Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Ah, nä då får du nog betala de där 150:-

Bara en "follow-up", det stämde bra det.

Sen vill jag inte vara den som gnäller, men borde inte en admin föregå med gott exempel, och typ inte kalla medlemmar för blockmongon? Just sayin'.

Inte igen...

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Thanks for proving my point.

Nej, jag kan inte rakt ut säga att jag vet vem Jenny Lind är. Sa heller aldrig att jag relaterar till de andra på lapparna, bara att Astrid var bra eftersom alla kan göra det.

Sen vill jag inte vara den som gnäller, men borde inte en admin föregå med gott exempel, och typ inte kalla medlemmar för blockmongon? Just sayin'.

Du tycker att alla kan relatera till Astrid. Är det du som bestämmer över hela svenska folket? Varför inte ha Muhammed på sedeln? Det finns många muslimer som säkerligen skulle komma i byxan av bara tanken och dom är svenska medborgare precis som du. DU skulle antagligen inte tycka det är okej, precis som vem fan som helst inte skulle tycka att Astrid är en person dom vill ha på sedeln. Tycker det är komiskt över hur eskalerat hela grejen är då jag faktiskt klagade över att jag inte ville ha invites till grupper som "Vi som vill ha Astrid Lindgren på 200-kronorssedeln" på facebook.

Jag vill inte ha Astrid på sedeln, jag vill inte ha någon alls på sedeln om det skulle vara så. Gör det mer opersonligt och ha en bild på ett monument eller en plats, DET är något som folk faktiskt kan relatera till. (Inte för att Sverige har några större fornlämningar i klass med Stone Hedge eller Kinesiska muren etc.).

Inte igen...

What he said. Varför skulle jag ens få tanken att "föregå med gott exempel" mot någon som bokstavligen är ett blockmongo. Är du dryg mot mig är jag dryg mot dig, det har jag alltid varit. Jag är ingen jävla passaoppare som är alla till lags, jag hatar mertalet av min "fanbase" (*hint* dvs. ni äckliga användare *hint*), resten har jag inget alls emot.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

STELLHELL TURNED ME INTO A MAN! (w00t)

On a serious note: Det var faktiskt Stell som lärde mig ta emot skit som en man.

Vilket sammanträffande. Det var faktiskt Stell som lärde mig ta emot man som den skit jag är.

Stell tog min oskuld.

OH LAWD :lol:

-----

Någon som har en aning om när musik först fick se sitt dagsljus ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blondt hår nu. Och är sugen på att färga det brunt/svart. Men en tjejkompis sa att jag borde färga det rödaktigt innan, då det finns chans att håret blir grönt när man går från blond till brunhårig. Någon som varit med om detta? Hur stor är chansen att det blir grönt? :>

Redigerad av Martin-123
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har blondt hår nu. Och är sugen på att färga det brunt/svart. Men en tjejkompis sa att jag borde färga det rödaktigt innan, då det finns chans att håret blir grönt när man går från blond till brunhårig. Någon som varit med om detta? Hur stor är chansen att det blir grönt? :>

Jag har färgat håret brunt två gånger och har aldrig stött på det problemet. Är ganska mörkblond dock, det kanske har med ens nyans att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tycker att alla kan relatera till Astrid. Är det du som bestämmer över hela svenska folket? Varför inte ha Muhammed på sedeln? Det finns många muslimer som säkerligen skulle komma i byxan av bara tanken och dom är svenska medborgare precis som du. DU skulle antagligen inte tycka det är okej, precis som vem fan som helst inte skulle tycka att Astrid är en person dom vill ha på sedeln. Tycker det är komiskt över hur eskalerat hela grejen är då jag faktiskt klagade över att jag inte ville ha invites till grupper som "Vi som vill ha Astrid Lindgren på 200-kronorssedeln" på facebook.

Jag vill inte ha Astrid på sedeln, jag vill inte ha någon alls på sedeln om det skulle vara så. Gör det mer opersonligt och ha en bild på ett monument eller en plats, DET är något som folk faktiskt kan relatera till. (Inte för att Sverige har några större fornlämningar i klass med Stone Hedge eller Kinesiska muren etc.).

What he said. Varför skulle jag ens få tanken att "föregå med gott exempel" mot någon som bokstavligen är ett blockmongo. Är du dryg mot mig är jag dryg mot dig, det har jag alltid varit. Jag är ingen jävla passaoppare som är alla till lags, jag hatar mertalet av min "fanbase" (*hint* dvs. ni äckliga användare *hint*), resten har jag inget alls emot.

Nej jag bestämmer inte över hela svenska folket. Borde kanske skrivit de flesta istället för alla. Monument-idén fallerar nästan direkt på grund av vad du själv skrev, vi har inga stora monument eller platser. Höjden av pinsamhet nåddes för några år sen när Aftonbladet bestämde sig för att folk skulle rösta fram Sveriges sju underverk. Bland de nominerade fanns E4:an och Fiskekyrkan.

Sa aldrig att du skulle vara en passaopppare, uttryckte bara min förvåning över att en admin slänger ur sig ord som 'blockmongo', aldrig stött på att en admin eller liknande gjort det. Dryga på hur mycket du vill, och nej jag blir inte ledsen eller arg.

Aja, skitsamma, det här blockmongot väljer att avsluta diskussionen med blockmongo nummer två nu då det inte kommer leda nånstans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tupac släpper väl skivor årligen fortfarande.. ugh, blö, äsch, tvi.

Får man överhuvudtaget någon information om hur dessa döda artister kan släppa ny musik? (Förutom att någon "hittat" låtar som tidigare är osläppta. Det var typ 15 år sedan Tupac dog, alla hans osläppta låtar lär vara släppta för längesen nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man överhuvudtaget någon information om hur dessa döda artister kan släppa ny musik? (Förutom att någon "hittat" låtar som tidigare är osläppta. Det var typ 15 år sedan Tupac dog, alla hans osläppta låtar lär vara släppta för längesen nu.

De använder väl något fult datorprogram som återskapar artistens röst, på något sätt. Jag har läst om hur riktigt inbitna fans har klagat över att det inte låter som den och den artisten.

You don't say? Han har varit död i x antal år, liksom..

Redigerad av felshoe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De använder väl något fult datorprogram som återskapar artistens röst, på något sätt. Jag har läst om hur riktigt inbitna fans har klagat över att det inte låter som den och den artisten.

Får man verkligen marknadsföra det hela som om det vore "äkta vara" isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapa inte en myt...

Ge gärna exempel på vilka album det talas om så är det bara att googla upp ursprunget av låtarna. Antingen är det tidigare osläppta låtar, remastrade versioner, samlingsskivor eller möjligtvis andra konstellationer som gör att artisten kan skrivas som Tupac eller MJ. Det är inte datorgjorda röster i alla fall >_<

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skapa inte en myt...

Ge gärna exempel på vilka album det talas om så är det bara att googla upp ursprunget av låtarna. Antingen är det tidigare osläppta låtar, remastrade versioner, samlingsskivor eller möjligtvis andra konstellationer som gör att artisten kan skrivas som Tupac eller MJ. Det är inte datorgjorda röster i alla fall >_<

Hoho. Fine. Nej, jag förstår väl någonstans att det inte handlar om datorgjorda röster. Tycker fortfarande det är lustigt att många artister släpper så många skivor efter sin död. När släppte Tupac sin senaste skiva? Eller, ja, hur många har han släppt sen sin död?

Vart jag vill komma är att det känns knepigt att de kan släppa så mycket så lång tid efter att de har gått ur tiden. Om det sedan handlar om en remastrad version eller samlingsskivor är en sak, men jag har känslan av att det ofta släpps mycket 'nytt' material.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor