Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Har en liten konstig fråga: När jag kollar på en del filmer och efter jag har kollat på filmen eller om jag är mitt i filmen så får jag flashbacks att jag har sett den förut varför blir det så? Sen en liten sak till förra sommaren så besökte jag kompisen första gången där han bor vi har alltid träffats på stan. Saken är att när vi cyklade ut till han jag hann inte mer än att kliva in i huset så fick jag massa flashbacks över att jag har just vart i det där huset förut fast detta var första gången.

Jag har varken vart där förut eller haft drömmar om att jag har vart i huset.

Låter som Deja vu?

Forskarna har inget enat svar på vad deja vu beror på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En väldigt udda fråga nu men, hur vanligt är det att cannabis kan växa vilt?

Direkt vanligt är det väl inte. Om nu inte någon går och slänger runt på cannabisfrön.

Men cannabis kan faktiskt växa lite var stans.

Jag har träffat många (okunninga det vill säga) som säger att "cannabis kan omöjligt växa ute. de måste växa under lampor, automatiska vattningssystem och så vidare"

Då räcker det med att fråga dom hur cannabis från början, för 3000-4000 (påhittat) år sedan, odlades och brukades.

Enligt wikipedia så kan cannabis växa ända upp till 3000 m.ö.h.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack för snabba svar, för om jag har sett rätt så verkar det som att vi har just en sån planta på våran gård.... Och jag fattar verkligen inte hur i helvete den har kommit dit?? :S

Overgrow förmodligen, folk på flashback som går runt och slänger hampafrön i folks rabatter. I princip inget THC i hampa, men den ser likadan ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick nytt kort från banken idag, och hittade typ ingen information mer än att "samma kod, blabla bara att använda som vanligt".

Jag behöver alltså inte gå till en bankomat/bank och fylla i nåt extra skit när jag tar ut pengar? Bara att handla med kortet som vanligt?

Kanske lite sent med säger inte orden: "samma kod, blabla bara att använda som vanligt" dig något? Kan ju knappast vara glasklarare?

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som Deja vu?

Forskarna har inget enat svar på vad deja vu beror på.

Vad jag hört, och det stämmer kanske inte heller, så har så kallade Deja Vu-uppelevelser att göra med att hjärnan för en mikrosekund stänger av sig -eller ett visst område, låter mer troligt- och direkt efteråt känner man igen allting man ser men kan inte sätta fingret på varför, men detta beroende på att hjärnan registrerat minnesbilden på det man precis tittat på och på något sätt återupptas efter "avstängningen". Därför tycks man känna igen sig, vilket man faktiskt gör eftersom man en gång i tiden VARIT där, men en mikrosekund före man varit närvarande - istället för okänd tid, vanligtvis mycket lång tid.

Lite svårt att förklara, men jag skulle inte säga emot om det var sant för det låter mycket trovärdigt i mina öron :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor