eXotic Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 (redigerad) Skapa inte en myt... Ge gärna exempel på vilka album det talas om så är det bara att googla upp ursprunget av låtarna. Antingen är det tidigare osläppta låtar, remastrade versioner, samlingsskivor eller möjligtvis andra konstellationer som gör att artisten kan skrivas som Tupac eller MJ. Det är inte datorgjorda röster i alla fall Det är möjligt i alla fall, sedan om det har hänt eller inte, har jag däremot ingen aning. Det var ju något musikbolag som ville släppa Marleymaterial med en återskapad Bob-röst. Jag tror inte det blev av, men det lät som det inte var en omöjlighet att genomföra i alla fall. Å andra sidan så har ju minst två av Marleysönerna röster som påminner väldigt mycket om Boban själv, så det kanske går att utgå från deras röster på något sätt och finslipa dem. Redigerad 15 januari, 2011 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 (redigerad) Boban Bob(b)an är Bob Dylan, inte Bob Marley Redigerad 15 januari, 2011 av Karatemorfar 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Hoho. Fine. Nej, jag förstår väl någonstans att det inte handlar om datorgjorda röster. Tycker fortfarande det är lustigt att många artister släpper så många skivor efter sin död. När släppte Tupac sin senaste skiva? Eller, ja, hur många har han släppt sen sin död? Vart jag vill komma är att det känns knepigt att de kan släppa så mycket så lång tid efter att de har gått ur tiden. Om det sedan handlar om en remastrad version eller samlingsskivor är en sak, men jag har känslan av att det ofta släpps mycket 'nytt' material. http://en.wikipedia.org/wiki/Tupac_Shakur Scrolla ner till Posthumous albums Album 1 "Having left a large body of work behind, this was the first release from his mother's new imprint Amaru Entertainment, set up to control his posthumous releases." Album 2 "The album's non-chronological sequence highlights 2Pac's music; the 21 popular hits, some slightly re-edited for legal reasons, are accompanied by four previously unreleased songs" Album 3 "The album contains all previously unreleased, albeit remixed material." Album 4 "This album consists of a collection of unreleased material and remixed songs from Tupac's "Makaveli" period while signed to Death Row Records" Och så vidare!!! Det finns inget skumt med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 http://en.wikipedia....ki/Tupac_Shakur Scrolla ner till Posthumous albums Album 1 "Having left a large body of work behind, this was the first release from his mother's new imprint Amaru Entertainment, set up to control his posthumous releases." Album 2 "The album's non-chronological sequence highlights 2Pac's music; the 21 popular hits, some slightly re-edited for legal reasons, are accompanied by four previously unreleased songs" Album 3 "The album contains all previously unreleased, albeit remixed material." Album 4 "This album consists of a collection of unreleased material and remixed songs from Tupac's "Makaveli" period while signed to Death Row Records" Och så vidare!!! Det finns inget skumt med det. Det var en jäkla massa "unreleased material". Hur mycket kan han egentligen ha med tanke på att det mesta ändå fått plats på skivorna han gjorde under sin livstid. Att det skulle finnas tillräckligt unreleased material för att fylla (nåja, halvfylla) fyra skivor känns lite väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 (redigerad) . Redigerad 15 januari, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 15 januari, 2011 Bob(b)an är Bob Dylan, inte Bob Marley Inte för oss Jamaicaner! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 16 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 16 januari, 2011 (redigerad) nvm Redigerad 16 januari, 2011 av Grumpy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Hur mycket skada gör cigaretter till miljön? Alltså inte cigaretter som slängs på gatan/i naturen utan röken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Hur mycket skada gör cigaretter till miljön? Alltså inte cigaretter som slängs på gatan/i naturen utan röken. Jag tror inte själva röken gör någon skada alls för miljön, det är ju naturligt att växter förbränns. Däremot lär tillverkningsprocessen och odlingen av tobaksplantorna inte vara helt ekologisk. Säkert mycket maskinellbearbetning av jorden, giftbesprutning, övergödning, monokultur som förstör jorden, transporter osv. Men det hade ju varit samma även om man odlade någon annan växt för export så det är väl inte så intressant egentligen. Eko/krav-cigg kan nog iofs vara något för dagens miljömedvetna ungdomar, vaför finns inte det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Jag tror inte själva röken gör någon skada alls för miljön, det är ju naturligt att växter förbränns. Däremot lär tillverkningsprocessen och odlingen av tobaksplantorna inte vara helt ekologisk. Säkert mycket maskinellbearbetning av jorden, giftbesprutning, övergödning, monokultur som förstör jorden, transporter osv. Men det hade ju varit samma även om man odlade någon annan växt för export så det är väl inte så intressant egentligen. Eko/krav-cigg kan nog iofs vara något för dagens miljömedvetna ungdomar, vaför finns inte det? Växtera hade dock inte förbränts om människan inte fanns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 (redigerad) Sen så är det väll lite mer skit i röken än enbart det från tobak? o.o Redigerad 17 januari, 2011 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 (redigerad) Växtera hade dock inte förbränts om människan inte fanns. Jo självklart hade de det, skogsbränder är oftast naturliga pga torka + hetta. Jag skulle tro att all cigarettrökning i världen är försumbart jämfört med gifterna som ett enda vulkanutbrott sprider. Dessutom är problemen lokala, det är inte direkt som att vi känner av röken från skogsbränderna i Californien här i Sverige (ännu mindre de från cigaretter!). Redigerad 17 januari, 2011 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Jo självklart hade de det, skogsbränder är oftast naturliga pga torka + hetta. Jag skulle tro att all cigarettrökning i världen är försumbart jämfört med gifterna som ett enda vulkanutbrott sprider. Dessutom är problemen lokala, det är inte direkt som att vi känner av röken från skogsbränderna i Californien här i Sverige (ännu mindre de från cigaretter!). Inte i den mängden. Du kan ju inte anta all ALL tobak som produceras nu (den mängden är ju inte direkt naturlig skulle jag tro) hade brunnit i skogsbränder. Har svårt att tro att det brinner ofta där man odlar toback. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Inte i den mängden. Du kan ju inte anta all ALL tobak som produceras nu (den mängden är ju inte direkt naturlig skulle jag tro) hade brunnit i skogsbränder. Har svårt att tro att det brinner ofta där man odlar toback. Jag utgår inte ifrån att tobaken ger mer skador på miljön än andra växter som brinner, varför skulle den göra det? Plantan råkar innehålla en hög grad nikotin men inget säger att övriga farliga ämnen finns i större koncentration hos tobaken. Är nikotin ens skadligt för miljön (med undantag för aktiva/passiva rökare?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Jag utgår inte ifrån att tobaken ger mer skador på miljön än andra växter som brinner, varför skulle den göra det? Plantan råkar innehålla en hög grad nikotin men inget säger att övriga farliga ämnen finns i större koncentration hos tobaken. Är nikotin ens skadligt för miljön (med undantag för aktiva/passiva rökare?) Man brukar använda nikotin som insektsmedel. I övrigt tror jag att det är lugnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 17 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Inte i den mängden. Du kan ju inte anta all ALL tobak som produceras nu (den mängden är ju inte direkt naturlig skulle jag tro) hade brunnit i skogsbränder. Har svårt att tro att det brinner ofta där man odlar toback. Du kan inte anta att ALL tobak som finns och brinner eller inte brinner, skulle ha funnits som växter i naturen om det inte var för det simpla syftet att människan har odlat och ska förbränna det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Finns det någon som på allvar har köpt ett wow acc? Vem fan gör det? Typ 2500:- Vill man inte börja spela spelet från början? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Finns det någon som på allvar har köpt ett wow acc? En kompis. Kommer inte ihåg varför han gjorde det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Finns det någon som på allvar har köpt ett wow acc? Vem fan gör det? Typ 2500:- Vill man inte börja spela spelet från början? Någon som kanske har blivit bannad och inte orkar levla upp igen. Levlandet är en väldigt liten del utav wow och det är något de flesta gärna skippar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 17 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 17 januari, 2011 Jag utgår inte ifrån att tobaken ger mer skador på miljön än andra växter som brinner, varför skulle den göra det? Plantan råkar innehålla en hög grad nikotin men inget säger att övriga farliga ämnen finns i större koncentration hos tobaken. Är nikotin ens skadligt för miljön (med undantag för aktiva/passiva rökare?) Du kan inte anta att ALL tobak som finns och brinner eller inte brinner, skulle ha funnits som växter i naturen om det inte var för det simpla syftet att människan har odlat och ska förbränna det. All tobak som tillverkas nu bränns ju inom en snar framtid. Jag tvivlar på att all tobak (eller den arealen med växter) hade brunnit ner i naturliga bränder. Nog för att allt gräs (vanligt gräs) man bränner på sommaren lär vara betydligt mer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts