Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det är en hårddisk, man lagrar saker på en sådan.

Du har garanti i ett år om inget annat anges. Efter det har du 3 års reklamationsrätt för fabrikationsfel.

Alltså, fel som varit där från början men som först visar sig nu. Kortfattat kan man säga, du skall inte ha gjort något med produkten (under den här 3 års perioden) som man inte skall göra. Tex badat med din hårddisk, haft den som bokstöd eller underlag när du hamrar etc.

Så det skall inte vara några problem med att få den utbytt

Tack för svaret! Ska kila ner till butiken imorgon så får jag se vad de säger. :)

Räven borde få en veckas ban!

Why? :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kallt är det i Östersund? Hur mycket snö är det?

Sist jag kollade var det runt 0-strecket. Det kom en snöstorm igår (då menar jag storm), men det mesta har smält bort. Nu är det mestadels bara slask kvar på vägarna.

På fotbollsplaner och dylikt är det snö kvar.

Why, btw? Ska du besöka staden? :)

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sist jag kollade var det runt 0-strecket. Det kom en snöstorm igår (då menar jag storm), men det mesta har smält bort. Nu är det mestadels bara slask kvar på vägarna.

På fotbollsplaner och dylikt är det snö kvar.

Why, btw? Ska du besöka staden? :)

Tack! Inte så farligt som jag trodde alltså. Det ter sig som så att jag och två Herrar till skall bege oss till Östersund och Birka Folkhögskola för att profvspela inför eventuell antagning till jazzlinjen. Vi kör från Ystad klockan 06:30 på fredag och beräknar vara framme runt tretton till fjorton timmar senare; bil är dessvärre det billigaste alternativet.

Via Örebro genom Mora lär väl vara det bästa alternativet? Google Maps säger annat...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Inte så farligt som jag trodde alltså. Det ter sig som så att jag och två Herrar till skall bege oss till Östersund och Birka Folkhögskola för att profvspela inför eventuell antagning till jazzlinjen. Vi kör från Ystad klockan 06:30 på fredag och beräknar vara framme runt tretton till fjorton timmar senare; bil är dessvärre det billigaste alternativet.

Via Örebro genom Mora lär väl vara det bästa alternativet? Google Maps säger annat...

Åh, se där! Lycka till! :)

Hm, yes. Mora är nog det bästa alternativet. Varning för grymt tråkig väg dock. :P

Ystad -> Mora kan säkert vara en rätt trevlig väg, men när ni åkt igenom mora så kommer det vara skog, skog, skog, random liten by, skog, skog, Sveg, skog, skog, Svenstavik, skog, Brunflo, Östersund.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror väll på er! Jag skulle åkt över stockholm, och åkt e4an på grund av att det "händer" mera saker efter vägen och att den vägen är bäst. Att åka i inlandet är det mest tråkiga som finns enligt mig. Går snabbare att åka e4an också än i inlandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag bott i min nya lägenhet i ~ två månader och jag har en fråga.

Hur ändrar man namnet på brevlådan? Som provisorisk lösning satte jag en tejpbit över med mitt namn. Jag antog att vaktmästaren skötte sådant, men det verkar inte som att han gör det. Eller så måste man ringa. Någon som vet hur det brukar gå till? Kan man öppna den själv på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, nu har jag bott i min nya lägenhet i ~ två månader och jag har en fråga.

Hur ändrar man namnet på brevlådan? Som provisorisk lösning satte jag en tejpbit över med mitt namn. Jag antog att vaktmästaren skötte sådant, men det verkar inte som att han gör det. Eller så måste man ringa. Någon som vet hur det brukar gå till? Kan man öppna den själv på något sätt?

Du måste ringa till vaktis

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

_Vop5pm7cy8

Jag kan relatera.

... faaaast vägen var jävligt najs ändå. 100-väg som man kunde köra lite fortare på, inga bilar, inga djur och fantastisk väder med fantastiska vyer. Det blev en otroligt najs roadtrip genom landet, 240 mil tur och retur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kan relatera.

... faaaast vägen var jävligt najs ändå. 100-väg som man kunde köra lite fortare på, inga bilar, inga djur och fantastisk väder med fantastiska vyer. Det blev en otroligt najs roadtrip genom landet, 240 mil tur och retur.

Låter som en trevlig resa! :)

Snabb fråga; hur gick provspelningen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som en trevlig resa! :)

Snabb fråga; hur gick provspelningen?

Jodå! Jag tyckte att det gick sådär, kicksade en del, missade en del och glömde en del samt att improvisationsinsatsen kanske var något oinspirerad och tråkig... men konkurrensen var inte särskilt tuff och de ringde i morse och erbjöd mig en plats, så om jag inte väljer en annan skola så...

Du skulle ställt dig utanför Åhlénshuset så hade du fått lånat mitt trådlösa internet, eller kommit upp på en fika!

... kan du räkna med det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor