Siana Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Har en liten konstig fråga: När jag kollar på en del filmer och efter jag har kollat på filmen eller om jag är mitt i filmen så får jag flashbacks att jag har sett den förut varför blir det så? Sen en liten sak till förra sommaren så besökte jag kompisen första gången där han bor vi har alltid träffats på stan. Saken är att när vi cyklade ut till han jag hann inte mer än att kliva in i huset så fick jag massa flashbacks över att jag har just vart i det där huset förut fast detta var första gången. Jag har varken vart där förut eller haft drömmar om att jag har vart i huset. http://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Att ens urin är gult när man har druckit dåligt vet ju alla om. Vad är det som gör att urinet skiftar färg efter hur mycket man har druckit, dock? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Att ens urin är gult när man har druckit dåligt vet ju alla om. Vad är det som gör att urinet skiftar färg efter hur mycket man har druckit, dock? Jag skulle gissa (har inga fakta) på att koncentrationen av slaggprodukter i urinet är högre ju mindre vatten det finns att tillgå, därför mer färg. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Att ens urin är gult när man har druckit dåligt vet ju alla om. Vad är det som gör att urinet skiftar färg efter hur mycket man har druckit, dock? Voilá! Urinecolors 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Stevie eller vad han heter i Family guy har ju ett skumt huvud. Hörde att det var för att hunden tappade honom i marken. Finns den händelsen att se nånstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 3 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 juli, 2011 Stevie eller vad han heter i Family guy har ju ett skumt huvud. Hörde att det var för att hunden tappade honom i marken. Finns den händelsen att se nånstans? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Var kan man parkera nattetid i Stockholm? Det verkar som de flesta parkeringsgarage stänger klockan 01.00 och jag har behov av att parkera mellan cirka 19.00 - 03.00... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Har en liten konstig fråga: När jag kollar på en del filmer och efter jag har kollat på filmen eller om jag är mitt i filmen så får jag flashbacks att jag har sett den förut varför blir det så? Sen en liten sak till förra sommaren så besökte jag kompisen första gången där han bor vi har alltid träffats på stan. Saken är att när vi cyklade ut till han jag hann inte mer än att kliva in i huset så fick jag massa flashbacks över att jag har just vart i det där huset förut fast detta var första gången. Jag har varken vart där förut eller haft drömmar om att jag har vart i huset. Det kallas för Deja vú. Mycket vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 http://sv.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9j%C3%A0_vu Det kallas för Deja vú. Mycket vanligt. Duger inte Sianas svar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Duger inte Sianas svar? Fuuuu.. jag måste ha missat att det fanns en sida till! Tryckte på "Gå till första olästa post" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Jag fick ett déja vú nu i tråden! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Var kan man parkera nattetid i Stockholm? Det verkar som de flesta parkeringsgarage stänger klockan 01.00 och jag har behov av att parkera mellan cirka 19.00 - 03.00... Ingen som vet? Är utomhusparkering det enda alternativet? Jag betalar gärna för att parkera i P-hus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Ingen som vet? Är utomhusparkering det enda alternativet? Jag betalar gärna för att parkera i P-hus. Testa Q-parks hemsida och se om du hittar nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Testa Q-parks hemsida och se om du hittar nåt Tack för tipset, gick egenom alla deras platser i Stockholm och allt som var öppet på natten var ytparkering så jag antar att jag får nöja mig med det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 7 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 juli, 2011 Tack för tipset, gick egenom alla deras platser i Stockholm och allt som var öppet på natten var ytparkering så jag antar att jag får nöja mig med det! Om jag var du så borde jag hålla mig borta från Q-park dem har rätt så dåligt rykte här i Västerås och dåligt omdöme av folket här. Kan dra några exempel folk som parkerar på deras platser eller vad man nu ska kalla det för blir böt fällda utan anledning och dem hänvisar till att man har "parkerat" fel fast dem har gjort det rätt. Dem har böt fällt folk i P-hus fast dem har följt anvisningarna hur man ska parkera där men ändå får dem en bötes bot. Har även läst att en vart hotad av Q-park av en anledning eftersom den personen ansåg att han/hon hade parkerat rätt och inte gjort nåt fel men dem hotade denna att ta in rättsliga återgärder om den personen skickade in en anklagande om bötes boten. --- OT har googlat efter ett svar men hittar inte en grundlig svar till min fråga så ställer den här. Nu när värmen har kommit så mår jag piss av det magknip eller bara ont i magen och måste springa på skit huset typ var 10:e minut men kan variera för att skita. Nästa dag kan jag må hur bra som helst men sen när det är varmt för länge syftar nu på flera dar så kan illa måendet komma tillbaks och försvinner när regnet drar in eller när det blir svalare ute. Kan det ha nåt med att jag dricker för lite? Fast när jag känner detta så dricker jag rätt så mycket vatten som möjligt så urinet är genomskinligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Om jag var du så borde jag hålla mig borta från Q-park dem har rätt så dåligt rykte här i Västerås och dåligt omdöme av folket här. Kan dra några exempel folk som parkerar på deras platser eller vad man nu ska kalla det för blir böt fällda utan anledning och dem hänvisar till att man har "parkerat" fel fast dem har gjort det rätt. Dem har böt fällt folk i P-hus fast dem har följt anvisningarna hur man ska parkera där men ändå får dem en bötes bot. Har även läst att en vart hotad av Q-park av en anledning eftersom den personen ansåg att han/hon hade parkerat rätt och inte gjort nåt fel men dem hotade denna att ta in rättsliga återgärder om den personen skickade in en anklagande om bötes boten. --- OT har googlat efter ett svar men hittar inte en grundlig svar till min fråga så ställer den här. Nu när värmen har kommit så mår jag piss av det magknip eller bara ont i magen och måste springa på skit huset typ var 10:e minut men kan variera för att skita. Nästa dag kan jag må hur bra som helst men sen när det är varmt för länge syftar nu på flera dar så kan illa måendet komma tillbaks och försvinner när regnet drar in eller när det blir svalare ute. Kan det ha nåt med att jag dricker för lite? Fast när jag känner detta så dricker jag rätt så mycket vatten som möjligt så urinet är genomskinligt. Min första tanke är bakterier, de överlever längre vid varmare väder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Min första tanke är bakterier, de överlever längre vid varmare väder. Hm okej igår mådde jag piss och var ca 30+ ute och nu är det lite varmare och mår hur bra som helst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Hm okej igår mådde jag piss och var ca 30+ ute och nu är det lite varmare och mår hur bra som helst Beror ju på faktorer såsom mathygien och handhygien vilka kan variera kraftigt från dag till dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Hur kollar man snabbast och smidigast hur gammal man är. Vill undvika räkna om ni förstår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 8 juli, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 juli, 2011 Hur kollar man snabbast och smidigast hur gammal man är. Vill undvika räkna om ni förstår. Menar du något i den här stilen? http://www.burkar.nu/ma/age.htm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts