Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Finns det svenskar som spelar i NFL?

Ola Kimrin spelade 2004, tror inte någon svensk har lyckats tagit sig in i NFL efter honom. Sporten är alldeles för liten i Sverige för att kunna vaska fram några ordentliga talanger.

Sporten är över huvudtaget alldeles för liten utanför Amerika, ligan består till allra största delen av amerikaner.

Edit: Gjorde lite efterforskning och för tillfället finns det ingen svensk i NFL.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ola Kimrin spelade 2004, tror inte någon svensk har lyckats tagit sig in i NFL efter honom. Sporten är alldeles för liten i Sverige för att kunna vaska fram några ordentliga talanger.

Sporten är över huvudtaget alldeles för liten utanför Amerika, ligan består till allra största delen av amerikaner.

Edit: Gjorde lite efterforskning och för tillfället finns det ingen svensk i NFL.

Man tackar, man tackar! Det är synd att amerikansk fotboll inte slagit igenom ordentligt i Sverige. Väldigt kul sport att titta på och följa!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Märks jag börjar bli gammal... >_<

Rebecca Black, vad är det med henne? Sjunger hon dåligt eller vad? Alla snackar om henne.

Edit: Okej, nu efter att sett videon. Kass, ja men ändå...

Det pratades väldig mycket om textraden "Which seat should I take?". Hon undrar vilket säte i kompisens bil hon ska sitta i, när det klart och tydligt syns att det bara finns ett säte ledigt i hela bilen.

Redigerad av Renard
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför får man leverfläckar?

Har googlat en stund, och det står att man får dom av att sola. Ju mer tid man spenderar i solen/solarium, desto fler leverfläckar ploppar alltså upp. Men det går inte ihop för mig! Jag är blek som ett spöke, och det har jag alltid varit! Har sjukt svårt för att få färg, blir tomatröd och sedan går min kritvita hudfärg över till svagt beige. Jag har aldrig varit en person som spenderar mycket tid i solen just i syfte av att få färg, har aldrig någonsin satt en fot i ett solarium heller. Jag har varit i länder med tropiskt klimat 3 gånger. Ändå är hela min kropp fylld med dessa små bruna prickar! Även på platser som inte ligger blottade för solen. Innerlåren, armhålan och liknande är några exempel.

Försökte räkna dom och jag har över 30st bara på armarna. Samtidigt har jag ihärdigt solande kamrater som solar låda minst en gång i veckan, steker ute så fort vädret ger möjligheten, drar i sig brunsprutor, yada yada. Och dessa vänner har inte ens i närheten lika mycket leverfläckar som mig! Hur går det ihop? Om man nu främst får dom av solen, varför har jag så många, och dom så få?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man är inzoomad så långt det går... hur stor är teckningen som den där är ritad på om man får för sig att printa hela?

Kan den vara... större än universum i och med att man är så inzoomad och transporteras ut så snabbt osv...? :unsure:

Scale of the Universe

Om du har skala 1:1 blir din utskrift precis lika stor som verkligheten. Vill du printa en buss i 1:1 blir det en hel del papper, och en hel del utrymme som krävs - men det går. Vill du zooma till exempelvis 2:1, måste bussen bli dubbelt så stor - och därmed också allt annat. Du skulle behöva printa hela universum i dubbel skala, dvs det skulle krävas 2 universum för att täcka din print.

Vill du zooma in helt och hållet, till miljontals miljoner : 1... ja, då behövs det rätt många universum för att klara av din print! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har skala 1:1 blir din utskrift precis lika stor som verkligheten. Vill du printa en buss i 1:1 blir det en hel del papper, och en hel del utrymme som krävs - men det går. Vill du zooma till exempelvis 2:1, måste bussen bli dubbelt så stor - och därmed också allt annat. Du skulle behöva printa hela universum i dubbel skala, dvs det skulle krävas 2 universum för att täcka din print.

Vill du zooma in helt och hållet, till miljontals miljoner : 1... ja, då behövs det rätt många universum för att klara av din print! :)

Men hur är det möjligt att skapa något så stort i datorn? :S

Det måste ju ta enormt med plats!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor