Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har fått en faktura från Svenska Domäner för en förnyelse av min "hemsida". Jag var inte intresserad av att förnya (helt glömt bort) men antog att jag var uppskriven på någon slags abonemang-deal där uppsägningen först börjar gälla nästa år. Nu ser jag dock att de redan tagit ner min hemsida så min fråga är:

Om jag väljer att inte betala fakturen, kan de då debitera mig för en tjänst jag inte längre har tillgång till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en faktura från Svenska Domäner för en förnyelse av min "hemsida". Jag var inte intresserad av att förnya (helt glömt bort) men antog att jag var uppskriven på någon slags abonemang-deal där uppsägningen först börjar gälla nästa år. Nu ser jag dock att de redan tagit ner min hemsida så min fråga är:

Om jag väljer att inte betala fakturen, kan de då debitera mig för en tjänst jag inte längre har tillgång till?

Det bör bero på hur avtalet såg ut. Du är alltså inte säker på hur länge du bundit dig att betala? Betalar man per år?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt en skiva från CDON (beställde den i måndags). Jag har fått en orderbekräftelse, men inga pengar har dragits från mitt konto. Jag har alltså inte fått min skiva än trots att jag skulle ha fått den i torsdags/fredags. Wtf is up with that? CDON har alltid varit seriösa i mina ögon. Det står inget om att skivan inte finns inne för tillfället, utan leveransstatus är "ej levererad"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har beställt en skiva från CDON (beställde den i måndags). Jag har fått en orderbekräftelse, men inga pengar har dragits från mitt konto. Jag har alltså inte fått min skiva än trots att jag skulle ha fått den i torsdags/fredags. Wtf is up with that? CDON har alltid varit seriösa i mina ögon. Det står inget om att skivan inte finns inne för tillfället, utan leveransstatus är "ej levererad"

Ibland markulerar de ordrar utan att berätta detta till kunden (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ofta mannen! Seriöst, vad fan är det som händer?

Flera stycken på sweclockers har råkat ut för detta!

Dom har ganska mycket att göra, de har en ny avdelning med elektronik som det är full fart på och de har typ inte tid. Det ska dock vara olika avdelningar och borde inte påverka något.

Kontakta kundtjänsten för att vara säker!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flera stycken på sweclockers har råkat ut för detta!

Dom har ganska mycket att göra, de har en ny avdelning med elektronik som det är full fart på och de har typ inte tid. Det ska dock vara olika avdelningar och borde inte påverka något.

Kontakta kundtjänsten för att vara säker!

Inte trodde jag att ett så stort företag som CDON behandlade sina kunder så. Ska kontakta kundtjänst som du säger!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en SKITBRA fråga nu!!!

PRECIS nu går Family guy och de tog upp en sak jag har funderat på länge.

De är nått man kan ha framför ögonen, men man kan inte fokusera blicken på det. Det är genomskinligt och ser ut som en mask. Försöker man kolla på det så flyttar de sig åt samma håll som ögat går. Så man kan bara se det i perferisende, eller vad det heter.

I FG kallade de, det för "ögongrumlig". Men det är nog bara nått slang.

Jag upplever det mest när jag är på stranden och det är mycket ljus. Nån som vet vad jag snackar om?

Vad är det, vad heter det, och vad är det till för?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De är nått man kan ha framför ögonen, men man kan inte fokusera blicken på det. Det är genomskinligt och ser ut som en mask. Försöker man kolla på det så flyttar de sig åt samma håll som ögat går. Så man kan bara se det i perferisende, eller vad det heter.

Jag upplever det mest när jag är på stranden och det är mycket ljus. Nån som vet vad jag snackar om?

Det där har faktiskt tagits upp i en egen tråd här på forumet, tror det var Sikorka som gjorde den. Ska se om jag hittar...

Edit: wow, google gör det igen. http://www.google.se/search?hl=sv&client=ms-android-samsung&source=android-home&sky=mrdr&site=webhp&q=that+worm+like+thing+in+your+eyes&oq=that+worm+like+thing+in+your+eyes&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=s&gs_upl=2723l32781l0l34269l43l43l5l2l2l0l289l6780l1.20.15l36l0

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mouches_volantes

Länk till kommentar
Dela på andra sidor