Curly Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Denna tråd får duga för denna fråga. Fritt fram att protestera. Som synes har vinstmarginalen ökat sedan 2008, men nuvarande formel (2010 års värde/2008 års värde-1) fungerar endast när det gamla värdet är positivt, dvs. när företaget gick med vinst. Hur ska formeln se ut för att det ska fungera när det gamla värdet är negativt? Jag kan inte matematik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 september, 2011 Vad händer om creatorn för en grupp på skype bestämmer sig för att lämna gruppen? Splittras gruppen eller vad händer? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2011 Vad händer om creatorn för en grupp på skype bestämmer sig för att lämna gruppen? Splittras gruppen eller vad händer? Mentlegen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2011 Har sjöjungfrur problem med russinfingrar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2011 (redigerad) Har sjöjungfrur problem med russinfingrar? Om den del av deras kroppar som inte är "fiskig" () är likadan som människans så vore det rimligt att de kan utsättas för russinfingrar. Jag skulle emellertid inte säga att det är något de skulle ha problem med, eftersom att fenomenet bara inträffar i sötvatten och sjöjungfrur "finns" såvitt jag vet i saltvatten. Redigerad 13 september, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2011 Om den del av deras kroppar som inte är "fiskig" () är likadan som människans så vore det rimligt att de kan utsättas för russinfingrar. Jag skulle emellertid inte säga att det är något de skulle ha problem med, eftersom att fenomenet bara inträffar i sötvatten och sjöjungfrur "finns" såvitt jag vet i saltvatten. På så vis! Tack för snabbt svar! 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 24 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 september, 2011 Jag har en fråga angående den MacDonalds-reklam som rullar på tv just nu. Varför får personerna i reklamen ljus röst bara för att de håller i och pratar om en ny hamburgare? I'm at a loss! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 (redigerad) Jag har en fråga angående den MacDonalds-reklam som rullar på tv just nu. Varför får personerna i reklamen ljus röst bara för att de håller i och pratar om en ny hamburgare? I'm at a loss!Nu är det ett tag sedan som jag såg reklamen, men är det inte så att personerna representerar hela Sverige? Tror jag, kanske är en ny reklam nu. Redigerad 25 september, 2011 av Maimstream Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Jag tror att jag behöver ett nytt simkort till telefonen, då samtal avbryts utan anledning ibland. Får ibland även upp felmeddelandet "simkortsfel, var vänlig kontakta levarantör" eller något på skärmen, och då går det varken att ringa eller smsa. Inte heller att ta emot samtal eller sms. Läste på comviqs hemsida att ett nytt simkort kostar 95 spänn, men även att jag kommer behöva PUK-koden för att kunna få ett nytt simkort med samma nummer som jag har just nu. Vad jag förstår är PUK-koden en kod som sitter i telefonen, och inte i simkortet? Min nuvarande telefon har jag hittat, och inte köpt. (Den låg på ett spårvagnssäte. Har ingen lust att starta diskussion kring om det var omoraliskt eller inte att behålla den, men jag kan säga att värdet på telefonen är kring 600 kronor. Den var bättre än min gamla, därav behöll jag den.) Jag antar att det kan bli problematiskt att få tag på PUK-koden då? Hur går det till? Någon som har någon idé om vad jag borde göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Jag tror att jag behöver ett nytt simkort till telefonen, då samtal avbryts utan anledning ibland. Får ibland även upp felmeddelandet "simkortsfel, var vänlig kontakta levarantör" eller något på skärmen, och då går det varken att ringa eller smsa. Inte heller att ta emot samtal eller sms. Läste på comviqs hemsida att ett nytt simkort kostar 95 spänn, men även att jag kommer behöva PUK-koden för att kunna få ett nytt simkort med samma nummer som jag har just nu. Vad jag förstår är PUK-koden en kod som sitter i telefonen, och inte i simkortet? Min nuvarande telefon har jag hittat, och inte köpt. (Den låg på ett spårvagnssäte. Har ingen lust att starta diskussion kring om det var omoraliskt eller inte att behålla den, men jag kan säga att värdet på telefonen är kring 600 kronor. Den var bättre än min gamla, därav behöll jag den.) Jag antar att det kan bli problematiskt att få tag på PUK-koden då? Hur går det till? Någon som har någon idé om vad jag borde göra? Jag är väldigt, väldigt säker på att PUK-koden har med simkortet att göra och inte telefonen i sig. Slår man in fel PUK-kod x antal gånger så spärras ju bara SIM-kortet permanent, inte telefonen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Jag tror att jag behöver ett nytt simkort till telefonen, då samtal avbryts utan anledning ibland. Får ibland även upp felmeddelandet "simkortsfel, var vänlig kontakta levarantör" eller något på skärmen, och då går det varken att ringa eller smsa. Inte heller att ta emot samtal eller sms. Läste på comviqs hemsida att ett nytt simkort kostar 95 spänn, men även att jag kommer behöva PUK-koden för att kunna få ett nytt simkort med samma nummer som jag har just nu. Vad jag förstår är PUK-koden en kod som sitter i telefonen, och inte i simkortet? Min nuvarande telefon har jag hittat, och inte köpt. (Den låg på ett spårvagnssäte. Har ingen lust att starta diskussion kring om det var omoraliskt eller inte att behålla den, men jag kan säga att värdet på telefonen är kring 600 kronor. Den var bättre än min gamla, därav behöll jag den.) Jag antar att det kan bli problematiskt att få tag på PUK-koden då? Hur går det till? Någon som har någon idé om vad jag borde göra? PUK-koden hör, som felshoe sade, ihop med SIM-kortet och står på pappret som du fick tillsammans med detsamma. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Kan man få tag på sin PUK-kod på något annat vis? Jag har inte kvar några papper eller liknande kring mitt sim-kort, fick simkortet för runt 10 år sedan. (Tror även det är därför det krånglar, för att det börjar bli gammalt eller något?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Kan man få tag på sin PUK-kod på något annat vis? Jag har inte kvar några papper eller liknande kring mitt sim-kort, fick simkortet för runt 10 år sedan. (Tror även det är därför det krånglar, för att det börjar bli gammalt eller något?) Själv kan jag få min PUK-kod bara genom att logga in på Tele2s hemsida och kolla, eftersom att jag har kopplat min telefon till deras inloggning. Pröva registrera dig där och se om du inte kan göra samma sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 september, 2011 Kan man få tag på sin PUK-kod på något annat vis? Jag har inte kvar några papper eller liknande kring mitt sim-kort, fick simkortet för runt 10 år sedan. (Tror även det är därför det krånglar, för att det börjar bli gammalt eller något?) Om du ringer deras kundtjänst så ska de nog kunna lösa det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 26 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 september, 2011 (redigerad) Ska om tre månader flytta, och således ska min lägenhet innan flytt inspekteras. Jag nojar lite över att min stol har slitit lite på parketten vid datorplatsen, det är inte direkt några tydliga repor men ytan är lite strävare och marginellt ljusare. Jag har sökt lite på det och det verkar som att man kan överleva detta eftersom att det klassas som normalt slitage. Vad tror ni? Edit: Bonusfråga - Jag är snål och betalar för tillfället ingen TV-avgift, men imorgon ska de ha visning av min lägenhet så hyresvärden (kommunalt företag) kommer att se min TV - tror ni att de har någon koll på sådant? Nu för tiden rapporteras det ju till radiotjänst om man så köper en box i affären så man vet aldrig. Redigerad 26 september, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 28 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2011 (redigerad) Någon som vet vad som händer om man exempelvis köper kläder på Åhlens med ett presentkort, och sedan väljer att lämna tillbaka kläderna. Får man summan tillbaka i form av pengar eller får man ett nytt presentkort? (Vore idiotiskt, fast nice, om det var det förstnämnd, men man vet ju aldrig) Redigerad 28 september, 2011 av aikjonas12 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2011 Någon som vet vad som händer om man exempelvis köper kläder på Åhlens med ett presentkort, och sedan väljer att lämna tillbaka kläderna. Får man summan tillbaka i form av pengar eller får man ett nytt presentkort? (Vore idiotiskt, fast nice, om det var det förstnämnd, men man vet ju aldrig) Beror på. De flesta butiker är så jävla snikna så de ger en ett "till godo" kvitto som du kan handla på. Men kolla kvittot från köpet av presentkort. Ibland slarvar de och glömmer ändra när de slår in presentkortet och då står det "14 dagars öppet köp" på det, och då kan de inte säga något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 29 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2011 Var (helst i fysisk affär) kan man köpa så kallade "wood pints" alltså ölglas i trä? Like so! ^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 29 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2011 Idag hittade jag någon typ av ohyra i köket, under bla spis och kyl. Det är typ små bruna larver (2-3mm långa, väldigt tunna. max 1 mm) och de verkar bara vistas där det är mörkt. Dessutom har jag hittat massor av bollar, typ 5 mm i diameter som verkar vara skapade av dessa kryp. Bollarna är bruna och spröda, typ som flingor. Hejälp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 30 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2011 Beror på. De flesta butiker är så jävla snikna så de ger en ett "till godo" kvitto som du kan handla på. Men kolla kvittot från köpet av presentkort. Ibland slarvar de och glömmer ändra när de slår in presentkortet och då står det "14 dagars öppet köp" på det, och då kan de inte säga något. Ska testas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts