Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

eller så är du bara ute efter att provosera och försöka uppmärksamma hur "PK" Sverige är? Var lite smart och smidig istället.

Nej, ville jag provocera på riktigt skulle jag gå omkring med ett järnkors med en swastika i mitten samt årtalet 1939 ingraverat. Det är jag inte intresserad av. Jag bara kopierar Lemmy.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Quick question, ni vet Swedbanks insättningsautomater? Hur mycket kan man sätta in åt gången? Är det sedel per gången eller bunt? Och hur stor bunt?

10 000 per vecka, valfria sedel/myntvalörer utom 20, 50 och kanske 1000. 30 sedlar per bunt, du får stoppa i valfria valörer i själva bunten utan att det blir fel. Mynt och sedlar kan sättas in om vartannat utan att du ska behöva logga in igen. Maxbelopp för uttag är samma som insättningar; 10 000 per vecka. :)

//Henki, pengatvättarN^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att flugor går att frysa, men kan flugor frysa? Det vill säga: andas en jättetungt i ansiktet så allt blir till is? Jag skojar. Jag undrar om dom kan känna av kyla och känna sig frusna.

Hm.

Jag tror inte att de kan det... men vad jag tror är du nog inte intresserad av. Har du provat fråga en fluga? Henki vet nog, han kan i alla fall definitivt fråga åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm.

Jag tror inte att de kan det... men vad jag tror är du nog inte intresserad av. Har du provat fråga en fluga? Henki vet nog, han kan i alla fall definitivt fråga åt dig.

Det är mer än välkommet att spekulera! Jag har inte frågat någon fluga, min katt äter upp dom.

Jag vet inte om de "fryser" på samma sätt som en människa gör, men det låter väl sannolikt. Att de har förmågan att uppfatta kallt och varmt är väl rätt uppenbart (och annars hade det varit ett riktigt evolutionärt epic fail på det eftersom att de är kallblodiga) och reagerar därefter. Om man har undersökt exakt hur deras hjärna fungerar i relation till det här (dvs om de "fryser" eller om de bara uppfattar "kallt - det är inte bra") vet jag ingenting om.
Det låter lite vettigt. Jag är inte så bra på att tänka själv, tack!
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en liten visa av Sanna Carlstedt som handlar om att säga sanningen till barn sjunger hon följande:

"Varför har almar svarta stammar, på gatan där du bor?

- Jo det ska du veta lilla älskling, är ditt arv från far och mor"

Alltså, vad menas med "varför har almar svarta stammar"?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I en liten visa av Sanna Carlstedt som handlar om att säga sanningen till barn sjunger hon följande:

"Varför har almar svarta stammar, på gatan där du bor?

- Jo det ska du veta lilla älskling, är ditt arv från far och mor"

Alltså, vad menas med "varför har almar svarta stammar"?

Det finns en fjärilsart vars färg förändrades från vit till svart i och med de stora utsläppen från kolförbränning någonstans tror jag, för att stammarna på träden färgades svarta, något sådant. Kanske finns det en koppling mellan det och versen? Jag vet inte.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan situationen i Libyen under några sannolika omständigheter leda till ett tredje världskrig? Vad händer när Khadaffi attackerar de allierade ländernas trupper? Hur många stridsvilliga allierade har Libyen?

Nej. Dem skjuter tillbaka, hårdare. Mot USA? Inga.

Du kan vara lugn. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor