Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag skulle verkligen vilja få tag i ett account på en bra tracker för musik.

Någon här tipsade om what.cd och waffle.fm, en kompis sa filemp3.org. Tyvärr verkar det som att enda chansen är att byta åt sig ett account till de trackersarna(?). Finns det någon ni rekomenderar, finns det en som anses vara bäst? Gillar främst indie, men det behöver inte vara en indienischad tracker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon här tipsade om what.cd och waffle.fm, en kompis sa filemp3.org. Tyvärr verkar det som att enda chansen är att byta åt sig ett account till de trackersarna(?). Finns det någon ni rekomenderar, finns det en som anses vara bäst? Gillar främst indie, men det behöver inte vara en indienischad tracker.

Jag använder mp3nerds.org, dock så är det lite lite innehåll på den trackern. Men tror dom har öppen registrering, så du kan ju kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan ju bli medlem på filemp3.org, så testa. men jag skulle inte säga att det är en "grymt" bra tracker, satsa på waffle.fm/what.cd. men det är dock ganska svårt att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Då måste det väl ha handlat om länkar till torrents och liknande? Det finns inget olagligt i att besöka torrentsidor och jag kan inte tänka mig att det skulle vara emot reglerna att nämna dem här.

§3.6 - Warez

Hårdare regler på warez. Läs regel §1.1 igen. All uppmaning, hjälp eller förfrågan om "Warez" är absolut förbjudet på forumet! Detta är på blodigt allvar nu.

1. All "mygling" av warez kommer numera att vara straffbart. Inget busk-snack eller pirat-snack.

2. Lär dig vad warez är. Tipsa om det du kan tipsa om, och håll det andra för dig själv.

3. All "Uppmaning" ( Ladda ner <insert warez> ! ), "Hjälp" (Du kan ladda ner <insert warez> här! ), "Förfrågan" ( Vart kan jag ladda ner <insert warez> ? ). Nu vet ni vad som är vad.

4. Ett releasenamn är inte betraktat som warez, men direkt det nämns med en tracker eller ett p2p program så är det direkt anknytet till warez.

Upprepning av warez-snack slutar i att personen får varning/ban beroende på hur många gånger det hämt.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att nämna trackers bryter väl fortfarande inte mot några av de reglerna? Det hade varit skillnad om vi pratade om ett visst innehåll på torrentsidorna, nu nämner vi bara namnen.

Får vänta och höra vad moderatorerna säger. Om det är som P-C och Umberto påstår, vilket jag inte tror, är det ju moderatorerna som brytit mot sina egna regler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att nämna trackers bryter väl fortfarande inte mot några av de reglerna? Det hade varit skillnad om vi pratade om ett visst innehåll på torrentsidorna, nu nämner vi bara namnen.

Får vänta och höra vad moderatorerna säger. Om det är som P-C och Umberto påstår, vilket jag inte tror, är det ju moderatorerna som brytit mot sina egna regler.

Men kolla admin Stellhells post.

Man blir inte varnad för att droppa ett releasenamn eller trackernamn. Om det står något annat i regelboken spelar ju inte så stor roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har inte påstått något, jag har bara visat vad som har skrivits tidigare om den här saken. Själv vet jag snart inte vad man får, var man får, hur man får och men med vem man får diskutera på det här forumet.

Brytit mot sina egna regler... Haha, det skulle inte vara första gången det händer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har en fantastisk icke googel-bar fråga nu! Det kunde ni aldrig tro va... :)

Okej, jag var nyss och tränade och satt vid ingången och väntade på att Victorias pass skulle sluta så att vi kunde åka hem.

Vid ingången har de tre "bommar" som man skall dra sitt kort igenom och då dras en genomskinlig skiva undan och man kan gå igenom. Skivan är inte jätte genomskinlig och man ser den tydligt.

Idag var den genomskinliga skivan/bommen indragen eftersom strömen var av pga nån reparation. (och detta var uppenbart) Jag uppmärksammade att ca var 3:e person som gick igenom drog sitt kort i alla fall. Utan undantag. minst var 3:e var 4:e person gjorde det. Why?

Kom att tänka på en sån sån där dolda kameran sketch när jag satt där. De hade satt upp en skylt typ "varning för hålet i marken" och trotts att det var uppenbart att där inte fanns ett hål där, så gick folk runt "hålet".

Detta måste vara någon form av psykologisk grej, någon som har en teori till detta beteende?

Bifogar bilder på "bommarna"

DSC00064_1054225_0.jpg

DSC00062_1054225_1.jpg

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor