Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det här är väl en dator och teknik fråga, men den är såpass liten och obetydlig så en tråd för den här frågan skulle vara ganska onödig!

I vilket fall som helst, jag kör på FF och när jag uppdaterade det förut så bytte jag skin på skiten, nu vill jag ha bort det, hur gör jag?

"Tråden om saker du alltid velat veta!"-material. Verkligen :)

Edit: Värt en ny sida. Verkligen :)

Redigerad av Plaisir
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kan saltet ha separerats från sanden när det fortfarande finns vatten kvar? Det lär ju ha löst upp sig. Koka bort det?

Alltså, min uppgift är att få saltet och sanden i två högar.

Just nu så ligger sanden på botten och saltet har löst sig i vattnet.

Så jag måste ju få bort vattnet, så jag kan få det i två högar.

Jag är ju n00b, när det gäller sånt här, så jag vet inte om det jag skriver bara är dumt.confused_1181149_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Häll över all vätska i en ny behållare och låt vattnet dunsta bort.

---

Någon som har koll på postens leveranstider? Lade ett brev på lådan inatt. Brevet ska till ett bredbandsbolag i samma kommun, men de måste ha det senast idag tisdag. Tror ni att posten hinner tömma lådan och skicka vidare brevet på en dag? Det är ju ingen lång sträcka det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har koll på postens leveranstider? Lade ett brev på lådan inatt. Brevet ska till ett bredbandsbolag i samma kommun, men de måste ha det senast idag tisdag. Tror ni att posten hinner tömma lådan och skicka vidare brevet på en dag? Det är ju ingen lång sträcka det ska.

Om jag fattat det rätt så spelar avståndet inte någon större roll. Ditt brev kommer åka till terminalen (jönköping) för att sen sorteras och ut till ortens postkontor och sen vidare till adressen. Det tar således lika lång tid att skicka ett brev till din granne som någon i jokkmokk. typ.. i runda slängar.

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om jag fattat det rätt så spelar avståndet inte någon större roll. Ditt brev kommer åka till terminalen (jönköping) för att sen sorteras och ut till ortens postkontor och sen vidare till adressen. Det tar således lika lång tid att skicka ett brev till din granne som någon i jokkmokk. typ.. i runda slängar.

Fa-an då! Hoppas verkligen att de i så fall har lite överseende med att brevet kommer in någon dag sent, annars kommer jag gå två veckor utan internet. pinch_1182596_0.gif Håller tummarna. Tack iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor