The Dude Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 På beloppet är vad varan kostar. Om varan kostar 53 kronor kan dock be dem dra typ 300, och på så sätt få 247 spänn i handen. edit: sjukt seg är jag.. Eller kan du vänta tills militären köper munkar. På mitt Konsum frågar de aldrig om man vill ha det på något annat än beloppet, har inte varit med om det så ofta faktiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 1. Det här är fyra leksaker som såldes i par (Orm + Cyklopen samt Varg + Svinet). De är rymdskepp av något slag, och man kan öppna upp dem. Nu har jag inte nån bild på dem öppnade men i varje skepp finns en liten figur, det är en björn (?) med blå mantel (vargen), en mumieliknande figur (svinet) och en guldig faraofigur (cyklopen). Den sista figuren (i ormen) är det egentligen ingen idé att beskriva, men tänk Hulken fast med puckelrygg. Vad heter de här leksakerna? Är det någon som har såna? Finns det fler i just den här serien? Kan man köpa dem nånstans? (Oddsen är emot mig, jag vet.) Det ser ut som Mighty Max-grejer. Det är jättelänge sedan som jag lekte med sådant, men jag vet ingen annan leksakserie som hade sådana prylar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Haha, jag skriver också upp troms-frågor i mobilanteckningarna. Inget att skämmas över, jag har säkert glömt hälften av de frågor jag tänkt ställa innan jag började skriva upp dem. Det ser ut som Mighty Max-grejer. Det är jättelänge sedan som jag lekte med sådant, men jag vet ingen annan leksakserie som hade sådana prylar. Jo, jag känner till leksaksserien men jag tror det här är nån kopia. Vad jag vet fanns det bara de fyra i just den här lilla rymdskeppsserien, men om det fanns fler vore det intressant. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Jo, jag känner till leksaksserien men jag tror det här är nån kopia. Vad jag vet fanns det bara de fyra i just den här lilla rymdskeppsserien, men om det fanns fler vore det intressant.Finns det ingen markering på leksakerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) "The Håller med till 100%! culture clash[...]" Säger man det i singular trots att det rent... logiskt, är två ord, men "tvångssärskrivet"? edit. Redigerad 13 oktober, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 "The Håller med till 100%! culture clash[...]" Säger man det i singular trots att det rent... logiskt, är två ord, men "tvångssärskrivet"? edit. 50 spänn på att Håller med till 100%! skulle varit word Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 50 spänn på att Håller med till 100%! skulle varit word 100 spänn emot dig.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Jo, jag känner till leksaksserien men jag tror det här är nån kopia. Vad jag vet fanns det bara de fyra i just den här lilla rymdskeppsserien, men om det fanns fler vore det intressant. kan ha haft ett sådant skepp när jag var liten. Kommer dock inte ihåg något om den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Vart kommer frasen "spela inte Allan" ifrån? Och vad betyder det egentligen? Och vem är denne "Allan" som man refererar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Vart kommer frasen "spela inte Allan" ifrån? Och vad betyder det egentligen? Och vem är denne "Allan" som man refererar? Kom igen nu, sånt måste du kunna googla på egen hand. Just nu funkar inte wikipedia för mig, men det här kunde hittas på en annan sida: "Den ”Allan” som det är fråga om är Alan Ladd, en amerikansk filmskådespelare i den hårdkokta stilen som förekom i gangster- och äventyrsroller på 1940- och 1950-talet. " http://www.kotus.fi/index.phtml?l=sv&s=1443 Kanske finns en bättre förklaring på wikipedia, kolla där när det funkar igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Kom igen nu, sånt måste du kunna googla på egen hand. Allt som frågas här kan googlas på egen hand. Men det är lite av själva poängen med tråden, att man skall slippa göra det. Dessutom kan en frågfa leda till flera olika sorters svar, så om google ger mig ett svar kan någon annan ha ett annat intressant svar. Behöver inte nödvändigtvis finnas bara ett rätt. För övrigt, tack för ditt svar, någon annan som har en annan föklaring? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Allt som frågas här kan googlas på egen hand. Men det är lite av själva poängen med tråden, att man skall slippa göra det. Dessutom kan en frågfa leda till flera olika sorters svar, så om google ger mig ett svar kan någon annan ha ett annat intressant svar. Behöver inte nödvändigtvis finnas bara ett rätt. För övrigt, tack för ditt svar, någon annan som har en annan föklaring? JAHAJA ]§3. Sök på Google och Wikipedia först! TROMS 2 är inte till för att du ska få snabbt svar när du inte orkar ta reda på fakta själv. Även forumet har en hel del platser för dig där du kan få svar. Vill du veta något till läxor och annat skolarbete får du gärna fråga i Läxhjälpstråden, vill du veta något om data/tevespel eller om någon konsol går du till Spelforumets trådar. Kanske din fråga också redan är ställd i gamla TROMS? vem var det som skulle läsa förstaposten!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 :EGD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 (redigerad) JAHAJA vem var det som skulle läsa förstaposten!!!!!!! Jäkla bölande på mig, googla alla frågor innan ni frågar ni med då... Är Fibonacci siffrorna oändliga eller slutar de vid ett specifikt antal? Svar My question- Kan Sverige avskaffa monarkin? Svar! Nu är det så jag har undrat en sak ganska länge. Stog vid spegeln idag och kollade i ögorna så såg ja på mitt ena öga är jag blå/brun Och ena ögat är ja blå. Varför är det så? Svar! Osv... Dessutom kan man inte googla min fråga mer än någon annan, så har ni ett svar så svara gärna... Redigerad 14 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 DET DÄR TÄNKTE JAG OCKSÅ FRÅGA!! Det står här i min mobils anteckningar: Fråga troms leks, sydlänning, söderhavet, på beloppet, tittarsiffror. Alltså måste jag ju också ställa de frågor jag skrivit upp (jag glömmer alltid, mobilanteckningar pwns you all). 1. Det här är fyra leksaker som såldes i par (Orm + Cyklopen samt Varg + Svinet). De är rymdskepp av något slag, och man kan öppna upp dem. Nu har jag inte nån bild på dem öppnade men i varje skepp finns en liten figur, det är en björn (?) med blå mantel (vargen), en mumieliknande figur (svinet) och en guldig faraofigur (cyklopen). Den sista figuren (i ormen) är det egentligen ingen idé att beskriva, men tänk Hulken fast med puckelrygg. Vad heter de här leksakerna? Är det någon som har såna? Finns det fler i just den här serien? Kan man köpa dem nånstans? (Oddsen är emot mig, jag vet.) Åhåh, jag hade också såna där "huvuden" när jag var yngre! Vet dock inte var dom har tagit vägen nu. Ahh, man får lite minnen tillbaka. Jag har dock ingen aning om vad dom heter, vart jag fick dom ifrån eller om det finns fler i serien. De fyra "huvuden" som du hade var de fyra som jag också hade så jag tvivlar lite på att det finns fler sorter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Jäkla bölande på mig, googla alla frågor innan ni frågar ni med då... Det var jag och kobbe som skrev, sen tar du upp massa exempel från helt andra användare och skriver "ni". Det är väl inte helt fel att ställa frågan du ställde, men med min post menade jag bara att exakt vad du frågar efter står på Wikipedia och andra sidor man lätt kan googla. Att folk klagar på just dig är kanske för att du har gjort fel flera gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Min post syftade först och främst på ditt gamla inlägg där du sa att du skulle läsa förstaposten. Fråga:Hur pass hårda är TROMS-reglerna då? (Ej googlebart!!!!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Allt som frågas här kan googlas på egen hand. Men det är lite av själva poängen med tråden, att man skall slippa göra det. DU är så underbar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nik. Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Min post syftade först och främst på ditt gamla inlägg där du sa att du skulle läsa förstaposten. Fråga:Hur pass hårda är TROMS-reglerna då? (Ej googlebart!!!!) Om du hittar "svaret" på google och sen inte förstår så är det väl utmärkt att fråga här eller om det finns en annan tråd om de ämnet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 14 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 14 oktober, 2008 Okej, såhär ligger det till. Jag sitter och spelar Heroes II och har fått en gåta av sphinxen som jag inte inte kan lösa. Hittar inte svaret på google heller. HALP! Såhär lyder den: "I have no riddle, I only have rhyme. I serve the dark side, you lose this time!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts