Vice. Skrivet 2 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2011 Då kan man i princip utesluta alla andra länder i Europa med. Varför skulle Frankrike ha det annorlunda... Jag anser att jag har fått svar på min fråga. Jag bockar och bugar. Tack Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 2 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2011 Stämmer inte, huvudregeln är att lämna företräde till de som är inne i rondellen. "...in the UK, priority is given to traffic coming around the roundabout from the right hand side." - http://www.safermotoring.co.uk/Roundabouts.html "...the United Kingdom introduced the rule in 1966 that entering traffic must always yield to traffic already on the roundabout" http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout#Difference_from_traffic_circles "When reaching the roundabout you should * give priority to traffic approaching from your right, unless directed otherwise by signs, road markings or traffic lights * check whether road markings allow you to enter the roundabout without giving way. If so, proceed, but still look to the right before joining" - http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338 Hmm, seems legit. Kanske var något annat hon pratade om. Jag minns iaf att NÅGOT med det Engelska rondellsystemet är jättedumt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 2 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2011 Hmm, seems legit. Kanske var något annat hon pratade om. Jag minns iaf att NÅGOT med det Engelska rondellsystemet är jättedumt. Jag har åkt i ett par ganska små rondeller i Wales som är gjorda så att det finns ett rödljus för dem i innerfilen. Det kanske var en jättelämplig lösning på något komplext trafikproblem - vad vet jag - men det kändes onekligen jävligt konstigt att stå stilla i en rondell. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 (redigerad) Någon som vet om en webshop där man kan få tag i Converse All Star Canvas Hi, svarta, i storleken 46½ (12)? Har letat i varje skoaffär här, men ingen som har dom i större än 10. Har ett par sedan innan, men de börjar bli slitna, och måste ha ett par nya till studenten. Så skulle verkligen uppskatta lite hjälp! Vill inte vara gnällig, men: Edit: Hihi, jag vet var du kan köpa dem, men jag tänker inte berätta det förrän du ställer frågan i rätt tråd! http://forums.glutt.us/images/smilies/trollface.png Redigerad 4 maj, 2011 av Kebab 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 4 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 4 maj, 2011 Vill inte vara gnällig, men: Edit: Hihi, jag vet var du kan köpa dem, men jag tänker inte berätta det förrän du ställer frågan i rätt tråd! http://forums.glutt.us/images/smilies/trollface.png Tänkte posta där först, men tänkte att fler såg det om jag postade här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 5 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 maj, 2011 Tänkte posta där först, men tänkte att fler såg det om jag postade här! Det är möjligt att du har rätt i ditt tänkande. Men ditt tänkande är fel. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 maj, 2011 I slutet av Beck: Den Japanska Shungamålningen har Malmsjös karaktär hängt en man i vit tröja mot en svart bakgrund Vilken tavla baseras detta på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ma__Cipriani Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 (redigerad) Hrm, har Bygma någon online-produktkatalog eller liknande? Hittar ingenting på deras hemsida om vilka material de (återför)säljer, priser o.s.v. Eller måste jag kolla på varje hänvisad tillverkares hemsida? Redigerad 8 maj, 2011 av Ma__Cipriani Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 8 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 maj, 2011 Varför försvinner inte kolsyran i läsk när den transporteras och skakas om som fan i kurvor, landningar osv?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xazzi Skrivet 9 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2011 Varför försvinner inte kolsyran i läsk när den transporteras och skakas om som fan i kurvor, landningar osv?! När du skakar en kolsyrad dryck så tvingar du upp kolsyran från vätskan till delen av flaskan som inte har någon vätska. När du låter en skakad flaska stå en stund så blandas återigen vätskan och kolsyran, och det är 'safe att öppna'. Vart skulle kolsyran ta vägen under transport om korken aldrig öppnas? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2011 När du skakar en kolsyrad dryck så tvingar du upp kolsyran från vätskan till delen av flaskan som inte har någon vätska. När du låter en skakad flaska stå en stund så blandas återigen vätskan och kolsyran, och det är 'safe att öppna'. Vart skulle kolsyran ta vägen under transport om korken aldrig öppnas? Det där stämmer ju inte. Då skulle det inte vara nån skillnad på en oöppnad flaska och en flaska som öppnats men inte druckits ur, eftersom båda har lika mycket vätska i sig. Hemligheten är väl att de oöppnade är väldigt tryckbelastade, så att en sväng i en kurva och en stöt här och där har ganska liten inverkan i jämförelse med det stora övertryck som finns i flaskan. En öppnad flaska har inte detta övertryck och är därför mer känslig. Varför det är så, får väl Allmänna Gaslagen berätta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 9 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 9 maj, 2011 Såg något program om det där på Discovery. Man fyller även på med någon gas efter att flaskan fyllts precis innan korken sätts på. Minns jag inte fel så stämmer även det där med trycket ganska bra. Kolsyran är inte tillräckligt flyktbenägen och stannar därför hellre kvar än att spränga flaskan. Det är lite av en vetenskap Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 11 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2011 http://www.pelao.se/images/4444.jpg Vad heter dessa typer av bilder? Är ju något i stil med kontrastmålningar eller liknande men det måste finnas ett mer korrekt namn! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 12 maj, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2011 http://www.pelao.se/images/4444.jpg Vad heter dessa typer av bilder? Är ju något i stil med kontrastmålningar eller liknande men det måste finnas ett mer korrekt namn! Verktyget i PS är "Threshold" iallafall. Såg tyvärr inte att en bildgoogling gav några liknande resultat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2011 http://www.pelao.se/images/4444.jpg Vad heter dessa typer av bilder? Är ju något i stil med kontrastmålningar eller liknande men det måste finnas ett mer korrekt namn! Thresholding, binära bilder, monokrom. Men när det bara gäller svart och vitt är det binära bilder, antingen har pixeln vit färg (0), eller svart färg (2), finns inga andra färger att välja på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 12 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2011 Verktyget i PS är "Threshold" iallafall. Såg tyvärr inte att en bildgoogling gav några liknande resultat. Thresholding, binära bilder, monokrom. Men när det bara gäller svart och vitt är det binära bilder, antingen har pixeln vit färg (0), eller svart färg (2), finns inga andra färger att välja på. Verkar vara något sådant men finns inte allt för mycket bilder när man googlar på det! Thresholdning och binary images finns i alla fall på wikipedia! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 24 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 maj, 2011 http://www.pelao.se/images/4444.jpg Vad heter dessa typer av bilder? Är ju något i stil med kontrastmålningar eller liknande men det måste finnas ett mer korrekt namn! Stencil heter det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bebben Skrivet 25 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2011 (redigerad) 1:58-2:02 och 2:11 Är det Tom Hanks? Eller är han bara jävligt lik? Redigerad 25 maj, 2011 av Bebben Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 25 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2011 1:58-2:02 och 2:11 Är det Tom Hanks? Eller är han bara jävligt lik? Ja, det är det... 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 25 maj, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 maj, 2011 1:58-2:02 och 2:11 Är det Tom Hanks? Eller är han bara jävligt lik? Det är ju från filmen med samma namn. Har du inte sett den? Gör det i så fall, sjukt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts