Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Skulle väl fungera, men exempel: "Wolf replenished his glass at the request of Mr. Blust, who, instead of being one sheet in the wind, was likely to get to three before he took his departure."

Hur översätter man det?

"Wolf fyllde på hans glas när Mr. Blust bad honom, som istället för att bli lite småfull, säkerligen skulle bli full som en alika innan han gick."

Kanske så?

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske borde vara i Love, Peace....... tråden, men skit samma.

Sitter och pratar om att lita på varandra, otrohet och liknande med en tjej just nu.

Jag sitter och säger att jag aldrig har varit otrogen i mitt liv, men jag har vid två fylletillfällen när jag var tillsammans med en tjej strulat/hånglat (bestäm namn själva, kyssts) med en tjej, vilket jag ångrar grovt. Nästan ingen vet om det här, bara två av mina närmsta kompisar. De anser att jag inte var otrogen, vilket jag inte anser heller.

Vart anser ni att gränsen för otrohet går?

Var jag otrogen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kanske borde vara i Love, Peace....... tråden, men skit samma.

Sitter och pratar om att lita på varandra, otrohet och liknande med en tjej just nu.

Jag sitter och säger att jag aldrig har varit otrogen i mitt liv, men jag har vid två fylletillfällen när jag var tillsammans med en tjej strulat/hånglat (bestäm namn själva, kyssts) med en tjej, vilket jag ångrar grovt. Nästan ingen vet om det här, bara två av mina närmsta kompisar. De anser att jag inte var otrogen, vilket jag inte anser heller.

Vart anser ni att gränsen för otrohet går?

Var jag otrogen?

Förlåt men skojar du? Klart du har varit otrogen, var drar man annars gränsen? Hade din tjej inte varit otrogen om hon hånglat med en snubbe eller skulle du tycka det var okej så länge hon ångrar sig och bara hennes närmsta kompisar visste om det?

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt men skojar du? Klart du har varit otrogen, var drar man annars gränsen? Hade din tjej inte varit otrogen om hon hånglat med en snubbe eller skulle du tycka det var okej så länge hon ångrar sig och bara hennes närmsta kompisar visste om det?

Jag har aldrig sagt att jag skulle tycka att det var okej ifall min dåvarande tjej skulle gjort det, men JAG, vet inte om jag skulle se det som otrohet.

Kom ihåg det, att jag pratar om vad jag tycker och att det är min åsikt.

Jag är en väldigt laid back kille i förhållanden. Jag har, helt ärligt aldrig varit svartsjuk.

Exempel är några gånger jag var ute och festade med mitt ex och mina kompisar. Mitt ex var uppe och dansade, hade killar klängande på henne etc. etc. Mina kompisar undrade om jag inte hade problem med det, men jag såg inget problem alls med det. Bara hon hade det roligt.

Kan säkert låta helt fucked up i de flestas öron, men inte hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan whiteboardpennor torka? Minns från barndomen att tuschpennor torkar ihop väldigt lätt även om man är noga med att sätta på korken. Men jag har aldrig varit med om att en whiteboardpenna har slutat fungera på grund av det, bara att den har tagit slut.

För någon vecka sedan tog jag med en penna till skolan. Jag använde den när jag gick på mellanstadiet och skrev en massa skit på whiteboarden jag hade på mitt pojkrum. Sedan dess har den legat orörd, men trots det funkade den finfint tills färgen tog slut!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid hört att man i DK skall stanna inne i en cirkulation för att släppa in trafik. Tvärt emot Sverige alltså.

Igår hörde jag av en polare att även Italien (vilket jag med 90% säkerhet kan säga inte stämmer) och Frankrike har det på detta vis.

Stämmer verkligen detta, eller det är bara en skröna?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid hört att man i DK skall stanna inne i en cirkulation för att släppa in trafik. Tvärt emot Sverige alltså.

Igår hörde jag av en polare att även Italien (vilket jag med 90% säkerhet kan säga inte stämmer) och Frankrike har det på detta vis.

Såklart inte, det skulle bara sluta med att cirkulationsplatsen var full med bilar under rusningstrafik och det skulle bli totalstopp. Alltså helt tvärt emot vad cirkulationsplatser egentligen är till för, att få flytande trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Såklart inte, det skulle bara sluta med att cirkulationsplatsen var full med bilar under rusningstrafik och det skulle bli totalstopp. Alltså helt tvärt emot vad cirkulationsplatser egentligen är till för, att få flytande trafik.

Och hur vet du att det inte stämmer?

Jag har hört från flera håll att de har det så i Danmark

Fast det du säger är logiskt. Jag tänkte med så, att om det bara komme rin bilar så kan det bli stopp

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

NonUK_Roundabout_8_Cars_1208139_0.gif

http://da.wikipedia.org/wiki/Rundk%C3%B8rsel

"I Danmark vil der altid være etableret ubetinget vigepligt, ved indkørsel til en rundkørsel. Før muligheden for ubetinget vigepligt var der højrevigepligt. Dette førte ved megen trafik til forstoppelse, idet bilisterne i rundkørslen skulle holde tilbage for bilister på vej ind. Af den grund undgik trafikplanlæggere dengang rundkørsler."

Det verkar som att detta stycke i artikeln anger att det har varit som du beskrev, men att det nu är som i Sverige. Google Translate var inte så bra på danska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I England har de som ska IN i rondellen företräde enligt min moster som bor där. Jag har aldrig tänkt på det när jag varit där, men jag har heller inte kört bil där så. Mycket möjligt att det är lika i Danmark även om själva regeln är fett retarded.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I England har de som ska IN i rondellen företräde enligt min moster som bor där. Jag har aldrig tänkt på det när jag varit där, men jag har heller inte kört bil där så. Mycket möjligt att det är lika i Danmark även om själva regeln är fett retarded.

Stämmer inte, huvudregeln är att lämna företräde till de som är inne i rondellen.

"...in the UK, priority is given to traffic coming around the roundabout from the right hand side."

- http://www.safermotoring.co.uk/Roundabouts.html

"...the United Kingdom introduced the rule in 1966 that entering traffic must always yield to traffic already on the roundabout"

http://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout#Difference_from_traffic_circles

"When reaching the roundabout you should

* give priority to traffic approaching from your right, unless directed otherwise by signs, road markings or traffic lights

* check whether road markings allow you to enter the roundabout without giving way. If so, proceed, but still look to the right before joining"

- http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTransport/Highwaycode/DG_070338

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor