Vice. Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Menar du något i den här stilen? http://www.burkar.nu/ma/age.htm Ja, men det kan inte stämma. Om jag delar 11461 med 365 så får jag svaret 31.4 vilket enligt mig bör vara för lågt. Ens födelsedag flyttar sig flera dagar per år. Om vi startar 1 Jan i år. Och räknar 365 dagar framåt så hamnar du på 28 eller 29 December. (Jobbar så jag fick räkna snabbt). Du blir väl ca en vecka äldre än vad åren säger. Så när du är 52 är du egentligen 53, rätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Ja, men det kan inte stämma. Om jag delar 11461 med 365 så får jag svaret 31.4 vilket enligt mig bör vara för lågt. Ens födelsedag flyttar sig flera dagar per år. Om vi startar 1 Jan i år. Och räknar 365 dagar framåt så hamnar du på 28 eller 29 December. (Jobbar så jag fick räkna snabbt). Du blir väl ca en vecka äldre än vad åren säger. Så när du är 52 är du egentligen 53, rätt? Du måste ha räknat fel, det blir den 31'a December Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Alltså wow. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Beror ju på faktorer såsom mathygien och handhygien vilka kan variera kraftigt från dag till dag. Tackar iallafall för ett svar men brukar vara extra noga med hygienen nu när det är varmt ute duschar nästan varje kväll och tvättar händerna efter varje toaletbesök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Tackar iallafall för ett svar men brukar vara extra noga med hygienen nu när det är varmt ute duschar nästan varje kväll och tvättar händerna efter varje toaletbesök. Det där spelar typ ingen roll. Det är viktigare att tvätta händerna innan du äter och att inte röra med händerna i ansiktet när de är smutsiga (typ rört saker) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Ja, men det kan inte stämma. Om jag delar 11461 med 365 så får jag svaret 31.4 vilket enligt mig bör vara för lågt. Ens födelsedag flyttar sig flera dagar per år. Om vi startar 1 Jan i år. Och räknar 365 dagar framåt så hamnar du på 28 eller 29 December. (Jobbar så jag fick räkna snabbt). Du blir väl ca en vecka äldre än vad åren säger. Så när du är 52 är du egentligen 53, rätt? Såklart att det är 365 dagar varje år, förutom skottår, alla månader har ju lika många dagar varje år. Däremot är det inte exakt 52 veckor på ett år. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 Vem är Solidsnake, och var tog Hunter vägen? Var det han som blev min evil twin brother Remoob? Hade dessa individer någon koppling till fido vercetti? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 Hur får man bort en skvätt målarfärg (vit) från en skjorta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 9 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 juli, 2011 Hur får man bort en skvätt målarfärg (vit) från en skjorta? Det finns typ "täckfärg", så du i stort sett målar över fläcken. Men det är väl sista utvägen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 (redigerad) Vanich. Den där rosa flaskan som har den där knäppa reklamen. Jag trodde det var skämt reklam först. Men den är jävligt grym. Spruta det på fläcken och tvätta. Tar bort allt! BRA tips där. BRA! Det har jag med provat och mycket riktigt, det tar bort A-L-L-T! Åh tack för tipset grabbar! Jag provade det efter ert tips och JISSES vad grymt! Det tar bort allt! Tom. målarfärg! http://www.youtube.com/watch?v=VqkJ9ciBR_k Redigerad 10 juli, 2011 av Vice. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Åh tack för tipset grabbar! Jag provade det efter ert tips och JISSES vad grymt! Det tar bort allt! Tom. målarfärg! http://www.youtube.com/watch?v=VqkJ9ciBR_k Haha, får du provision? Tack för tipset, skall testas!! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Finns det någon bra sida där man kan markera vilka filmer (och kanske serieavsnitt) man sett? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 10 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 10 juli, 2011 Finns det någon bra sida där man kan markera vilka filmer (och kanske serieavsnitt) man sett? http://nyheter24.se/filmtipset/ är en sida där du kan betygsätta filmer, och samtidigt se vilka du har sett. Det finns dock inga TV-serier där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2011 Stämmer det med verkligheten att man i Engelska/brittiska domstolar har de där små löjliga krulliga perukerna, som man ser i princip alla Engelska/brittiska domstolsfilmer. Bild någon? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 14 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 14 juli, 2011 Stämmer det med verkligheten att man i Engelska/brittiska domstolar har de där små löjliga krulliga perukerna, som man ser i princip alla Engelska/brittiska domstolsfilmer. Bild någon? Har inte en bild på det. Men det stämmer. En kompis till mamma har jobbat där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2011 Fr.o.m. 2008 används peruker dock endast i brottmål. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 16 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2011 Varför använder man det då? De sitter ju inte ens bra på huvudet. De lägger ju den bara på sitt eget hår, så att håret under syns. Ser störtlöjligt ut! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 16 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 juli, 2011 (redigerad) Varför använder man det då? De sitter ju inte ens bra på huvudet. De lägger ju den bara på sitt eget hår, så att håret under syns. Ser störtlöjligt ut! Det finns två skäl: 1. Traditionella skäl: domarna har använt peruker sedan 1600-talet (då också många andra använde peruk) och det fortsätter man med. Peruken är helt enkelt en del av deras traditionella ämbetsdräkt. 2. Peruken avpersonifierar domaren och ger ett neutralare intryck, ungefär på ett liknande sätt som de svarta kappor som domare i många länder använder sig av. Redigerad 16 juli, 2011 av Umberto 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 19 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 19 juli, 2011 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 juli, 2011 http://nyheter24.se/filmtipset/ är en sida där du kan betygsätta filmer, och samtidigt se vilka du har sett. Det finns dock inga TV-serier där. Har du själv testat det? Tycker det var lite väl osmidigt att hålla kolla på vilka filmer man sett. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts