Gof Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 Finns det svenskar som spelar i NFL? http://www.databasefootball.com/players/bycountry.htm?code=SWE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 http://www.databasefootball.com/players/bycountry.htm?code=SWE Danke! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 5 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2011 (redigerad) Finns det svenskar som spelar i NFL? Ola Kimrin spelade 2004, tror inte någon svensk har lyckats tagit sig in i NFL efter honom. Sporten är alldeles för liten i Sverige för att kunna vaska fram några ordentliga talanger. Sporten är över huvudtaget alldeles för liten utanför Amerika, ligan består till allra största delen av amerikaner. Edit: Gjorde lite efterforskning och för tillfället finns det ingen svensk i NFL. Redigerad 5 april, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 6 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2011 Ola Kimrin spelade 2004, tror inte någon svensk har lyckats tagit sig in i NFL efter honom. Sporten är alldeles för liten i Sverige för att kunna vaska fram några ordentliga talanger. Sporten är över huvudtaget alldeles för liten utanför Amerika, ligan består till allra största delen av amerikaner. Edit: Gjorde lite efterforskning och för tillfället finns det ingen svensk i NFL. Man tackar, man tackar! Det är synd att amerikansk fotboll inte slagit igenom ordentligt i Sverige. Väldigt kul sport att titta på och följa! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 (redigerad) Märks jag börjar bli gammal... Rebecca Black, vad är det med henne? Sjunger hon dåligt eller vad? Alla snackar om henne. Edit: Okej, nu efter att sett videon. Kass, ja men ändå... Redigerad 15 april, 2011 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 (redigerad) Märks jag börjar bli gammal... Rebecca Black, vad är det med henne? Sjunger hon dåligt eller vad? Alla snackar om henne. Edit: Okej, nu efter att sett videon. Kass, ja men ändå... Det pratades väldig mycket om textraden "Which seat should I take?". Hon undrar vilket säte i kompisens bil hon ska sitta i, när det klart och tydligt syns att det bara finns ett säte ledigt i hela bilen. Redigerad 15 april, 2011 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 Ordpolis SHOULD då! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 Ordpolis SHOULD då! Nej, du hade rätt från början. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 15 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2011 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 april, 2011 Ibland älskar jag den här tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 17 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2011 (redigerad) Behöver jag en el-adapter i Spanien eller har dom likadana uttag som i Sverige? Redigerad 17 april, 2011 av Gof Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 april, 2011 Behöver jag en el-adapter i Spanien eller har dom likadana uttag som i Sverige? De har samma standard som oss :3 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 24 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 april, 2011 Finns det någon svensk variant eller översättning på uttrycket "three sheets in the wind"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
IceCandy Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Varför får man leverfläckar? Har googlat en stund, och det står att man får dom av att sola. Ju mer tid man spenderar i solen/solarium, desto fler leverfläckar ploppar alltså upp. Men det går inte ihop för mig! Jag är blek som ett spöke, och det har jag alltid varit! Har sjukt svårt för att få färg, blir tomatröd och sedan går min kritvita hudfärg över till svagt beige. Jag har aldrig varit en person som spenderar mycket tid i solen just i syfte av att få färg, har aldrig någonsin satt en fot i ett solarium heller. Jag har varit i länder med tropiskt klimat 3 gånger. Ändå är hela min kropp fylld med dessa små bruna prickar! Även på platser som inte ligger blottade för solen. Innerlåren, armhålan och liknande är några exempel. Försökte räkna dom och jag har över 30st bara på armarna. Samtidigt har jag ihärdigt solande kamrater som solar låda minst en gång i veckan, steker ute så fort vädret ger möjligheten, drar i sig brunsprutor, yada yada. Och dessa vänner har inte ens i närheten lika mycket leverfläckar som mig! Hur går det ihop? Om man nu främst får dom av solen, varför har jag så många, och dom så få? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Finns det någon svensk variant eller översättning på uttrycket "three sheets in the wind"? http://sv.wiktionary.org/wiki/full_som_en_alika ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Om man är inzoomad så långt det går... hur stor är teckningen som den där är ritad på om man får för sig att printa hela? Kan den vara... större än universum i och med att man är så inzoomad och transporteras ut så snabbt osv...? Scale of the Universe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 april, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Om man är inzoomad så långt det går... hur stor är teckningen som den där är ritad på om man får för sig att printa hela? Kan den vara... större än universum i och med att man är så inzoomad och transporteras ut så snabbt osv...? Scale of the Universe Om du har skala 1:1 blir din utskrift precis lika stor som verkligheten. Vill du printa en buss i 1:1 blir det en hel del papper, och en hel del utrymme som krävs - men det går. Vill du zooma till exempelvis 2:1, måste bussen bli dubbelt så stor - och därmed också allt annat. Du skulle behöva printa hela universum i dubbel skala, dvs det skulle krävas 2 universum för att täcka din print. Vill du zooma in helt och hållet, till miljontals miljoner : 1... ja, då behövs det rätt många universum för att klara av din print! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 25 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2011 Om du har skala 1:1 blir din utskrift precis lika stor som verkligheten. Vill du printa en buss i 1:1 blir det en hel del papper, och en hel del utrymme som krävs - men det går. Vill du zooma till exempelvis 2:1, måste bussen bli dubbelt så stor - och därmed också allt annat. Du skulle behöva printa hela universum i dubbel skala, dvs det skulle krävas 2 universum för att täcka din print. Vill du zooma in helt och hållet, till miljontals miljoner : 1... ja, då behövs det rätt många universum för att klara av din print! Men hur är det möjligt att skapa något så stort i datorn? :S Det måste ju ta enormt med plats! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 26 april, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 april, 2011 Är perfektionera ett svensk ord? Det blir nämligen felstavat i w0rd och inga översättningssidor verkar ha det ordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts