Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Skulle en parning mellan en varg och en hund (någon ras som är väldigt olik vargen) producera fertil avkomma? Yes Skulle inte tro det. Visst, de är av samma släkte (Canis) och av nån anledning samma art (lupus) men inte samma underart (Varg: lupus, Hund: familiaris). Jag lyckas inte googla upp det just nu, men jag skulle gissa att de är för avlägset besläktade ändå. Åtminstone känns det så, men jag har inga belägg för det trots att jag är biolog. Tänk om Gizmo teh furfag får sina förvridna fantasier förverkligade! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Hmm som i "http://img.timeinc.net/cottage/images/gen/avatars/thinking.gif" eller hmm som i "Hmm " Hmm... Henkibojj: Mjah, Varg + Hund finns det många bevis på.. Kan ju bli problem med Varg+Chihuahua, men jag är ganska säker på att det borde funka. Honan i fallet bör dock vara varg annars dör chiauauan pga valparnas storlek edit: pratade med en veterinär och han sa det går, vargar kan få valpar med alla sorters hundar Redigerad 13 oktober, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Och valparna som är resultatet av chihuahua+varg kan i sin tur få barn med varandra (eller någon annan hund/varg)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Wikipedia säger att de genetiska skillnaderna mellan en hund och en varg är mindre än mellan människors. Redigerad 13 oktober, 2008 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Och valparna som är resultatet av chihuahua+varg kan i sin tur få barn med varandra (eller någon annan hund/varg)? yes Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Då säger vi så. Tack så mycket. Redigerad 13 oktober, 2008 av R2D2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Då säger vi så. Tack så mycket. *HUNDBEN* Vasego, yay hundben <3 Redigerad 13 oktober, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? Följdfråga; räknas endast de tittare som ser hela programmet, eller räknas de som zappar förbi 3 sekunder också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? Marknadsundersökning, så man vet inte exakt hur många. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Lär väl inte vara nå större problem när vi har digitalbox och satellit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? De har ju X antal personer som de loggar vad de kollar på, sedan räknar de väl procentuellt sett på något vänster. Man får en/två trisslotter i månaden som tack för att man är en sådan som de loggar kanaler av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 De har ju X antal personer som de loggar vad de kollar på, sedan räknar de väl procentuellt sett på något vänster. Man får en/två trisslotter i månaden som tack för att man är en sådan som de loggar kanaler av. Jao - läste i någon krönika av den där Mårten någonting om hur det funkar. Ett tusen (eller ett par tusen - jag minns inte riktigt) hushåll får en box (Peoplemeter) som skickar information om vilka program som kollas på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? Följdfråga; räknas endast de tittare som ser hela programmet, eller räknas de som zappar förbi 3 sekunder också? Skummade igenom en förklaring, och är bara ett par tusen (1998 var det 1000 hushåll/2000 personer, har nog inte ökat så mycket) panelmedlemmar som kollar på tv och sen rapporterar (med hjälp av en box som är kopplad till tv'n) vad dom har kollat på.. Förklaring här: http://www.mms.se/rackvidd/R%C3%A4ckvidden_1999_1.pdf Antar att det inte har ändrats mycket sen dess, använder samma system idag.. Så detta systemet är inte särskilt säkert, då ett par tusen personer representerar hela sveriges befolkning ädit: MEN BAJS BAJS BAJS.. era jävlar som svarar snabbare Redigerad 13 oktober, 2008 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Misterwhoopee Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Lär väl inte vara nå större problem när vi har digitalbox och satellit? Om man har kabeltv behövs ofta ingen digitalbox. Är jag glad över så behövde vi inte köpa nya tv-apparater för att dem vi har saknar scart-urtag. ädit: MEN BAJS BAJS BAJS.. era jävlar som svarar snabbare Haha, gör inget då svaren kompleterar varandra. Tack för alla svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Alltså, hur fungerar egentligen det här med hur man mäter tittarsiffror i TV? Hur kan man så exakt veta att exempelvis 795.000 personer såg på ett visst program? Kan man se vem som tittar på vilken kanal? Telefonundersökning? DET DÄR TÄNKTE JAG OCKSÅ FRÅGA!! Det står här i min mobils anteckningar: Fråga troms leks, sydlänning, söderhavet, på beloppet, tittarsiffror. Alltså måste jag ju också ställa de frågor jag skrivit upp (jag glömmer alltid, mobilanteckningar pwns you all). 1. Det här är fyra leksaker som såldes i par (Orm + Cyklopen samt Varg + Svinet). De är rymdskepp av något slag, och man kan öppna upp dem. Nu har jag inte nån bild på dem öppnade men i varje skepp finns en liten figur, det är en björn (?) med blå mantel (vargen), en mumieliknande figur (svinet) och en guldig faraofigur (cyklopen). Den sista figuren (i ormen) är det egentligen ingen idé att beskriva, men tänk Hulken fast med puckelrygg. Vad heter de här leksakerna? Är det någon som har såna? Finns det fler i just den här serien? Kan man köpa dem nånstans? (Oddsen är emot mig, jag vet.) 2. Min kompis är från Norrland, han kallar oss andra sydlänningar. Är en sydlänning från södra Sverige eller är det det som heter söderlänning? Är söderlänningar istället från medelhavsområdet? Finns något av orden eller är det bara jag som tokar mig? 3. "Pippi på söderhavet" heter det ju, var är detta söderhav? Wiki hade svaret. (Södra) Stilla Havet var det. 4. Vad menas egentligen med det alla kassörskor säger; "På beloppet?" "Öh, aa!" *kodknappning* Vad menar man? Är det nåt bonuskort det gäller eller? Vad skulle man annars betala med när man står där med sitt VISA? Man har ju inte håvat fram några kontanter, och gäller "på beloppet?" i så fall om man ska betala på konto eller kredit? Det knappar jag ju själv in? I tolv-tretton år har jag dragit morsans ICA-kort och trott att det handlar om ifall jag bara vill dra bonus eller också betala med kortet. Men nu på Hemköp är det samma fråga som ställs, och då är det inget ICA- eller Hemköpkort utan ett vanligt VISA-kontokort. Nu är det banne mig på tiden att jag får svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 4. Vad menas egentligen med det alla kassörskor säger; "På beloppet?" "Öh, aa!" *kodknappning* Vad menar man? Är det nåt bonuskort det gäller eller? Vad skulle man annars betala med när man står där med sitt VISA? Man har ju inte håvat fram några kontanter, och gäller "på beloppet?" i så fall om man ska betala på konto eller kredit? Det knappar jag ju själv in? I tolv-tretton år har jag dragit morsans ICA-kort och trott att det handlar om ifall jag bara vill dra bonus eller också betala med kortet. Men nu på Hemköp är det samma fråga som ställs, och då är det inget ICA- eller Hemköpkort utan ett vanligt VISA-kontokort. Nu är det banne mig på tiden att jag får svar Säg ett grejjen kostade 70 spänn "På beloppet?" "ta de på 100" *knappar in att sakerna kostar 100 kr och ger dig sen 30kr kontant* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 13 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Säg ett grejjen kostade 70 spänn "På beloppet?" "ta de på 100" *knappar in att sakerna kostar 100 kr och ger dig sen 30kr kontant* Är det bara det det handlar om? Vilket slöseri, vill man ha en sån extratjänst är det väl bara att fråga själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 (redigerad) På beloppet är vad varan kostar. Om varan kostar 53 kronor kan dock be dem dra typ 300, och på så sätt få 247 spänn i handen. edit: sjukt seg är jag.. Redigerad 13 oktober, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 13 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 13 oktober, 2008 Det står här i min mobils anteckningar: Fråga troms leks, sydlänning, söderhavet, på beloppet, tittarsiffror. Alltså måste jag ju också ställa de frågor jag skrivit upp (jag glömmer alltid, mobilanteckningar pwns you all). Haha, jag skriver också upp troms-frågor i mobilanteckningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts