Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

För ett par månader sedan cirkulerade ett klipp på nätet.

Man såg en snubbe packa en väska som innehöll lite grejer. Sen såg man honom ta sig till en pyramid där han styrde in en radiostyrd bil. Bilen rullade fram till nån öppning och texten "om X dagar visar jag vad pyramiden innehåller. Om ni inte sätter in X tusen på mitt konto" eller nått liknande.

Vad hände, fick han sina pengar, släpptes fortsättningen? Vad var det egentligen? En reklamfilm?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För ett par månader sedan cirkulerade ett klipp på nätet.

Man såg en snubbe packa en väska som innehöll lite grejer. Sen såg man honom ta sig till en pyramid där han styrde in en radiostyrd bil. Bilen rullade fram till nån öppning och texten "om X dagar visar jag vad pyramiden innehåller. Om ni inte sätter in X tusen på mitt konto" eller nått liknande.

Vad hände, fick han sina pengar, släpptes fortsättningen? Vad var det egentligen? En reklamfilm?

http://now-i-know.com/

Lägg inte tid på detta. :P

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, självklart inte.

Men ändå, hur slutade filmen? Säkert finns hela gratis på nätet men orkar varken leta upp eller ladda ner den.

Nån som kan berätta?

Det hände inget mer, tunneln tog en vändning rakt ned. Föraren körde bilen över kanten och videon slutar när bilen slår i botten.

Sedan får man läsa en text där han säger att han inte fått tag i mer information än så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Barnskådespelare i skräckfilmer, får de se hela filmen efteråt?

Det här kan kanske vara en del av ett svar på din fråga. Fast det var ju mer än 40 år sedan, bestämmelser lär ha ändrats.

http://www.imdb.com/name/nm0001377/bio#trivia

"She wasn't legally able to attend the London premiere of Romeo och Julia (1968/I) because she was under 18 and the film contained a nude scene -- even though she was the one who was nude."

Edit: Äh, vad tusan. Det är ju lördag! Här kommer en bild också. NSFWhttp://i.imgur.com/uwYxL.gif

Redigerad av Kebab
  • Gilla 8
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det så kallade "Ägg-Maracas" eller vad de nu heter man hör i bakgrunden på Hoffmaestro's Highwayman?

Tacksam för snabbt svar. Eller ja, svar överhuvudtaget.

Det är troligtvis ett slagverksinstrument av en finkornigare kaliber, du kan nog återskapa ljudet med antingen en äggshaker eller tunt och fint sandpapper.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga hur lång tid ska de ta egentligen när man har bestridit en bötesbot? Fick nämligen böter på bussen o förklarade för dem (nu lär ni klaga). Men jag har 10 dagar på att betala in den fick den den 19/4 o skulle vara inbetald den sista om jag minns rätt. Dagen efter den 20/4 så gick jag ner till lokal trafiken o pratade med dem men dem sa att jag fick göra det via deras hemsida.

Så när jag kom hem så gick jag in o skrev varför jag ville bestrida bötesboten o det stog att det kan ta normalt 10 dagar innan svar. Har inte fått något svar än kan man ringa och prata med dem eftersom jag inte har fått nå svar på tillbaka. Om jag nu skulle vara tvungen att betala kan man såfall skjuta upp den till mans får pengar?

EDIT: Står att det ska inbetalas till IJ fakturaservice men hittar ingen hemsida till dem eller nåt telefonummer

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga hur lång tid ska de ta egentligen när man har bestridit en bötesbot? Fick nämligen böter på bussen o förklarade för dem (nu lär ni klaga). Men jag har 10 dagar på att betala in den fick den den 19/4 o skulle vara inbetald den sista om jag minns rätt. Dagen efter den 20/4 så gick jag ner till lokal trafiken o pratade med dem men dem sa att jag fick göra det via deras hemsida.

Så när jag kom hem så gick jag in o skrev varför jag ville bestrida bötesboten o det stog att det kan ta normalt 10 dagar innan svar. Har inte fått något svar än kan man ringa och prata med dem eftersom jag inte har fått nå svar på tillbaka. Om jag nu skulle vara tvungen att betala kan man såfall skjuta upp den till mans får pengar?

EDIT: Står att det ska inbetalas till IJ fakturaservice men hittar ingen hemsida till dem eller nåt telefonummer

Du bör ringa upp dom och tala om att du hört av dig så att de kan lägga in det i rullarna. Då kan du slippa påminnelse för tillfället.

De flesta kräver dock att man betalar hälften innan man kan bestrida det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är bussbolaget du ska ta kontakt med, inte IJ fakturaservice. Ring eller gå till dem, för jag tror inte att någon här på forumet kan ge dig ett korrekt svar.

Jag har svårt att tro att du får skjuta upp betalningen, däremot så är det inte säkert att du får någon betalningsanmärkning/extra pristillägg ifall du betalar några dagar försent. Men det där kan jag inte heller svara på särskilt säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du bör ringa upp dom och tala om att du hört av dig så att de kan lägga in det i rullarna. Då kan du slippa påminnelse för tillfället.

De flesta kräver dock att man betalar hälften innan man kan bestrida det.

Tackar stog inget om att betala på boten jag har står bara att jag ska betala 542kr. Dessutom så hittade jag inge telefonnummer till dem.

Det är bussbolaget du ska ta kontakt med, inte IJ fakturaservice. Ring eller gå till dem, för jag tror inte att någon här på forumet kan ge dig ett korrekt svar.

Jag har svårt att tro att du får skjuta upp betalningen, däremot så är det inte säkert att du får någon betalningsanmärkning/extra pristillägg ifall du betalar några dagar försent. Men det där kan jag inte heller svara på särskilt säkert.

Mja får nog göra det om jag inte får svar denna vecka. Får väl såfall knalla ner till VL på måndag/tisdag om jag inte fått något svar o prata med dem. Men är risken då att jag får betala än att vänta på ett svar?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor