Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag köpte en extern hårddisk för ett tag sedan (ett halvår sedan kanske). Den har nu börjat "klicka"/datorn hittar inte hårddisken varje gång, som tydligen ska vara rätt vanligt för Seagate. Går sådant på garantin även fast jag lagrat massa saker på den redan?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en fjärilsart vars färg förändrades från vit till svart i och med de stora utsläppen från kolförbränning någonstans tror jag, för att stammarna på träden färgades svarta, något sådant. Kanske finns det en koppling mellan det och versen? Jag vet inte.

RIKTIGT smart! Jag satt och klurade och googlade på textradens betydelse ett tag tidigare men hittade inget intressant. Men industrierna och koleldningen var faktiskt riktigt smart! :D

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte en extern hårddisk för ett tag sedan (ett halvår sedan kanske). Den har nu börjat "klicka"/datorn hittar inte hårddisken varje gång, som tydligen ska vara rätt vanligt för Seagate. Går sådant på garantin även fast jag lagrat massa saker på den redan?

Hur lång är garantin? Över ett år? I såna fall så ja, då ska du kunna lämna tillbaka den!

Jag fick lämna tillbaka 2 stycken Seagate hårddiskar för att båda la av!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en hårddisk, man lagrar saker på en sådan.

Du har garanti i ett år om inget annat anges. Efter det har du 3 års reklamationsrätt för fabrikationsfel.

Alltså, fel som varit där från början men som först visar sig nu. Kortfattat kan man säga, du skall inte ha gjort något med produkten (under den här 3 års perioden) som man inte skall göra. Tex badat med din hårddisk, haft den som bokstöd eller underlag när du hamrar etc.

Så det skall inte vara några problem med att få den utbytt

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hmm, det är seagate med ett visst serienummer som krånglar tror jag!

Om du orkar kan du ju be butiken om återköp/byte och hänvisa att seagate har mycket mer problem än andra tillverkare!

Räven borde få en veckas ban!

Redigerad av kobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag tror att det är enklast att fråga här.

Finns det något gemensamt namn för Liberty City, Vice City och San Andreas som öar och hur är dem belägna i förhållande till varandra?

Vad jag kan gissa är att Liberty City ligger på östkusten för att citera Ryders uppmaning till Carl; "Show me how they drive on the east coast".

Detta betyder då att San Andreas ligger väster om Liberty City, men var ligger Vice City? Någonting säger mig att Vice City ligger i norr. Nåväl, det viktigaste för min del att få reda på är just om det finns ett namn :)

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Okej, jag tror att det är enklast att fråga här.

Felfelfel! >_<

Du har ett helt forum, rentav två stycken, för att ställa såna här frågor. Hur ska vi få GTA-delarna att fortsätta leva kvar om man ställer sånt här i Allmänt-snack?

Glöm inte att det i grund och botten är ett GTA-forum! Då ska vi inte kasta bort diskussionsmaterial till en tråd där det, mer eller mindre, är förbjudet att diskutera! :doh:

För övrigt:

Jo. De av oss som är lite äldre (:mf_doof:) och minns hur startskärmen i GTA 1 var, då var det en extremt tydlig karta över USA där man fick välja mellan städerna LC, SA och VC (i den ordningen) och de låg just i NY, CA och Florida. Så nåt samlingsnamn vet jag inte att det har, det skulle väl vara "USA". Helt klart är att de ligger i respektive stater, iallafall.

Räven borde få en veckas ban!

Fixat.

j/k

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det finns en fjärilsart vars färg förändrades från vit till svart i och med de stora utsläppen från kolförbränning någonstans tror jag, för att stammarna på träden färgades svarta, något sådant. Kanske finns det en koppling mellan det och versen? Jag vet inte.

Det är verkligen inte omöjligt att det är så, jag tar den förklaringen och nöjer mig faktiskt, något bättre kommer jag inte på!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Straff på innehav av 20g cannabis? Går gränsen fortfarande vid ~50g för ringa?

Enligt den här tabellen: 80-90 dagsböter. Sidan säger också: "0g till 50g = Ringa narkotikabrott". Jag vet inte hur pålitlig sidan är och den har inte uppdaterats sedan 2009, men vad jag vet har inte straffet för innehav ändrats sedan dess (dock är jag inte så insatt, så lita inte fullt ut på mig! wink_684833_0.gif)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Felfelfel! >_<

Du har ett helt forum, rentav två stycken, för att ställa såna här frågor. Hur ska vi få GTA-delarna att fortsätta leva kvar om man ställer sånt här i Allmänt-snack?

Glöm inte att det i grund och botten är ett GTA-forum! Då ska vi inte kasta bort diskussionsmaterial till en tråd där det, mer eller mindre, är förbjudet att diskutera! :doh:

För övrigt:

Jo. De av oss som är lite äldre (:mf_doof:) och minns hur startskärmen i GTA 1 var, då var det en extremt tydlig karta över USA där man fick välja mellan städerna LC, SA och VC (i den ordningen) och de låg just i NY, CA och Florida. Så nåt samlingsnamn vet jag inte att det har, det skulle väl vara "USA". Helt klart är att de ligger i respektive stater, iallafall.

Jajajaja ni ska vara glada att jag -i princip- är den ende som håller stunting-sektionen levande iallafall :mf_doof:

Nejmen jag trodde inte att frågan var viktig nog för en egen topic men till nästa gång vet jag ^_^, tack för svar. USA it is! Det gemensamma namn jag trodde fanns var tydligen Myriad Islands kom jag på, men direkt insåg jag att det är någonting helt annat.

Redigerad av Ma__Cipriani
Länk till kommentar
Dela på andra sidor