Tux Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Quick question, när man är ute i butikerna och betalar med VISA, då kommer det upp två alternativ - Kredit eller Konto. Vad händer exakt om man nu råkar trycka på Kredit? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Quick question, när man är ute i butikerna och betalar med VISA, då kommer det upp två alternativ - Kredit eller Konto. Vad händer exakt om man nu råkar trycka på Kredit? Jag har bara stött på det en gång, och det var när en kund tröck fel i kassan där jag jobbar. Då kom det upp ett errormeddelande på min ruta och hon fick testa igen. Antar att man måste prata med sin bank för att kunna använda kredit. Så om du inte vet var det är, så kan du förmodligen inte använda det. Men jag är inte helt säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Quick question, när man är ute i butikerna och betalar med VISA, då kommer det upp två alternativ - Kredit eller Konto. Vad händer exakt om man nu råkar trycka på Kredit? Du handlar på kredit... Ett slags lån, alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 Okej, jag har använt mig av ett fejkefternamn på en fejk-användare på facebook för att driva med polare, efternamnet hittade jag på i huvudet men nu har en arg gubbe skrivit till mig, som har samma efternamn som min fejkanvändare att jag inte får ha det . "Använder du efternamnet "CENSUR********" fortsättningsvis kommer du att bli föremål för en polisanmälan. Namnet är skyddat! " Kan han polisanmäla mig för detta? 1. Vad är det för namn? (PM?) 2. 20 AP på att det är dina polare som synar bluffen och vill skrämmas! Betvivlar starkt att detta skulle vara ett lagbrott. Ha ett namn som nickname kan omöjligen inkräkta på rättigheterna till ett namn. Jag kan utan tvekan ha användarnamnet cocacola, warnerbros eller vad som helst utan att någon kan säga nåt. Däremot så bryter det mot Facebooks regler att använda ett namn som inte är ens eget eller ett varumärkesnamn, men nu var det ju inte det det gällde! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Okej, jag har använt mig av ett fejkefternamn på en fejk-användare på facebook för att driva med polare, efternamnet hittade jag på i huvudet men nu har en arg gubbe skrivit till mig, som har samma efternamn som min fejkanvändare att jag inte får ha det . "Använder du efternamnet "CENSUR********" fortsättningsvis kommer du att bli föremål för en polisanmälan. Namnet är skyddat! " Kan han polisanmäla mig för detta? Det låter lite väl att man kan bli anmäld för detta. Ska tamejtusan kolla upp det här strax, återkommer senare om jag hittar något av intresse! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xstreem Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Var finner jag de gamla rollspelstrådarna som Umberto höll i? Tyckte att det vore roligt att läsa dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flaskan Skrivet 15 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 15 december, 2010 Var finner jag de gamla rollspelstrådarna som Umberto höll i? Tyckte att det vore roligt att läsa dem. Här finns Vampyrernas Natt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Vad gör tevehallåorna mellan programmen? De har väl inte mycket pappersarbete att göra, och de har ju bara direktsända påar så det finns väl inte ett jävla jota att göra mellan programmen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Vad gör tevehallåorna mellan programmen? De har väl inte mycket pappersarbete att göra, och de har ju bara direktsända påar så det finns väl inte ett jävla jota att göra mellan programmen? Är det verkligen direkt?!? Annars kanske de har annat att göra, dvs ett helt annat jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 16 december, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Är det verkligen direkt?!? Annars kanske de har annat att göra, dvs ett helt annat jobb. Alla har väl sett nåt tillfälle där tekniken strular och de står och har det pinsamt. Vilka uppgifter kan man ha annars som hallåa då - administrativa? Man går nog inte på golvet och svettas i arkivet och ska se fräsch ut om 43 minuter igen. Och vilka jobb skulle tillåta att de säger "nej, förlåt, jag måste iväg var 55e minut, för jag ska visas i teve under tio sekunders tid"? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Kom börja tänka på en grej. Ni vet ju vanlig Coca-Cola är ju drickbart. Men det kan ju användas till så mycket annat såsom rostlagning eller rostförhindring osäker på vilket och sånt! Så min fråga är då egentligen, eftersom Coca-Cola har den här egenskapen, är det verkligen så bra för den mänskliga kroppen att dricka det då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Kan man spela på någon svensk arena i Fifa 11? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Alla har väl sett nåt tillfälle där tekniken strular och de står och har det pinsamt. Vilka uppgifter kan man ha annars som hallåa då - administrativa? Man går nog inte på golvet och svettas i arkivet och ska se fräsch ut om 43 minuter igen. Och vilka jobb skulle tillåta att de säger "nej, förlåt, jag måste iväg var 55e minut, för jag ska visas i teve under tio sekunders tid"? Menar ju inte annat jobb som i helt annat, men något på redaktionen måste ju finnas. Finns säkert massvis med olika saker dom kan syssla med. Kom börja tänka på en grej. Ni vet ju vanlig Coca-Cola är ju drickbart. Men det kan ju användas till så mycket annat såsom rostlagning eller rostförhindring osäker på vilket och sånt! Så min fråga är då egentligen, eftersom Coca-Cola har den här egenskapen, är det verkligen så bra för den mänskliga kroppen att dricka det då? Är det onyttigt för magen då den själv innehåller syra? Nej, det är det inte. Ungefär samma med cola Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Kan någon komma på en roman som utspelar sig i Skärblacka? Mina googlekunskaper är uppenbarligen pungsugande och efter att ortsnamnet flög förbi i tvrutan så har jag inte kunnat sluta tänka på varifrån jag känner igen det. En roman måste det vara. Jag är nästan säker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Kan någon komma på en roman som utspelar sig i Skärblacka? Mina googlekunskaper är uppenbarligen pungsugande och efter att ortsnamnet flög förbi i tvrutan så har jag inte kunnat sluta tänka på varifrån jag känner igen det. En roman måste det vara. Jag är nästan säker. Låt den rätte komma in? Fast det var Blackeberg, inte Skärblacka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 (redigerad) Kan någon komma på en roman som utspelar sig i Skärblacka? Mina googlekunskaper är uppenbarligen pungsugande och efter att ortsnamnet flög förbi i tvrutan så har jag inte kunnat sluta tänka på varifrån jag känner igen det. En roman måste det vara. Jag är nästan säker. Hahahaha! Fan vad snopen jag blev när du skrev sådär. Jag bor i Skärblacka, det kan kanske vara därför du känner igen det? Edit: Om du hört bandet Kalle Baah så kanske Skärblacka har nämnts då de kommer härifrån. Eller kanske Minneskonserten som går av stapeln i Maj varje år! Redigerad 16 december, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 16 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 16 december, 2010 Låt den rätte komma in? Fast det var Blackeberg, inte Skärblacka. Tyvärr. Hahahaha! Fan vad snopen jag blev när du skrev sådär. Jag bor i Skärblacka, det kan kanske vara därför du känner igen det? Edit: Om du hört bandet Kalle Baah så kanske Skärblacka har nämnts då de kommer härifrån. Eller kanske Minneskonserten som går av stapeln i Maj varje år! Haha! Det är iofs en stor möjlighet att det är därför. Fan vad snopen JAG känner mig. Kalle Baah har jag aldrig lyssnat på (trots att jag läst hur du lovordat dem ) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Ger inte kvinnor dricks? När jag jobbar i kassan får jag aldrig dricks av kvinnor. Någon som har jobbat i en bar kanske har något att säga om detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 17 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 december, 2010 Ger inte kvinnor dricks? När jag jobbar i kassan får jag aldrig dricks av kvinnor. Någon som har jobbat i en bar kanske har något att säga om detta. Män ger bra dricks till kvinnliga serviser, kvinnor ger bra dricks till manliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts