Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Är "accio trollstav" en paradox?

Jag antar att du menar att man syftar på trollstaven man själv använder?

Rent spontant känns det väl inte så. Det är samma sak som att be någon om ett föremål man redan håller i handen. Vet inte om det är en paradox eller om det bara är idiotiskt.

Det skulle väl vara mer paradoxalt att kasta en förtrollning på sig själv där man förhindrar sig själv från att kasta förtrollningen.

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag får det till 21? O.o bara att räkna dom?

EDIT: jaha, redigera när jag skriver då..

Haha, bara av det här svaret att dömma så tror jag att det handlar om den långa sekvensen med 1:or som dykt upp på Facebook?

Det är totalt 21 ettor, men summan blir 19 för det finns ett ingömt minustecken.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur lång tid tar det för tyg (säg t.ex. en t-shirt) att förmultna om man gräver ner det?

Beror lite på tyget. Beror även lite på hur det är undangömt, så att säga. Det har hittats tyger på kroppar som legat begravda i hundratals år.

Varför vill Herr Umb veta detta? Behöver ni en advokat?

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror lite på tyget. Beror även lite på hur det är undangömt, så att säga. Det har hittats tyger på kroppar som legat begravda i hundratals år.

Varför vill Herr Umb veta detta? Behöver ni en advokat?

Jag är ju inte skräddare men tyget är sådant som används till t-shirts, kalsonger, trosor, nattlinnen, lakan och liknande. Bomullstyg? Jordtypen är vanlig lerjord och gropens djup drygt 1 meter. Hundratals år låter ganska extremt, jag hade tänkt mig ett par år på sin höjd...

Och nej, om allt går som planerat behövs ingen advokat. :whistling:

Redigerad av Umberto
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är ju inte skräddare men tyget är sådant som används till t-shirts, kalsonger, trosor, nattlinnen, lakan och liknande. Bomullstyg? Jordtypen är vanlig lerjord och gropens djup drygt 1 meter. Hundratals år låter ganska extremt, jag hade tänkt mig ett par år på sin höjd...

Och nej, om allt går som planerat behövs ingen advokat. :whistling:

Bomull bör inte ta mer än sex månader (upp till ett år), så kör hårt.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man är själv och ska åka taxi, ska man då undvika att sätta sig fram på passagerarsätet? Eller är det helt okej enligt alla etikettregler?

Det har jag gjort alla gånger jag åkt taxi i alla fall. Är det inte mer i filmer som alla åker i baksätet?

Eller det beror väl på. Är man social och pratglad så sitter man kanske hellre fram och pratar lite med chauffören, är man på dåligt humör så sitter man bak? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor