Jazz Skrivet 27 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 27 januari, 2011 (redigerad) Om man som kund hos Tele2 byter från ett abonnemang till ett annat, när börjar det nya gälla? Har inte hittat något konkret svar någonstans! Redigerad 3 februari, 2011 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Är det, i teorin, möjligt att bevara ett huvud på samma sätt som de gör med Ricky Veronas i Crank 2? Har varken bil eller film tyvärr, men de flesta har nog sett filmen i fråga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Hur ser plåttaket (raka vanliga) ut i nockhörnen? Hittar verkligen inga vettiga bilder eller information om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Hur ser plåttaket (raka vanliga) ut i nockhörnen? Hittar verkligen inga vettiga bilder eller information om det. Vindskivorna brukar väl bara gå samman med en spets längst upp (som på typ alla tak)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Vindskivorna brukar väl bara gå samman med en spets längst upp (som på typ alla tak)? Men då kommer det ju att bildas ett hål mellan dom?!? Nockplåten täck ju inte det i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Men då kommer det ju att bildas ett hål mellan dom?!? Nockplåten täck ju inte det i alla fall. De sågas såklart en vinkel på skivorna där de möts, fast du kanske menar skarven som bildas? Men den täcks väl ofta av en plåt som löper längst med vindskivan. Annars kan väl nockplåten täcka det utan problem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 De sågas såklart en vinkel på skivorna där de möts, fast du kanske menar skarven som bildas? Men den täcks väl ofta av en plåt som löper längst med vindskivan. Annars kan väl nockplåten täcka det utan problem? Finns som sagt inga bilder så jag ritade en! Där emellan blir det en springa eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Finns som sagt inga bilder så jag ritade en! Där emellan blir det en springa eller? Fint ^^ Du kan ju pressa ihop dem tight, man måste ju inte lämna ett hål. Men någon form av mikromillimeterspringa blir det förstås men inte värre än de mellan resten av panelbrädorna, eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 2 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 2 februari, 2011 Taket går upp till nock, vilket sen täcks med nockplåten. På kanten kommer ju vindskivan och läggs omlott över nock. Klipp ett V i den tjockare kanten i samma vinkel som taket har och saken är biff. Alternativt gör en vikning omlott på plåten, som dom flesta plåttak har (om det är platt plåt, inte "chipsrefflad"). Gör du en vikning så följer du plåten ut till kanten av taket, sen viker du bara över vindskivan över takplåten så har du ett vind och vattentätt skydd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Fint ^^ Du kan ju pressa ihop dem tight, man måste ju inte lämna ett hål. Men någon form av mikromillimeterspringa blir det förstås men inte värre än de mellan resten av panelbrädorna, eller? Ja, så måste det nog bli! Man har ju dessutom överhäng på kortsidorna så vatten där borde inte göra något. Taket går upp till nock, vilket sen täcks med nockplåten. På kanten kommer ju vindskivan och läggs omlott över nock. Klipp ett V i den tjockare kanten i samma vinkel som taket har och saken är biff. Alternativt gör en vikning omlott på plåten, som dom flesta plåttak har (om det är platt plåt, inte "chipsrefflad"). Gör du en vikning så följer du plåten ut till kanten av taket, sen viker du bara över vindskivan över takplåten så har du ett vind och vattentätt skydd. Men frågan är hur en profersonell takläggare gör! Har försökt kolla lite och det verkar att man bara gör på det enklase viset, dvs som jag ritade. Är egentligen inte så viktigt, är ju bara till en 3D modell av mitt eget hus. Bilder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Lördag 10:00 pm pacific time? När är det denna vecka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Lördag 10:00 pm pacific time? När är det denna vecka? Klockan sju på söndag morgon om jag förstod wikipedia rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Lördag 10:00 pm pacific time? När är det denna vecka? http://www.wolframalpha.com/input/?i=10%3A00+pm+pacific+time Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Klockan sju på söndag morgon om jag förstod wikipedia rätt. Hur kollade du det på Wikia, vad sökte du på? http://www.wolframalpha.com/input/?i=10%3A00+pm+pacific+time Tack båda. Fiiifan så tidigt. Ja, vad gör man inte för en platinum... ^^ Skall boosta Assasins creed trofeer med ett gäng Jänkare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 3 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 3 februari, 2011 Hur kollade du det på Wikia, vad sökte du på? Googlade "Pacific time", fick fram den här sidan: http://en.wikipedia.org/wiki/Pacific_Time_Zone . Där stod det "The Pacific Time Zone observes standard time by subtracting eight hours from Coordinated Universal Time (UTC-8)." UTC-0 är i Storbritannien, Sverige har UTC+1. Således är det 8+1=9 timmars skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Martin-123 Skrivet 7 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 7 februari, 2011 Hmm, jag fick presentbiljet på Ticnet i jul. Kan jag boka det här evenemanget med dom, om jag ringer, eller går till ett ATG ombud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Vad är det för skillnad på ett Slott och en Herrgård? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Vad är det för skillnad på ett Slott och en Herrgård? http://www.hamrange.nu/dokumentbank/d/205-2/herrgarden.jpg 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Vad är det för skillnad på ett Slott och en Herrgård? Ne.se: slott, ursprungligen byggnad eller byggnadskomplex i kunglig eller statlig ägo och med representativa funktioner, ofta med påkostad utformning. Numera avser termen slott även större herrgårdsbyggnader i enskild ägo och av hög arkitektonisk och konstnärlig kvalitet; en mindre sådan anläggning kallas lustslott. herrgård, herresäte, större lantegendom med ståndsmässig bebyggelse. På medeltiden, 1500- och 1600-talen var de högre ståndens huvudgårdar (sätesgårdar, säterier) ofta fritagna från skatt, och i slutet av 1600-talet började även herrgårdar utan säteriprivilegier byggas. På 1700-talet byggdes många herrgårdar på bruk (bruksherrgårdar). Under tidigt 1800-tal anlades åtskilliga herrgårdar på större, kapitalistiskt inriktade jordbruk. Gårdarnas stil varierar från slottsliknande anläggningar till parstugor av blygsamma dimensioner. Gränsen mellan herrgård och slott är ibland svår att dra. Sedan 1930-talet har endast ett fåtal herrgårdar byggts. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 8 februari, 2011 Rapportera Share Skrivet 8 februari, 2011 Hmm, jag fick presentbiljet på Ticnet i jul. Kan jag boka det här evenemanget med dom, om jag ringer, eller går till ett ATG ombud? Har tyvärr inget svar på din fråga, men jag tänkte säga att du måste kolla in Walking With Strangers (support till Adept)! Grymt bra band! Är polare med gitarristen, Ciffe. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts