Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Har du själv testat det? Tycker det var lite väl osmidigt att hålla kolla på vilka filmer man sett.

Jag är medlem. Så osmidigt är det väl inte? Bara att gå in på sin profil och klicka på "Visa alla" eller vad det står under rutan med sina senaste betygsatta filmer.

Edit: Annars kan du ta "Exportera denna lista" så ska du se att det händer grejer, fast du måste ha excel då tror jag.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är medlem. Så osmidigt är det väl inte? Bara att gå in på sin profil och klicka på "Visa alla" eller vad det står under rutan med sina senaste betygsatta filmer.

Edit: Annars kan du ta "Exportera denna lista" så ska du se att det händer grejer, fast du måste ha excel då tror jag.

Googlade lite och hittade http://www.icheckmovies.com/ som fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Googlade lite och hittade http://www.icheckmovies.com/ som fungerar utmärkt.

Den fungerar säkert också bra, jag är bara medlem på filmtipset för att en kompis redan hade konto där. Sedan har jag fastnat lite för forumet på den sidan. Dessutom har jag varit medlem så pass länge nu att jag inte orkar starta ett nytt konto någon annan stans och "börja om".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...
Någon som har en aning om hur uttrycket "Lill-Lördag" uppstod
Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på restaurang, dans eller bio. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Men det är från Wikipedia, så om det stämmer vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan man söka efter sina inlägg i en speciell tråd?

Om du minns ungefär vad inlägget handlar om så löser en site:-sökning på Google biffen!

Demonstration: För att få veta vad Renard heter på riktigt (för jag minns att han skrivit hela sitt namn!) så går man först in på hans profil, ser att hans msn adress är "dan"banan@hot~ vilket gör att jag gissar på att förnamnet är Dan. Med den här information går jag in på Google och skriver:

site:gtasajten.com renard dan

Resultat: http://www.gtasajten.com/traaden-om-saker-du-alltid-velat-veta-36134/page__view__findpost__p__996141

Edit: I en speciell tråd lyder samma princip;

site: sökord

Redigerad av Xazzi
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du minns ungefär vad inlägget handlar om så löser en site:-sökning på Google biffen!

Demonstration: För att få veta vad Renard heter på riktigt (för jag minns att han skrivit hela sitt namn!) så går man först in på hans profil, ser att hans msn adress är "dan"banan@hot~ vilket gör att jag gissar på att förnamnet är Dan. Med den här information går jag in på Google och skriver:

site:gtasajten.com renard dan

Resultat: http://www.gtasajten.com/traaden-om-saker-du-alltid-velat-veta-36134/page__view__findpost__p__996141

post-6544-0-04835300-1312293012.jpg

Redigerad av Renard
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina ickesvenska grannar hällde såpa i vår spraykanna för diskmedel. Tyckte det luktade mysko och mycket riktigt stod där en flaska grönsåpa bredvid. Jag kollade innehållsförteckningen etc. men det står inga varningssymboler på det.

pH 10,5 men det finns inte ens en irriterande-skylt på den:

korscol_1216097_0.gif

Question: Är grön såpa giftigt? Såpass att man inte ska diska med det (:wacko:) och rentav diska om redan diskade köksredskap med vanligt diskmedel istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En av mina ickesvenska grannar hällde såpa i vår spraykanna för diskmedel. Tyckte det luktade mysko och mycket riktigt stod där en flaska grönsåpa bredvid. Jag kollade innehållsförteckningen etc. men det står inga varningssymboler på det.

pH 10,5 men det finns inte ens en irriterande-skylt på den:

korscol_1216097_0.gif

Question: Är grön såpa giftigt? Såpass att man inte ska diska med det (:wacko:) och rentav diska om redan diskade köksredskap med vanligt diskmedel istället?

Grönsåga har du till golv.

Ungefär som att diska bestick och tallrikar med "grovrent" som är till för golv.

Nej, sköljer du bara av det ordentligt så är det nog inga problem. Snarare händerna som kan ta stryk då det sliter en del när du diskar.

Givetvis är det inget optimalt medel för att diska, så det bör ni nog inte göra.

Huruvida det är giftigt, beror ju på vad du bedömer som gift. Allt du bli dålig av är ju ett form av gift, häller du i dig YES diskmedel så mår du inte bra så även det skulle kunna gå under benämningen gift trotts att du inte dör, skulle jag tro.

Men bara för att du får i dig lite grönsåpa så behöver du inte ta på dig träfracken. Men du bör nog ringa giftcentralen eller vad de heter och fråga om du skall kräka eller bara låta det vara

Redigerad av Vice.
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor