Renard Skrivet 4 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2011 Om jag beställer en skiva från en utländsk sida, tex http://www.cduniverse.com/ så funkar väl dessa i en svensk stereo/laptop? Det är väl inget regionskydd? Säkert en dum fråga, men jag vill var 100% säker Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2011 Om jag beställer en skiva från en utländsk sida, tex http://www.cduniverse.com/ så funkar väl dessa i en svensk stereo/laptop? Det är väl inget regionskydd? Säkert en dum fråga, men jag vill var 100% säker Om du inhandlar en CD-skiva behöver du inte oroa dig för regionsskydd, annars gäller informationen du hittar på deras hemsida: 12. Does a DVD-Audio disc have regional encoding? DVD-Audio discs do not include Region Codes and will be playable on all DVD-Audio capable players. However, many DVD-Audio discs include DVD-Video components to provide compatibility with DVD-Video players. Those components, usually Dolby Digital or DTS audio and videos, could be restricted by Region Codes and may not be playable on all DVD-Video players. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 4 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2011 Om du inhandlar en CD-skiva behöver du inte oroa dig för regionsskydd, annars gäller informationen du hittar på deras hemsida: 12. Does a DVD-Audio disc have regional encoding? DVD-Audio discs do not include Region Codes and will be playable on all DVD-Audio capable players. However, many DVD-Audio discs include DVD-Video components to provide compatibility with DVD-Video players. Those components, usually Dolby Digital or DTS audio and videos, could be restricted by Region Codes and may not be playable on all DVD-Video players. Ok! Så det är bara om skivan innehåller tex en musikvideo som det kan bli problem? Då förstår jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 augusti, 2011 För att vara kvalificerad att hyra studentboende begär vi intyg om heltidsstuder vid Uppsala Universitet. (kan tas ut på studera.nu). Fattar inte vars, hittar heller ingen information om det. Ska alltså plugga nu till hösten och för att få bostad måste jag skicka in ett intyg om heltidsstudier. Vad ska jag skicka in? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Jag förstår att seeders kan få en torrent (nu snackar vi lagliga torrents här hrm hrm) att laddas ner snabbare, men vad jag inte förstår är hur leechers kan göra en torrent segare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Jag förstår att seeders kan få en torrent (nu snackar vi lagliga torrents här hrm hrm) att laddas ner snabbare, men vad jag inte förstår är hur leechers kan göra en torrent segare? Det beror på hur stor torrenten är. Men tänk dig att du seedar en hemmagjord rockvideo, du kan max seeda i 100kb/s för att göra det enkelt. Om jag då kommer och tankar din video så snor ju jag en del av din bandbredd, förmodligen upptar jag till och med hela din upphastighet. Om då en till kommer och vill ladda ned din video så får vi ju antingen dela på hastigheten, eller så får den ena övertaget och den andra får ha lägre hastighet tills den första är klar. Men oftast har en fått ned en del som den andra inte har och vice versa så man snor ju lite av varandra också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Det beror på hur stor torrenten är. Men tänk dig att du seedar en hemmagjord rockvideo, du kan max seeda i 100kb/s för att göra det enkelt. Om jag då kommer och tankar din video så snor ju jag en del av din bandbredd, förmodligen upptar jag till och med hela din upphastighet. Om då en till kommer och vill ladda ned din video så får vi ju antingen dela på hastigheten, eller så får den ena övertaget och den andra får ha lägre hastighet tills den första är klar. Men oftast har en fått ned en del som den andra inte har och vice versa så man snor ju lite av varandra också. Då förstår jag! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Vilka ingredienser finns det i must? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 6 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 augusti, 2011 Vilka ingredienser finns det i must? hundra procent must mannen 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 augusti, 2011 hundra procent must mannen Du är allt en mustigkurre du Troxie! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 (redigerad) Redigerad 15 augusti, 2011 av Boomer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 augusti, 2011 (redigerad) Vem är Jack Shitt? Postade bara namnet först. Sorry Redigerad 11 augusti, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 (redigerad) När vi var i USA så förde vi räkning på vad alla tre av oss betalade (gemensamt mat och etc.) Hur räknar man ut vad som folk är skyldiga till varandra? Vi kan säga att det såg ut såhär: Daniel: Mårten: Christian: 19.400 kr 14.400 kr 17.600 kr Min kompis säger att vi ska räkna ut medelvärdet och dela det och tja och bla, krångligt. Och det kändes väldigt konstigt. Redigerad 15 augusti, 2011 av Karatemorfar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 (redigerad) ergergdf Redigerad 15 augusti, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Mest logiskt känns väl som att du och Mårten ger 1800 respektive 5000 till Daniel. Då har ni alla betalat lika mycket. Det funkar ju inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Det funkar ju inte? Det kom jag på i efterhand, därför jag editerade bort det y'know. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Mårten är ju dock skylldig morfar pengar också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Det är ju just det, vi är skyldiga varandra pengar lite hur som helst. Det blir väldigt krångligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 (redigerad) Eller så bjussar ni varandra på bärs resten av era liv and call it even Redigerad 15 augusti, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 augusti, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 augusti, 2011 Eller så bjussar ni varandra på bärs resten av era liv and call it even Nej. Någon på forumet måste väl vara smart och kunna räta ut det här problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts