Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag glömde en räkning kvar när jag åkte hem över jul och nyår som jag hade fått påminnelse på, som jag betalade när jag var tillbaka. Dagen efter kom en inkasso-räkning ( >_< ), hur gör jag med den om jag betalt räkningen redan?

Oj, jag vet inte. Men jag skulle ringa de som skickade ut den imorgon bitti.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag glömde en räkning kvar när jag åkte hem över jul och nyår som jag hade fått påminnelse på, som jag betalade när jag var tillbaka. Dagen efter kom en inkasso-räkning ( >_< ), hur gör jag med den om jag betalt räkningen redan?

Du kan riva det.

Betalar man innan inkassobrevet kommer skall man kunna slippa den avgiften. Brukar stå i brevet

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bäst är ju att ringa och fråga.

Är du helt säker?! :mellow:

Hur kan det komma sig att det är såhär?

post-8282-0-98385300-1294675373.jpg

Är det många som föreslagit det som en bra översättning, eller varför kan liknande grejer "slinka igenom"?

Frågan alltså, hur pass automatiserat är google translate. Om inte alls, vad beror den halvroliga översättningen på Herr Berghagen?

• Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det många som föreslagit det som en bra översättning, eller varför kan liknande grejer "slinka igenom"?

Frågan alltså, hur pass automatiserat är google translate. Om inte alls, vad beror den halvroliga översättningen på Herr Berghagen?

Det där är fan humor! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som att söka Norska -> Engelska efter "trondheim" och sedan "trondheim!". :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade på om jag skulle skapa en ny tråd... men jag är ganska säker på att ämnet finns och jag har inte möjlighet att söka!

Jag tvingades, för att undvika social kollaps, lämna ut mitt telefonnummer till en jobbig person och ser gärna att hon inte kan kontakta mig (väldigt gärna). Hur går man tillväga för att blockera trafik från ett visst telefonnummer och kan personen ifråga "se" eller höra att jag har blockerat henne? Min operatör är tele2, tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderade på om jag skulle skapa en ny tråd... men jag är ganska säker på att ämnet finns och jag har inte möjlighet att söka!

Jag tvingades, för att undvika social kollaps, lämna ut mitt telefonnummer till en jobbig person och ser gärna att hon inte kan kontakta mig (väldigt gärna). Hur går man tillväga för att blockera trafik från ett visst telefonnummer och kan personen ifråga "se" eller höra att jag har blockerat henne? Min operatör är tele2, tack!

Jag skulle kontakta tele2 och fråga dem hur du ska gå tillväga. Jag tror att det är dem som kan blockera nummret. Dock ska du nog räkna med att de kommer vilja ha en grund till varför du vill blockera nummret.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rent spontant vill jag säga att Tele2 ska ge fan i varför man vill blocka ett visst nummer och det känns ärligt talat som att de inte skulle börja rota i det! Men enklast är nog att leta i telefoninställningarna (den funktionen ska finnas på vissa modeller vet jag) eller ladda ner någon app... Är helt säker på att du enkelt kan lösa det utan att behöva ringa kundtjänst!

Block that crazy bitch.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor