Gof Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Drick mycket vatten och ät mycket salt så blir du inte bakfull. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
aikjonas12 Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Har en liten konstig fråga: När jag kollar på en del filmer och efter jag har kollat på filmen eller om jag är mitt i filmen så får jag flashbacks att jag har sett den förut varför blir det så? Sen en liten sak till förra sommaren så besökte jag kompisen första gången där han bor vi har alltid träffats på stan. Saken är att när vi cyklade ut till han jag hann inte mer än att kliva in i huset så fick jag massa flashbacks över att jag har just vart i det där huset förut fast detta var första gången. Jag har varken vart där förut eller haft drömmar om att jag har vart i huset. Låter som Deja vu? Forskarna har inget enat svar på vad deja vu beror på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Fick nytt kort från banken idag, och hittade typ ingen information mer än att "samma kod, blabla bara att använda som vanligt". Jag behöver alltså inte gå till en bankomat/bank och fylla i nåt extra skit när jag tar ut pengar? Bara att handla med kortet som vanligt? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 (redigerad) Vad är benämningen för att ha ett ord som man använder bokstäverna för att skapa nya ord av? Ex. BOKHYLLA Lok, kyl, kall, osv Ursäkta för luddigt skrivet Redigerad 24 augusti, 2011 av Dee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Vad är benämningen för att ha ett ord som man använder bokstäverna för att skapa nya ord av? Ex. BOKHYLLA Lok, kyl, kall, osv Ursäkta för luddigt skrivet Anagram Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dee Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Anagram Tack för snabbt svar 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 En väldigt udda fråga nu men, hur vanligt är det att cannabis kan växa vilt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 En väldigt udda fråga nu men, hur vanligt är det att cannabis kan växa vilt? Direkt vanligt är det väl inte. Om nu inte någon går och slänger runt på cannabisfrön. Men cannabis kan faktiskt växa lite var stans. Jag har träffat många (okunninga det vill säga) som säger att "cannabis kan omöjligt växa ute. de måste växa under lampor, automatiska vattningssystem och så vidare" Då räcker det med att fråga dom hur cannabis från början, för 3000-4000 (påhittat) år sedan, odlades och brukades. Enligt wikipedia så kan cannabis växa ända upp till 3000 m.ö.h. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 En väldigt udda fråga nu men, hur vanligt är det att cannabis kan växa vilt? Beror ju helt på vilket land du menar. I Sverige förekommer det inte alls förutom om någon har slängt ut frön. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 24 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2011 Tack för snabba svar, för om jag har sett rätt så verkar det som att vi har just en sån planta på våran gård.... Och jag fattar verkligen inte hur i helvete den har kommit dit?? :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Tack för snabba svar, för om jag har sett rätt så verkar det som att vi har just en sån planta på våran gård.... Och jag fattar verkligen inte hur i helvete den har kommit dit?? :S Overgrow förmodligen, folk på flashback som går runt och slänger hampafrön i folks rabatter. I princip inget THC i hampa, men den ser likadan ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Overgrow förmodligen, folk på flashback som går runt och slänger hampafrön i folks rabatter. I princip inget THC i hampa, men den ser likadan ut. Haha fan vad sjukt, då måste det vara någon flashbackare som har slängt ut skiten här ute! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Vad heter snubben som spelar La Boule i Fångarna på Fortet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Vad heter snubben som spelar La Boule i Fångarna på Fortet? Yves Marchesseau 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 25 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2011 Yves Marchesseau Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Fick nytt kort från banken idag, och hittade typ ingen information mer än att "samma kod, blabla bara att använda som vanligt". Jag behöver alltså inte gå till en bankomat/bank och fylla i nåt extra skit när jag tar ut pengar? Bara att handla med kortet som vanligt? Kanske lite sent med säger inte orden: "samma kod, blabla bara att använda som vanligt" dig något? Kan ju knappast vara glasklarare? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 27 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2011 Jo, men sen hörde jag massa folk säga att det är massa extra skit man måste göra så jag blev osäker O.o Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 (redigerad) Inlägget har redigerats av Henkibojj: 31 augusti 2011 - 22:45 Orsak för redigering: Spamsäkra mailadresserna, för tusan. Vad menar han? Jag skrev blablabla@hotmail.com och han ändrade till blabla AT hotmail DOT com Redigerad 1 september, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Vad menar han? Jag skrev blablabla@hotmail.com och han ändrade till blabla AT hotmail DOT com Botar och dylikt kan snappa upp adressen och börja sända spam till adressen. namn AT hotmail DOT com registreras inte som en e-postadress. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 1 september, 2011 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2011 Låter som Deja vu? Forskarna har inget enat svar på vad deja vu beror på. Vad jag hört, och det stämmer kanske inte heller, så har så kallade Deja Vu-uppelevelser att göra med att hjärnan för en mikrosekund stänger av sig -eller ett visst område, låter mer troligt- och direkt efteråt känner man igen allting man ser men kan inte sätta fingret på varför, men detta beroende på att hjärnan registrerat minnesbilden på det man precis tittat på och på något sätt återupptas efter "avstängningen". Därför tycks man känna igen sig, vilket man faktiskt gör eftersom man en gång i tiden VARIT där, men en mikrosekund före man varit närvarande - istället för okänd tid, vanligtvis mycket lång tid. Lite svårt att förklara, men jag skulle inte säga emot om det var sant för det låter mycket trovärdigt i mina öron Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts