eXotic Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Att jag inte lyckades klura ut det själv.. Får skylla på dålig sömn. Som i sin tur skylles på att du hade Dragonforce på hjärnan, vilket skylles på Kebab. Det är helt klart Kebabs fel att du inte kunde klura ut det där. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Nu tänker jag återvända ett tag tillbaka i tiden. Vad va det Samuelzzon (spelling incorrect)skulle kyla? Har vi fått reda på det än? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 (redigerad) Som i sin tur skylles på att du hade Dragonforce på hjärnan, vilket skylles på Kebab. Det är helt klart Kebabs fel att du inte kunde klura ut det där. Nu tänker jag återvända ett tag tillbaka i tiden. Vad va det Samuelzzon (spelling incorrect)skulle kyla? Har vi fått reda på det än? Nix. I tråden har det inte skrivits sedan december 2010, men jag har för mig att frågan var uppe förra året också. Jag vill fortfarande veta vad det var alltså... Redigerad 10 april, 2012 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Varför tar det så lång tid för en del spelföretag att porta från Xbox 360/PS3 till PC? Nu syftar jag på om företaget bekräftat för en PC release o det släppts till konsol först. Det jag satt o fundera på det enda dem gör är väl att ändra kontrollerna från konsol till PC samt buggtestar o ändrar lite grann? Eller är det betydligt mer dem gör med en PC portning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Varför tar det så lång tid för en del spelföretag att porta från Xbox 360/PS3 till PC? Nu syftar jag på om företaget bekräftat för en PC release o det släppts till konsol först. Det jag satt o fundera på det enda dem gör är väl att ändra kontrollerna från konsol till PC samt buggtestar o ändrar lite grann? Eller är det betydligt mer dem gör med en PC portning? Om du inte orkar vänta till en riktig PC-release är det ju bara sätta i PS3-skivan i datorn men då måste du ladda hem en emulator och spela med kontrollen från PS3:an. Det går att göra med Xbox 360 också men det blir lite krångligare. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Varför tar det så lång tid för en del spelföretag att porta från Xbox 360/PS3 till PC? Nu syftar jag på om företaget bekräftat för en PC release o det släppts till konsol först. Det jag satt o fundera på det enda dem gör är väl att ändra kontrollerna från konsol till PC samt buggtestar o ändrar lite grann? Eller är det betydligt mer dem gör med en PC portning? En konsoll är ingen dator med ett Operativsystem och fungerar såldes helt olika, jämför med att spela på en mac eller linux, det går inte alls emd de flesta spelen eftersom allting är så olika. Men själva porten verkar i dagens läge gå rätt fort (enligt wikipedia) med olika programvaror. Jag gissar på att allting som PC medför, tex bättre modeller eller högupplösta texturer för högre inställningar kan ta tid att göra. Dessutom verkar ju bugtestning ta väldigt lång tid och det finns ändå massvis med buggar kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 En konsoll är ingen dator med ett Operativsystem och fungerar såldes helt olika, jämför med att spela på en mac eller linux, det går inte alls emd de flesta spelen eftersom allting är så olika. Men själva porten verkar i dagens läge gå rätt fort (enligt wikipedia) med olika programvaror. Jag gissar på att allting som PC medför, tex bättre modeller eller högupplösta texturer för högre inställningar kan ta tid att göra. Dessutom verkar ju bugtestning ta väldigt lång tid och det finns ändå massvis med buggar kvar. Dessutom, helt enligt egen åsikt och teori, så tror jag de väntar med PC för att sälja så bra de kan till konsol. Folk köper hellre spelet till sitt tvspel än att vänta ett år för att tanka det gratis. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 Dessutom, helt enligt egen åsikt och teori, så tror jag de väntar med PC för att sälja så bra de kan till konsol. Folk köper hellre spelet till sitt tvspel än att vänta ett år för att tanka det gratis. Hmm, är inte så säker på det! Då borde dom ha gott om tid att buggtesta mycket mer, om det nu inte är så att de vill spara massa pengar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2012 När användes XP, experience points, för första gången i ett spel? I de första fanns inte XP, så nått spel måste ha varit först. Vilket? Själv kom jag (nog) i kontakt med det jävligt sent, fallout 3 tror jag. Kanske tidigare, men kan inte komma på nått så här på rak arm... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 april, 2012 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 När användes XP, experience points, för första gången i ett spel? I de första fanns inte XP, så nått spel måste ha varit först. Vilket? Själv kom jag (nog) i kontakt med det jävligt sent, fallout 3 tror jag. Kanske tidigare, men kan inte komma på nått så här på rak arm... Jag kan föreställa mig att det kommer från 70-talets rollspel med kartor, karaktärer och kort, vilket sedan kom tillbaka när tevespelstekniken tillät så avancerade spel som RPG med karaktärsutveckling. Det tidigaste spel jag själv spelat med XP-system är Chrono Trigger från 1995 till SNES, men jag tror att Final Fantasy-serien var före detta och säkert finns primitiva versioner av XP redan långt innan dess. Fallout 3 är garanterat inte bland de första iallafall, det hade använts i säkert 15 år dessförinnan i många spel. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 (redigerad) Jag kan föreställa mig att det kommer från 70-talets rollspel med kartor, karaktärer och kort, vilket sedan kom tillbaka när tevespelstekniken tillät så avancerade spel som RPG med karaktärsutveckling. Det tidigaste spel jag själv spelat med XP-system är Chrono Trigger från 1995 till SNES, men jag tror att Final Fantasy-serien var före detta och säkert finns primitiva versioner av XP redan långt innan dess. Fallout 3 är garanterat inte bland de första iallafall, det hade använts i säkert 15 år dessförinnan i många spel. Ah, experience points som använder "levels" härstammar ju utan tvekan från Dungeons & Dragons. I stort sett alla spel där ens karaktär blir starkare med tiden är ju grundade i någon form av experience-system egentligen, så jag tror det är väldigt svårt att hitta det absolut första. Särskilt eftersom det kopierade sitt system av något som redan existerade (dungeons & dragons) vilket gör det mindre imponerande. edit: och dungeons & dragons har såklart hittat inspiration från annat Redigerad 11 april, 2012 av DrStupid 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 11 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2012 Jag kan föreställa mig att det kommer från 70-talets rollspel med kartor, karaktärer och kort, vilket sedan kom tillbaka när tevespelstekniken tillät så avancerade spel som RPG med karaktärsutveckling. Det tidigaste spel jag själv spelat med XP-system är Chrono Trigger från 1995 till SNES, men jag tror att Final Fantasy-serien var före detta och säkert finns primitiva versioner av XP redan långt innan dess. Fallout 3 är garanterat inte bland de första iallafall, det hade använts i säkert 15 år dessförinnan i många spel. Ah, experience points som använder "levels" härstammar ju utan tvekan från Dungeons & Dragons. I stort sett alla spel där ens karaktär blir starkare med tiden är ju grundade i någon form av experience-system egentligen, så jag tror det är väldigt svårt att hitta det absolut första. Särskilt eftersom det kopierade sitt system av något som redan existerade (dungeons & dragons) vilket gör det mindre imponerande. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 13 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2012 Är ": D" det samma som ": d" i smiley-väg? Har de samma betydelse? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 13 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 13 april, 2012 Är ": D" det samma som ": d" i smiley-väg? Har de samma betydelse? Japp! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 Har en fråga baserar på det som hände idag. Mamma frågade mig om jag kunde gå upp o ta ut pengar o handla. Visst jag erbjöd mig att göra det gick till bankomaten o bankomaten tog kortet. Eftersom jag glömde koden o trodde jag knappade in rätt och ja jag vet att det är mitt fel att de hände. Men skit samma stog att jag skulle kontakta Swedbank så jag gick in o pratade med dem. Fick bara till svar din mamma måste beställa ett nytt kort. Jag frågade kan ni inte bara hämta kortet? Hon på banken sa tyvärr det går inte kortet är spärrat. SÅ jag svarade tillbaka med men kan ni inte hämta kortet o tabort spärren? För det måste ni väl ändå kunna göra? Hon sa bara till mig tyvärr det går inte överhuvudtaget vi får inte göra sånt på banken hon måste beställa ett nytt. Stämmer det hon sa? Kortet kommer ändå från banken och dem ska väl kunna tabort spärren?`För det är ju ändå dem som har tillverkat kortet? Eller har dem ändrat det? För det hände min bror också dem tog kortet alltså bankomaten han behövde bara gå in o säga till så tog dem bort spärren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 Har en fråga baserar på det som hände idag. Mamma frågade mig om jag kunde gå upp o ta ut pengar o handla. Visst jag erbjöd mig att göra det gick till bankomaten o bankomaten tog kortet. Eftersom jag glömde koden o trodde jag knappade in rätt och ja jag vet att det är mitt fel att de hände. Men skit samma stog att jag skulle kontakta Swedbank så jag gick in o pratade med dem. Fick bara till svar din mamma måste beställa ett nytt kort. Jag frågade kan ni inte bara hämta kortet? Hon på banken sa tyvärr det går inte kortet är spärrat. SÅ jag svarade tillbaka med men kan ni inte hämta kortet o tabort spärren? För det måste ni väl ändå kunna göra? Hon sa bara till mig tyvärr det går inte överhuvudtaget vi får inte göra sånt på banken hon måste beställa ett nytt. Stämmer det hon sa? Kortet kommer ändå från banken och dem ska väl kunna tabort spärren?`För det är ju ändå dem som har tillverkat kortet? Eller har dem ändrat det? För det hände min bror också dem tog kortet alltså bankomaten han behövde bara gå in o säga till så tog dem bort spärren. Kortet är spärrat och kommer inte kunna användas igen. Är inte svårare än att kontakta Swedbank och be om ett nytt. Kostar ingenting och går relativt fort att få hem. Förstår inte riktigt vad problemet är? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 - Är ett kort spärrat så är det spärrat, det går inte att häva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 Kortet är spärrat och kommer inte kunna användas igen. Är inte svårare än att kontakta Swedbank och be om ett nytt. Kostar ingenting och går relativt fort att få hem. Förstår inte riktigt vad problemet är? Eftersom vi gick in på bankens hemsida så kunde hon inte ta nå kort på kort eftersom hon fick upp att hon hade inget bankomatkort kopplad blablabla. Så hon kontaktade deras support o bad om nytt kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 Eftersom vi gick in på bankens hemsida så kunde hon inte ta nå kort på kort eftersom hon fick upp att hon hade inget bankomatkort kopplad blablabla. Så hon kontaktade deras support o bad om nytt kort. ok/pappa 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 16 april, 2012 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2012 (redigerad) Eftersom vi gick in på bankens hemsida så kunde hon inte ta nå kort på kort eftersom hon fick upp att hon hade inget bankomatkort kopplad blablabla. Så hon kontaktade deras support o bad om nytt kort. Då löste det sig väl ändå? (om jag tolkade din text rätt) ...och angående första frågan. Varför i hela fridens namn skulle personalen inne på banken stå och ljuga dig rätt upp i ansiktet om en sådan sak? -- Var tvungen att beställa ett nytt kort för någon vecka sedan. Beställde tisdagkväll och fick det på lådan på torsdagen, positivt överraskad helt klart att "det kan ta några bankdagar" i princip innebar att det gick iväg dagen efter. Redigerad 16 april, 2012 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts