spajdermän Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor. Hejälp? Låter likt silverfisk, förutom att du säger att dina är bruna. Kika runt på Anticimex hemsidaså kanske du lyckas identifiera dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor. Hejälp? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Nej, har inte hittat något. Är inte silverfiskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor. Hejälp? Tottenhamsupportrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Nej, har inte hittat något. Är inte silverfiskar. Pälsängrar kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2011 Pälsängrar kanske? Vet inte, kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 1 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2011 Vet inte, kanske. Langa bild så kan vi (jag) kolla... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 1 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2011 Aliens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Vad betyder NSFW? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Vad betyder NSFW? Not Safe For Work. Sådant som skulle kunna sätta en i en obekväm sits om man blev ertappad med på jobbet tror jag. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Not Safe For Work. Sådant som skulle kunna sätta en i en obekväm sits om man blev ertappad med på jobbet tror jag. Stämmer fint. Brukar alltid skrivas ut på andra sidor jag är på och det uppskattas. Skulle även uppskatta om nakenbilder i snygga killar och tjejerttråden INTE postades DIREKT i tråden utan bara länkades till dessa, MED en NSFW varning... Har 2 ggr öppnat tråden och en naken tjej dykt upp när en arbetskamrat stått bredvid. Har fått spela lite chockad... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 (redigerad) Stämmer fint. Brukar alltid skrivas ut på andra sidor jag är på och det uppskattas. Skulle även uppskatta om nakenbilder i snygga killar och tjejerttråden INTE postades DIREKT i tråden utan bara länkades till dessa, MED en NSFW varning... Har 2 ggr öppnat tråden och en naken tjej dykt upp när en arbetskamrat stått bredvid. Har fått spela lite chockad... Beskrivningen för den tråden är ju dock NSFW, Vice. Redigerad 8 oktober, 2011 av Flaskan 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Stämmer fint. Brukar alltid skrivas ut på andra sidor jag är på och det uppskattas. Skulle även uppskatta om nakenbilder i snygga killar och tjejerttråden INTE postades DIREKT i tråden utan bara länkades till dessa, MED en NSFW varning... Har 2 ggr öppnat tråden och en naken tjej dykt upp när en arbetskamrat stått bredvid. Har fått spela lite chockad... Står NSFW i rubriken, där jag såg det och undrade var det va. I övrigt, jobba istället för att slösurfa. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Varför går du in i den tråden när du vet vad innehållet är? lol 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Varför går du in i den tråden när du vet vad innehållet är? lol Vice gillar att bli påkommen. Grrr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 Har faktiskt inte SETT att det str NSFW i rubriken. men det har alltid varit lättklätt, men på senare tid har det blivit naket. Ja, jo, jag kanske inte skall surfa på arbetstid. fast, ah ibland är det lugnt. Dessutom inte mitt konto jag surfar på eftersom jag inte har nått... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 8 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 oktober, 2011 När man tittar på gamla västernfilmer eller random person-vandrar-genom-öknen-film, ser man ju ofta oxkranium som ligger där i sanden: http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/4201/PreviewComp/SuperStock_4201-14398.jpg Men vart är resten av skelettet? Revben osv? Äts allt utom kraniet upp av destruenter, eller hoppar huvudet magiskt av oxen när slutet närmar sig och utvecklar ben som den springer iväg med till någon avskilld plats där det lägger sig och självdör? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2011 När man tittar på gamla västernfilmer eller random person-vandrar-genom-öknen-film, ser man ju ofta oxkranium som ligger där i sanden: http://wwwdelivery.superstock.com/WI/223/4201/PreviewComp/SuperStock_4201-14398.jpg Men vart är resten av skelettet? Revben osv? Äts allt utom kraniet upp av destruenter, eller hoppar huvudet magiskt av oxen när slutet närmar sig och utvecklar ben som den springer iväg med till någon avskilld plats där det lägger sig och självdör? Kraniet är det enda som syns på längre avstånd. Ett dött djur ser inte ut så här i det vilda: Utan det är ett kranium med en hög med benbitar som ligger runt kraniet. Sen till frågan varför det inte syns i film krävs det knappt något svar till. Hollywood är ju inte särskilt kända för att göra så naturtrogna filmer som möjligt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 21 oktober, 2011 Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Varför påstår tecknade filmer att apor kan hänga i svansen? Jag blev jäkligt besviken när jag såg en apa för första gången och han inte ville hänga i svansen, minns jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 21 oktober, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 oktober, 2011 Varför påstår tecknade filmer att apor kan hänga i svansen? Jag blev jäkligt besviken när jag såg en apa för första gången och han inte ville hänga i svansen, minns jag. Det finns olika användningsområden för en apas svans. Somliga apor är antagligen alldeles för stora för att ha någon användning för den i klättring. Brednäsor ("New World monkeys") kan hänga i svansen medan inga andra typer av apor kan det. Det behöver däremot inte ha med vikt att göra, alltid. Dödskalleapor (750 gram tunga) tillhör brednäsorna men använder svansen som balanshållare och till att hålla grenar och verktyg istället för att gripa tag i grenar för att klättra. Sen finns det ju förstås en hel del andra djur, inte bara apor, som kan klättra eller åtminstone hänga i sin svans. Vad var det för apa du såg? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts