Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Vad händer om man tar cirkus 20 alvedon tabletter?

Tänkte tävla med några om jag att kan ta 20 på en gång. Vinner en viss summa pengar då

Ska tydligen vara MYCKET farligare än man tror. Det finns egentligen ingen marginal utöver vad som står på paketen. Min moster är sjuksyster och hon berättade att en man nyligen avled eftersom han hade blivit förordnad att äta dubbel dagsranson Panodil(Edit: vilket alltså var ett fel i papperen)... Han mådde dåligt redan efter ett par dagar och när det hade gått en vecka tog han sig äntligen till sjukhuset. 1½ timma senare var han död, true story.

Nu vet jag inte hur många Alvedon man får ta på en dag, men även om man inte lär dö av 20 stycken så är det dåligt för kroppen "på riktigt".

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker för övrigt att det är en väldigt tråkig sak att betta på, dina kompisar skulle ju slänga pengarna i sjön mer eller mindre. De borde hetsa dig till att slicka på ett tunnelbanehandtag eller något liknande som faktiskt är äckligt/roligt/häpnadsväckande. Av 20 alvedon får du ju inga åkommor som syns utåt, alltså kunde du lika gärna ha käkat sockerpiller.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätter på Zombie-tråden...

Varför är tycker folk att det så kul med Zombie-modes i spel?

Själv föredrar jag nästan alltid att slåss mot soldater, eller andra människor med vapen.

Same-same. Många spel har blivit förstörda av Zombies på senare tid. Det känns som det ska vara zombies överallt, hela tiden. Men det håller inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fortsätter på Zombie-tråden...

Varför är tycker folk att det så kul med Zombie-modes i spel?

Själv föredrar jag nästan alltid att slåss mot soldater, eller andra människor med vapen.

Någon har sagt att zombies är de nya nazisterna. Du kan döda hur många som helst hur brutalt som helst utan att känna någon ånger eller medlidande.

----

Om zombies dödar för att äta, varför äter de då inte varandra?

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om zombiesar lever efter att dom dött, hur kommer det sig då att de inte återuppstår igen när de blir dödade igen? Borde inte de vara odödliga eller åtminstone bli dödade svårare än ett enkelt skott i pannan?

När en människa blir zombie går man ifrån att använda sin fulla kapacitet av hjärnan till att bara använda stammen. Enkla instinkter som att gå och äta klarar man, men inget annat. Det är därför man måste skjuta en zombie i huvudet. Tar du ut stammen finns det inget kvar som kan styra den.

Om zombies dödar för att äta, varför äter de då inte varandra?

De dras bara till icke-infekterat kött.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När en människa blir zombie går man ifrån att använda sin fulla kapacitet av hjärnan till att bara använda stammen. Enkla instinkter som att gå och äta klarar man, men inget annat. Det är därför man måste skjuta en zombie i huvudet. Tar du ut stammen finns det inget kvar som kan styra den.

De dras bara till icke-infekterat kött.

Zombie-experten!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor