Renard Skrivet 17 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2011 Inspirerad av Kebabs inlägg undrar jag: Vad händer om man placerar sin kropp i en behållare med vakuum? Allt som sticker ut och får luft är huvudet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2011 Inspirerad av Kebabs inlägg undrar jag: Vad händer om man placerar sin kropp i en behållare med vakuum? Allt som sticker ut och får luft är huvudet. PANG! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 17 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2011 (redigerad) PANG! Ljud kan inte färdas i vakuum. Edit: Redigerad 17 november, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 17 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 november, 2011 (redigerad) Ljud kan inte färdas i vakuum. Edit: En observatör utanför kommer att höra ljudet av slamsor som slår i vakuumkammarens väggar Edit: skämt åsido. Skulle du vara helt inne i vakuumkammaren så skulle du inte sprängas, bara kvävas och dina kroppsvätskor skulle börja koka pga det låga trycket(läs om den kritiska punkten). Att ha huvudet utanför däremot känns klurigare. Jag är osäker på hur andningen skulle fungera. Lugnorna arbetar ju med undertryck för att andas in. Med en så markant tryckskillnad mellan munnen och lungor känns det som att utandning blir svårt. Antagligen fylls lungorna med luft till max och vidare och du kvävs. Redigerad 17 november, 2011 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 18 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 november, 2011 Inspirerad av Kebabs inlägg undrar jag: Vad händer om man placerar sin kropp i en behållare med vakuum? Allt som sticker ut och får luft är huvudet. :yes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 22 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2011 Kan någon förklara för mig vad majoritetsregering, minoritetsregering samt koalitionsregering innebär? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 22 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2011 Kan någon förklara för mig vad majoritetsregering, minoritetsregering samt koalitionsregering innebär? Majoritetsregering = Partiet, eller en koalitionsregering, styr Nationen med en obestridlig majoritet (>50%) i parlamentet. Minoritetsregering = Partiet, eller en koalitionsregering, styr Nationen utan en obestridlig majoritet (<50%) i parlamentet. Koalitionsregering = Flera olika partier bildar trots sina olikheter ett samlat regeringsalternativ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 22 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2011 Kan någon förklara för mig vad majoritetsregering, minoritetsregering samt koalitionsregering innebär? Majoritetsregering = Partiet, eller en koalitionsregering, styr Nationen med en obestridlig majoritet (>50%) i parlamentet. Minoritetsregering = Partiet, eller en koalitionsregering, styr Nationen utan en obestridlig majoritet (<50%) i parlamentet. Koalitionsregering = Flera olika partier bildar trots sina olikheter ett samlat regeringsalternativ. Rätta mig om jag har fel, men visst är det en minoritetsregering i Sverige just nu? Koalitionsregering används för övrigt oftast bara vid speciella krissituationer, t.ex hade Sverige en under andra världskriget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 23 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2011 Rätta mig om jag har fel, men visst är det en minoritetsregering i Sverige just nu? Ja. De flesta svenska regeringar har varit minoritetsregeringar. Koalitionsregering används för övrigt oftast bara vid speciella krissituationer, t.ex hade Sverige en under andra världskriget. Sverige styrs för tillfället av en koalitionsregering. Det du tänker på kallas samlingsregering. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 Jag får mitt studiebidrag imorgon (25 november). Bokförs det under dagen (idag alltså), så jag kan se på internetbanken att jag får pengar imorgon? För just nu står det ingenting där. Är lite orolig att jag inte kommer få pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 För mig bokfördes det igår (23). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 Jag får mitt studiebidrag imorgon (25 november). Bokförs det under dagen (idag alltså), så jag kan se på internetbanken att jag får pengar imorgon? För just nu står det ingenting där. Är lite orolig att jag inte kommer få pengar. Det är bokfört för mig nu i alla fall, bostadsbidraget med. Det kanske beror på banken, jag har Swedbank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 Det ordnade sig, blev lite för paranoid. Bokfördes idag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 Har för mig att Dreamhack Winter 2011 är nu, men jag har ändå inte sett en topic om det än... Kan det vara så att GTAsajtarna växt upp så pass mycket att ingen är där längre? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 Har för mig att Dreamhack Winter 2011 är nu, men jag har ändå inte sett en topic om det än... Kan det vara så att GTAsajtarna växt upp så pass mycket att ingen är där längre? Hörde något om att RavenE skulle dit. 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 24 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 november, 2011 (redigerad) Hörde något om att RavenE skulle dit. Detta forum alltså. <3 Redigerad 24 november, 2011 av RavenE 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2011 Har för mig att Dreamhack Winter 2011 är nu, men jag har ändå inte sett en topic om det än... Kan det vara så att GTAsajtarna växt upp så pass mycket att ingen är där längre? Gtajägaren är där, fast han är ju inte så aktiv längre. Jag ska in på lördag en dag bara, för att kolla på SC2-finalen. Tycker faktiskt att DH fortfarande kan vara roligt, men jag har inte riktigt tid längre. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 november, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2011 Detta forum alltså. <3 Vad har jag missat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2011 Vad har jag missat? Jag skrev i flera år att jag skulle åka till DH, "Blev inget i år heller, men nästa år kommer jag!!1", men det blev inget det året heller. Men jag var där ett år iaf! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 26 november, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2011 Varifrån härstammar frasen/skämtet "What's the deal with airline food?". Har en aning om att det kan vara ifrån Seinfeld, men har inte hittat det än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts