Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag trodde att "pastafari" var en skämtgrej med religion som punchline. Är det inte en skämtgrej? Jag har hört allt oftare att "pastafari" är den enda rätta religionen, och efter en snabb snabbsökning på Google småläste jag lite att folk klär sig i piratkläder och annat. Har pastafari alltid varit en "riktig" religion med utövare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag trodde att "pastafari" var en skämtgrej med religion som punchline. Är det inte en skämtgrej? Jag har hört allt oftare att "pastafari" är den enda rätta religionen, och efter en snabb snabbsökning på Google småläste jag lite att folk klär sig i piratkläder och annat. Har pastafari alltid varit en "riktig" religion med utövare?

Det är en satirisk religion som i högsta grad går att utöva. Den är dock inte en de facto och det finns inga kyrkor eller liknande.

Hela grejen med FSM är att visa hur urbotligt dumt religion är i anseende till utövarna (Nu snackar vi nutjobs alá Carola Heggkuk).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Buttericks?

Har sett dem men de är inte tillräckligt roliga och det finns inte många varianter.

Det är en privat restaurang som bara tar in medlemmar och deras vänner. Inga vanliga gäster får komma in. Att det är enda stället som serverar sprit är bara en bonus.

Kan väl inte bara vara en restaurang. Jag menar, det är 5 års kötid och kostar 10-tusen dollar för att gå med. (om jag förstått det rätt)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett dem men de är inte tillräckligt roliga och det finns inte många varianter.

Vad är det du söker egentligen? Kan du länka till en av de amerikanska sidorna?

Så du betalar nästan 100 lök för att få fri parkering och äta på en restaurang?!

Hahaha hur dumma är inte rika människor...

Mat och annat är sekundärt - det handlar om exklusivitet, att komma in var de flesta inte kommer in.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är det du söker egentligen? Kan du länka till en av de amerikanska sidorna?

Fick goggla lite innan jag hittade stället där de sälj. Är på jobb nu så jag hinner bara visa bilderna av den typ jag söker. (funny chrismas hats googlade jag)

TREHAT_1_1226729_1.jpg

funny_christmas_hats_1226729_2.jpg

Den HÄR skulle jag vilja ha!

A7728-main_1226729_3.jpg

Här hittade jag förresten en USA butik

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor