "fläskfärs gör köttbullarna/pannbiffen/hamburgaren saftigare" (alltså att använda blandfärs istället för 100 % nötfärs). Det absolut enda jag tänker kan vara ett alternativ är att fläskfärs brukar ha något högre fetthalt, men det kan omöjligtvis vara därför denna myt har spridit sig. Vad beror det på?? EDIT: Efter lite enkel googling (suck...) verkar det vara som jag trodde, att det är fetthalten man syftar på. Tycker ändå det är förbaskat löjligt, jag använder alltid 100 % nötfärs (om jag inte vill att det ska smaka gris) och kan inte minnas en enda gång det INTE har blivit sjukt saftigt. jag trodde att jag var inne i LP&U-tråden och att du hade ersatt din flickvän med fläskfärs. Jag hade fel för att jag är full. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 27 maj, 2012 Rapportera Share Skrivet 27 maj, 2012 jag trodde att jag var inne i LP&U-tråden och att du hade ersatt din flickvän med fläskfärs. Jag hade fel för att jag är full.Ta och nyktra till någon gång! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts