RavenE Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Det är en hårddisk, man lagrar saker på en sådan. Du har garanti i ett år om inget annat anges. Efter det har du 3 års reklamationsrätt för fabrikationsfel. Alltså, fel som varit där från början men som först visar sig nu. Kortfattat kan man säga, du skall inte ha gjort något med produkten (under den här 3 års perioden) som man inte skall göra. Tex badat med din hårddisk, haft den som bokstöd eller underlag när du hamrar etc. Så det skall inte vara några problem med att få den utbytt Tack för svaret! Ska kila ner till butiken imorgon så får jag se vad de säger. Räven borde få en veckas ban! Why? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Tack för svaret! Ska kila ner till butiken imorgon så får jag se vad de säger. Why? Alla teknikfrågor är förbjudna här Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Alla teknikfrågor är förbjudna här Oh, så sant så sant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 mars, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Alla teknikfrågor är förbjudna här Fast... hm, ja, hm, jag vet inte. Det var ju mest en fråga om garanti. Fast det kanske är lika bra att hårddra linjen för teknik och icketeknik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Hur kallt är det i Östersund? Hur mycket snö är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 (redigerad) Hur kallt är det i Östersund? Hur mycket snö är det? Sist jag kollade var det runt 0-strecket. Det kom en snöstorm igår (då menar jag storm), men det mesta har smält bort. Nu är det mestadels bara slask kvar på vägarna. På fotbollsplaner och dylikt är det snö kvar. Why, btw? Ska du besöka staden? Redigerad 23 mars, 2011 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Sist jag kollade var det runt 0-strecket. Det kom en snöstorm igår (då menar jag storm), men det mesta har smält bort. Nu är det mestadels bara slask kvar på vägarna. På fotbollsplaner och dylikt är det snö kvar. Why, btw? Ska du besöka staden? Tack! Inte så farligt som jag trodde alltså. Det ter sig som så att jag och två Herrar till skall bege oss till Östersund och Birka Folkhögskola för att profvspela inför eventuell antagning till jazzlinjen. Vi kör från Ystad klockan 06:30 på fredag och beräknar vara framme runt tretton till fjorton timmar senare; bil är dessvärre det billigaste alternativet. Via Örebro genom Mora lär väl vara det bästa alternativet? Google Maps säger annat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 23 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2011 Tack! Inte så farligt som jag trodde alltså. Det ter sig som så att jag och två Herrar till skall bege oss till Östersund och Birka Folkhögskola för att profvspela inför eventuell antagning till jazzlinjen. Vi kör från Ystad klockan 06:30 på fredag och beräknar vara framme runt tretton till fjorton timmar senare; bil är dessvärre det billigaste alternativet. Via Örebro genom Mora lär väl vara det bästa alternativet? Google Maps säger annat... Åh, se där! Lycka till! Hm, yes. Mora är nog det bästa alternativet. Varning för grymt tråkig väg dock. Ystad -> Mora kan säkert vara en rätt trevlig väg, men när ni åkt igenom mora så kommer det vara skog, skog, skog, random liten by, skog, skog, Sveg, skog, skog, Svenstavik, skog, Brunflo, Östersund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 24 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2011 Via Örebro genom Mora lär väl vara det bästa alternativet? Google Maps säger annat... Beror väll på er! Jag skulle åkt över stockholm, och åkt e4an på grund av att det "händer" mera saker efter vägen och att den vägen är bäst. Att åka i inlandet är det mest tråkiga som finns enligt mig. Går snabbare att åka e4an också än i inlandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 24 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2011 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Ikväll kl 20.30 var det ju Earth Hour. (hur gick det för er egentligen?) Det får mig att fundera... Borde inte Josef Fritzl få något sorts pris!? Han hade ju släkt i källaren i 20 år! =/ 8 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 26 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 26 mars, 2011 Ikväll kl 20.30 var det ju Earth Hour. (hur gick det för er egentligen?) Det får mig att fundera... Borde inte Josef Fritzl få något sorts pris!? Han hade ju släkt i källaren i 20 år! =/ Man ska ha släckt i hela huset, det räcker inte med bara källaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 Okej, nu har jag bott i min nya lägenhet i ~ två månader och jag har en fråga. Hur ändrar man namnet på brevlådan? Som provisorisk lösning satte jag en tejpbit över med mitt namn. Jag antog att vaktmästaren skötte sådant, men det verkar inte som att han gör det. Eller så måste man ringa. Någon som vet hur det brukar gå till? Kan man öppna den själv på något sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 Okej, nu har jag bott i min nya lägenhet i ~ två månader och jag har en fråga. Hur ändrar man namnet på brevlådan? Som provisorisk lösning satte jag en tejpbit över med mitt namn. Jag antog att vaktmästaren skötte sådant, men det verkar inte som att han gör det. Eller så måste man ringa. Någon som vet hur det brukar gå till? Kan man öppna den själv på något sätt? Du måste ringa till vaktis Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 27 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 mars, 2011 Du måste ringa till vaktis Laaaame. Lär jag aldrig orka. Kör på tejp i ett år framöver. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2011 Laaaame. Lär jag aldrig orka. Kör på tejp i ett år framöver. Fegis. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 28 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2011 Fegis. Nähä, det är ett duktigt och svenskt beteende. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2011 _Vop5pm7cy8 Jag kan relatera. ... faaaast vägen var jävligt najs ändå. 100-väg som man kunde köra lite fortare på, inga bilar, inga djur och fantastisk väder med fantastiska vyer. Det blev en otroligt najs roadtrip genom landet, 240 mil tur och retur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2011 Jag kan relatera. ... faaaast vägen var jävligt najs ändå. 100-väg som man kunde köra lite fortare på, inga bilar, inga djur och fantastisk väder med fantastiska vyer. Det blev en otroligt najs roadtrip genom landet, 240 mil tur och retur. Låter som en trevlig resa! Snabb fråga; hur gick provspelningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 mars, 2011 Rapportera Share Skrivet 28 mars, 2011 Låter som en trevlig resa! Snabb fråga; hur gick provspelningen? Jodå! Jag tyckte att det gick sådär, kicksade en del, missade en del och glömde en del samt att improvisationsinsatsen kanske var något oinspirerad och tråkig... men konkurrensen var inte särskilt tuff och de ringde i morse och erbjöd mig en plats, så om jag inte väljer en annan skola så... Du skulle ställt dig utanför Åhlénshuset så hade du fått lånat mitt trådlösa internet, eller kommit upp på en fika! ... kan du räkna med det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts