Renard Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 När kommer 200 kr sedeln ut på marknaden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 När kommer 200 kr sedeln ut på marknaden? Både 2kronan och 200 krssedeln kommer ut i år om jag förstått det rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 (redigerad) När kommer 200 kr sedeln ut på marknaden? Vilka är förändringarna? Hela sedel- och myntserien kommer att bytas ut. Den nuvarande serien kompletteras med en 2-krona och en 200-kronorssedel. De nya sedlarna får nya motiv och bättre säkerhetsdetaljer. Mynten blir mindre och lättare. 50-öringen försvinner. När kommer vi att kunna ha de nya sedlarna och mynten i handen? Det tar ungefär fem år att byta ut alla sedlar och mynt. Om fem år kommer alltså förändringen vara klar. Med tanke på det luddiga svaret är det nog inte bestämt när exakt pengarna kan användas av allmänheten. Redigerad 11 januari, 2011 av Mathias Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 11 januari, 2011 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag kollade faktiskt riksbankens hemsida efter info men hittade ingen: Vad skulle motivet bli på 2-kronorsmyntet och på 200-kronorssedeln? Det diskuteras om att byta 20-kronorssedeln mot ett 20-kronorsmynt eftersom 20-lapparna slits så illa. Vad har det sagts om det här och vad blir motivet i så fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag kollade faktiskt riksbankens hemsida efter info men hittade ingen: Vad skulle motivet bli på 2-kronorsmyntet och på 200-kronorssedeln? Det diskuteras om att byta 20-kronorssedeln mot ett 20-kronorsmynt eftersom 20-lapparna slits så illa. Vad har det sagts om det här och vad blir motivet i så fall? Att byta 20-sedeln mot mynt har jag hört blev stort nedröstat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Bort med alla jävla mynt, fy fan. 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 11 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 11 januari, 2011 Jag kollade faktiskt riksbankens hemsida efter info men hittade ingen: Vad skulle motivet bli på 2-kronorsmyntet och på 200-kronorssedeln? Det diskuteras om att byta 20-kronorssedeln mot ett 20-kronorsmynt eftersom 20-lapparna slits så illa. Vad har det sagts om det här och vad blir motivet i så fall? Det är många som vill att Astrid Lindgren ska placeras på 200-kronorssedeln i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Det är många som vill att Astrid Lindgren ska placeras på 200-kronorssedeln i alla fall. Man kan ju inte annat än hata alla jävla invites på facebook om "Låt X pryda 200-lappen". Blir så jävla förbannad på skiten. Vem fan bryr sig om vems fula tryne som kommer vara på sedeln, det är ju valören som är det viktiga. Det kan gärna vara hitler på sedeln sålänge den har ett värde. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Saleen Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Man kan ju inte annat än hata alla jävla invites på facebook om "Låt X pryda 200-lappen". Blir så jävla förbannad på skiten. Vem fan bryr sig om vems fula tryne som kommer vara på sedeln, det är ju valören som är det viktiga. Det kan gärna vara hitler på sedeln sålänge den har ett värde. Really..? Du kan inte komma på en enda bra anledning varför man väljer att ha ett motiv på pengarna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Populärt inlägg Boomer Skrivet 12 januari, 2011 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Man kan ju inte annat än hata alla jävla invites på facebook om "Låt X pryda 200-lappen". Blir så jävla förbannad på skiten. Vem fan bryr sig om vems fula tryne som kommer vara på sedeln, det är ju valören som är det viktiga. Det kan gärna vara hitler på sedeln sålänge den har ett värde. Haha! Åååh, snälla, kan vi inte ha Hitler på dem? Gärna i en liten Sombrero. 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Man kan ju inte annat än hata alla jävla invites på facebook om "Låt X pryda 200-lappen". Blir så jävla förbannad på skiten. Vem fan bryr sig om vems fula tryne som kommer vara på sedeln, det är ju valören som är det viktiga. Det kan gärna vara hitler på sedeln sålänge den har ett värde. Haha! Åååh, snälla, kan vi inte ha Hitler på dem? Gärna i en liten Sombrero. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Populärt inlägg Eudoros Skrivet 12 januari, 2011 Populärt inlägg Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Haha! Åååh, snälla, kan vi inte ha Hitler på dem? Gärna i en liten Sombrero. 10 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Man kan ju inte annat än hata alla jävla invites på facebook om "Låt X pryda 200-lappen". Blir så jävla förbannad på skiten. Vem fan bryr sig om vems fula tryne som kommer vara på sedeln, det är ju valören som är det viktiga. Det kan gärna vara hitler på sedeln sålänge den har ett värde. Sluta vara så jävla bitter och sur hela tiden. Klart det spelar roll vem som är på sedeln. I själva frågan tycker jag att Astrid borde va på den. Nån alla kan relatera till. Roligare än typ hon på 50-lappen som jag aldrig kommer ihåg vem det är. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Sluta vara så jävla bitter och sur hela tiden. Klart det spelar roll vem som är på sedeln. I själva frågan tycker jag att Astrid borde va på den. Nån alla kan relatera till. Roligare än typ hon på 50-lappen som jag aldrig kommer ihåg vem det är. Jenny Lind, och frågan är om det finns någon i hela Sverige som vet vem hon var? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 (redigerad) Visste ni att tvåkronan redan existerar, egentligen? http://www.riksbank....e.aspx?id=15511 Jag tror aldrig jag har sett en i hela mitt liv. Edit: Hmm, det här skulle nästan behöva en egen tråd... Redigerad 12 januari, 2011 av Siana Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Visste ni att tvåkronan redan existerar, egentligen? http://www.riksbank....e.aspx?id=15511 Jag tror aldrig jag har sett en i hela mitt liv. Edit: Hmm, det här skulle nästan behöva en egen tråd... Jag har! I min barndom visade morfar mig ett sådant mynt. När jag kom på det igen för något år sedan trodde jag att han hade lurat mig, men lite googling frigav honom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Visste ni att tvåkronan redan existerar, egentligen? http://www.riksbank....e.aspx?id=15511 Jag tror aldrig jag har sett en i hela mitt liv. Edit: Hmm, det här skulle nästan behöva en egen tråd... Några sådana där hade jag och min syster och lekte "affär" med för många år sedan. Men det är väl snart 15 år sedan, sedan dess har jag inte sett några! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 12 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 12 januari, 2011 Men för i helvete, starta en tråd om det istället. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Really..? Du kan inte komma på en enda bra anledning varför man väljer att ha ett motiv på pengarna? Klart det ska vara motiv, fan vad fattigt om det bara hade stått 200:- på. Syftade på hela uppståndelsen om VEM som ska ha sitt fula ansikte på MILJARDER kronor i flertalet år framöver. Spelar ingen roll om det är kungen eller laserturken, ingen av personerna har gjort något för dig personligen. Haha! Åååh, snälla, kan vi inte ha Hitler på dem? Gärna i en liten Sombrero. Now thats something I would use! Sluta vara så jävla bitter och sur hela tiden. Klart det spelar roll vem som är på sedeln. I själva frågan tycker jag att Astrid borde va på den. Nån alla kan relatera till. Roligare än typ hon på 50-lappen som jag aldrig kommer ihåg vem det är. Sluta vara så jävla efterbliven hela tiden så ska du se att du växer upp någon gång. Du vet inte vem jenny lind är och vad har hon gjort dig? Hur relaterar du dig till Linné? Nädu ditt jävla blockmongo, det spelar ingen roll alls. Jenny Lind, och frågan är om det finns någon i hela Sverige som vet vem hon var? Det är hela min mening. Det spelar fan ingen roll vem det är, du kan ta en fiktiv person om du så vill, ingen kommer bry sig om vem som sitter på sedeln i slutänden iaf. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 13 januari, 2011 Rapportera Share Skrivet 13 januari, 2011 Sluta vara så jävla efterbliven hela tiden så ska du se att du växer upp någon gång. Du vet inte vem jenny lind är och vad har hon gjort dig? Hur relaterar du dig till Linné? Nädu ditt jävla blockmongo, det spelar ingen roll alls. Thanks for proving my point. Nej, jag kan inte rakt ut säga att jag vet vem Jenny Lind är. Sa heller aldrig att jag relaterar till de andra på lapparna, bara att Astrid var bra eftersom alla kan göra det. Sen vill jag inte vara den som gnäller, men borde inte en admin föregå med gott exempel, och typ inte kalla medlemmar för blockmongon? Just sayin'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts