Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Tycker alltid ni är såna imponerande detektiver på att hitta trådar, men sedan ser det så amatörmässigt ut när highlighten på era sökord är kvar. :(

Sianas guide till att plocka bort highlight från sök, for dummies:

naughty_1182473_1.gif

Jo, jag tänkte på det jag med. Men sedan orkade jag inte bry mig om det, och så såg det lite kul ut hur ofta ordet tråd fanns med så jag lät det vara kvar.

Jag visste förövrigt vad tråden hette, men jag orkade bara skriva tråd. Sedan ctrl+f:ade jag mig fram. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nä, okej. Men om du kommer på vilken du tänker på så får du mer än gärna säga till!

Det var blå-dåre jag tänkte på i mina tidigare posts. Den finns på City Gross precis som du skrev. Dessvärre minns jag förfärligt nog inte hur monsterdricka smakar. Men blå-dåre är riktigt god i alla fall. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I somras skickade jag in en ansökan om jämkning till Skatteverket, fyllde i alla uppgifter korrekt osv. En tjejkompis som jag jobbar med gjorde samma sak, vi fyllde i typ exakt samma uppgifter ang. lön, jobbtimmar, vad vi redan skattat osv. Sedan fick hon beskedet att hon skulle skatta 11% och jag fick beskedet att jag skulle skatta 1%. Vilket jag också gjorde hela sommaren (nice!!!!). Något måste ju ha blivit fel, men kan jag komma att straffas för det med restskatt eller så? Det är ju inte jag som ljugit eller gjort någonting fel, utan snarare någon på Skatteverket..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I somras skickade jag in en ansökan om jämkning till Skatteverket, fyllde i alla uppgifter korrekt osv. En tjejkompis som jag jobbar med gjorde samma sak, vi fyllde i typ exakt samma uppgifter ang. lön, jobbtimmar, vad vi redan skattat osv. Sedan fick hon beskedet att hon skulle skatta 11% och jag fick beskedet att jag skulle skatta 1%. Vilket jag också gjorde hela sommaren (nice!!!!). Något måste ju ha blivit fel, men kan jag komma att straffas för det med restskatt eller så? Det är ju inte jag som ljugit eller gjort någonting fel, utan snarare någon på Skatteverket..

Är 100% säker på att du blir återbetalningsskyldig om det uppdagas. Även fast det inte är ditt fel, alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är 100% säker på att du blir återbetalningsskyldig om det uppdagas. Även fast det inte är ditt fel, alltså.

Haha, aj då. Borde jag alltså ha ringt och dubbelkollat med dem? Kan man få någon skit för det (utöver att betala tillbaka då)? Hur stor är risken att de upptäcker det? Det borde de väl nästan göra? :P

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, aj då. Borde jag alltså ha ringt och dubbelkollat med dem? Kan man få någon skit för det (utöver att betala tillbaka då)? Hur stor är risken att de upptäcker det? Det borde de väl nästan göra? :P

Chansen är minimal.

Otroligt många som betalar skatt i Sverige och det är svårt att ha stenkoll på alla.

Visst görs det stickprov men oftast granskas man efter tips som någon ämnat.

Jag får troligtvis inte dra av för bilden men det har jag gjort de senaste 5 åren. (hmm, vill inte veta hur myckket DEN skattesmällen hade gått på... >_<)

Sen 1% i skatt? Hmm nej jag tror det är nått annat där som är fel i så fall. Om du tjänar max 15(?) tusen under ett år är det skattefritt.

Ett sånt misstag att man drar 1% bara gör man inte.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har ni en fråga som stämmer jäkligt bra överens med trådtiteln.

Varför, varför, varför, varför, varför, varför...

...ska medhjälparna på Fångarna på Fortet nödvändigtvis vara DVÄRGAR?!?!

Dvärgar är subordinate till människor och skall således agera som slavar. TV4 vill sprida detta till de som, på någon vänster, kan ha missat dessa fakta.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här har ni en fråga som stämmer jäkligt bra överens med trådtiteln.

Varför, varför, varför, varför, varför, varför...

...ska medhjälparna på Fångarna på Fortet nödvändigtvis vara DVÄRGAR?!?!

Om någon misslyckas med en uppgift så måste det ju finnas en dvärg i närheten som denne kan kasta.

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi ändå är inne på det spåret. Vad är det för mening att släppa ut tigrarna i slutet när det ändå inte finns någon risk att en medtävlande inte skulle hinna tillbaka under gallret? Vad skulle hända då egentligen? De släpper ju knappast ut tigrarna när denne fortfarande befinner sig där i. Alltid varit smått förbannad över det. Tappar charmen lite. Vill inte att folk ska dö, men de kan väl göra det lite spännande i slutet.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om vi ändå är inne på det spåret. Vad är det för mening att släppa ut tigrarna i slutet när det ändå inte finns någon risk att en medtävlande inte skulle hinna tillbaka under gallret? Vad skulle hända då egentligen? De släpper ju knappast ut tigrarna när denne fortfarande befinner sig där i. Alltid varit smått förbannad över det. Tappar charmen lite. Vill inte att folk ska dö, men de kan väl göra det lite spännande i slutet.

Äsch, det är fan så mycket bättre och mer spännande om de blir uppätna av tigrar än super ihjäl sig (läs: Therese Lindberg) på det där jävla fortet! :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor