Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor.

Hejälp?

Låter likt silverfisk, förutom att du säger att dina är bruna. Kika runt på Anticimex hemsidaså kanske du lyckas identifiera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor.

Hejälp?

f85fef07-c439-4493-a35a-d4e13ec9f118_1220933_0.jpg

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejälp?

Tottenhamsupportrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Not Safe For Work. Sådant som skulle kunna sätta en i en obekväm sits om man blev ertappad med på jobbet tror jag.

Stämmer fint.

Brukar alltid skrivas ut på andra sidor jag är på och det uppskattas.

Skulle även uppskatta om nakenbilder i snygga killar och tjejerttråden INTE postades DIREKT i tråden utan bara länkades till dessa, MED en NSFW varning...

Har 2 ggr öppnat tråden och en naken tjej dykt upp när en arbetskamrat stått bredvid.

Har fått spela lite chockad...

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer fint.

Skulle även uppskatta om nakenbilder i snygga killar och tjejerttråden INTE postades DIREKT i tråden utan bara länkades till dessa, MED en NSFW varning...

Har 2 ggr öppnat tråden och en naken tjej dykt upp när en arbetskamrat stått bredvid.

Beskrivningen för den tråden är ju dock NSFW, Vice.

Redigerad av Flaskan
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stämmer fint.

Står NSFW i rubriken, där jag såg det och undrade var det va. I övrigt, jobba istället för att slösurfa.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man tittar på gamla västernfilmer eller random person-vandrar-genom-öknen-film, ser man ju ofta oxkranium som ligger där i sanden:

Men vart är resten av skelettet? Revben osv? Äts allt utom kraniet upp av destruenter, eller hoppar huvudet magiskt av oxen när slutet närmar sig och utvecklar ben som den springer iväg med till någon avskilld plats där det lägger sig och självdör?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När man tittar på gamla västernfilmer eller random person-vandrar-genom-öknen-film, ser man ju ofta oxkranium som ligger där i sanden:

Men vart är resten av skelettet? Revben osv? Äts allt utom kraniet upp av destruenter, eller hoppar huvudet magiskt av oxen när slutet närmar sig och utvecklar ben som den springer iväg med till någon avskilld plats där det lägger sig och självdör?

Kraniet är det enda som syns på längre avstånd.

Ett dött djur ser inte ut så här i det vilda:

buffalo-skeleton_1221589_1.jpg

Utan det är ett kranium med en hög med benbitar som ligger runt kraniet.

00262_1221589_2.jpg

Sen till frågan varför det inte syns i film krävs det knappt något svar till. Hollywood är ju inte särskilt kända för att göra så naturtrogna filmer som möjligt.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Varför påstår tecknade filmer att apor kan hänga i svansen?

Jag blev jäkligt besviken när jag såg en apa för första gången och han inte ville hänga i svansen, minns jag.

Det finns olika användningsområden för en apas svans. Somliga apor är antagligen alldeles för stora för att ha någon användning för den i klättring. Brednäsor ("New World monkeys") kan hänga i svansen medan inga andra typer av apor kan det. Det behöver däremot inte ha med vikt att göra, alltid. Dödskalleapor (750 gram tunga) tillhör brednäsorna men använder svansen som balanshållare och till att hålla grenar och verktyg istället för att gripa tag i grenar för att klättra.

Sen finns det ju förstås en hel del andra djur, inte bara apor, som kan klättra eller åtminstone hänga i sin svans.

Vad var det för apa du såg?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor