StellHell Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Var seg med att byta adress när jag flyttade, men skickade slutligen in en lapp om det. Fick nu tillbaka ett svar ifrån skatteverket. Skatteverket beslutar om folkbokföring enligt nedan: Adress Från och med, datum: 2010-11-16 Motivering Du har anmält flyttning till ovanstående fastighet med uppgivet inflyttningsdatum 2010-08-15 Enligt 25§ folkbokföringslagen (1991:481) ska den som flyttar anmäla detta inom en vecka till Skatteverket, Försäkringskassan eller ett postcenter hos Posten AB. Kommer anmälan in senare gäller 35§ samma lag folkbokföringen från och med den dag anmälan kommer in. Din anmälan kom in till Skatteverket enligt nedan varför din folkbokföring gäller från och med den dagen. Anmälan kom in, datum 2010-11-16 Om du vill överklaga beslutet kan skrivelsen skickas till *Skatteverkets adress* Sedan fick jag en bilaga om hur man överklagar. Är osäker. Har jag fått en adressändring eller inte?! OM du vill överklaga. Skatteverket gillar att skicka ut lappar med info OM man vill överklaga. I 9 fall av 10 finns det ingen anledning att överklaga, det är bara en instruktion hur du ska gå till väga om någon uppgift inte skulle stämma. Grejen är den att du skulle (egentligen spelar det ju som sagt ingen roll) skickat in en adress ändring inom en vecka efter flytt. Nu fick dom det senare och tar det från det datumet dom fick anmälan. Skulle detta datum inte ha stämt överens med dina egna uppgifter hade du kunnat överklaga. Just med en adressändring är det ingen större skada skedd när det inte är några pengar inblandade. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Okej, var som jag anade, kändes så oklart bara. Tack spajder&Stell! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Måste man se TRON för att fatta TRON: Legacy, eller är den fristående? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Måste man se TRON för att fatta TRON: Legacy, eller är den fristående? Vad jag förstått så ger det en extra dimension till Legacy att ha sett originalet. Men jag kan vara fel ute. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Måste man se TRON för att fatta TRON: Legacy, eller är den fristående? Måste? Nej. Bör? Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Borde det egentligen inte vara tekniskt möjligt att slipa en glasskiva (precis som med glasögon), sätta denna glasskiva framför tv-rutan och på så sätt få HD kvalitè? 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Borde det egentligen inte vara tekniskt möjligt att slipa en glasskiva (precis som med glasögon), sätta denna glasskiva framför tv-rutan och på så sätt få HD kvalitè? Wtf. Du menar inte 3D-effekt i stället för HD-kvalité? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 12 december, 2010 Borde det egentligen inte vara tekniskt möjligt att slipa en glasskiva (precis som med glasögon), sätta denna glasskiva framför tv-rutan och på så sätt få HD kvalitè? Jodå! Och om TV:n är svartvit, eller om man bara ser på en äldre film som är svartvit, så kan man trä en nylånstrumpa över skärmen så blir det färg. Fråga mig inte hur det fungerar exakt, men jag tror det är något med nylonets refraktionsindex som kommer i fas med TV:ns. 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Jodå! Och om TV:n är svartvit, eller om man bara ser på en äldre film som är svartvit, så kan man trä en nylånstrumpa över skärmen så blir det färg. Fråga mig inte hur det fungerar exakt, men jag tror det är något med nylonets refraktionsindex som kommer i fas med TV:ns. Om jag inte missminner mig så beror det på att svartvit bild fortfarande har kvar färgens kontrastvärden, vilket man kan få fram med nylon som du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Vad jag förstått så ger det en extra dimension till Legacy att ha sett originalet. Men jag kan vara fel ute. Måste? Nej. Bör? Ja. Okej, men originalet verkar verkligen skitdåligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 (redigerad) Jag tänkte kanske mer som en kikare, att det är olika små speglar som reflekterar ljuset in i varandra och på så sätt får "pixlarna" eller vad man ska säga att skapa en illusion av att de är skarpare. Vet inte varför jag började lalla runt om glasögon. Men jag är ingen teknikexpert, det var ju liksom därför jag ställde frågan här Redigerad 13 december, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 (redigerad) Vilka samarbetar Telia med i Storbritannien? Vill skaffa abonnemang, men kan inte direkt skaffa 3 och sen byta till Telia när jag åker hem till Sverige. Redigerad 13 december, 2010 av kicken Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 (redigerad) Okej, men originalet verkar verkligen skitdåligt Lite segt kanske, men roligt att kolla på, det är ju kult liksom. 3D-scenerna är riktigt underhållande! Kolla på behind the scenes först så blir det roligare. Edit: Renard, skillnaden mellan en kikare och att sätta det framför en TV är att en kikare zoomar in verkligheten. Det finns inte pixlar i verkligheten, kollar du nära på någonting så ser du fler detaljer. Kollar du nära på en datorskärm blir pixlarna bara större. För att få en skarpare bild måste du ha FLER pixlar, och det uppnår du inte genom att kolla närmre på dem. Det sagt så fungerar tricket med nylonstrumpan, pröva det. Redigerad 13 december, 2010 av Siana 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Behöver julklappspengar. Akut. Vad kan man göra för att tjäna snabba småpengar? Att göra jobb hemma för pappa/mamma är med all sannolikhet inte möjligt. Ska förmodligen sjunga ute på stan med några kompisar, men vill ha säkra alternativ. Sälja saker? I och för sig. Men finns det något som någon garanterat betalar för? Känns lite "billigt" både av mig och den som köper tjänsten, att t.ex. städa huset för 500 spänn hos en polare. Då liksom viker man verkligen ner sig själv. Tänkte mer om man kan göra något "åt" samhället eller liknande, som man kan anmäla sig till. Några gånger bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Behöver julklappspengar. Akut. Vad kan man göra för att tjäna snabba småpengar? Att göra jobb hemma för pappa/mamma är med all sannolikhet inte möjligt. Ska förmodligen sjunga ute på stan med några kompisar, men vill ha säkra alternativ. Sälja saker? I och för sig. Men finns det något som någon garanterat betalar för? Känns lite "billigt" både av mig och den som köper tjänsten, att t.ex. städa huset för 500 spänn hos en polare. Då liksom viker man verkligen ner sig själv. Tänkte mer om man kan göra något "åt" samhället eller liknande, som man kan anmäla sig till. Några gånger bara. Den uppenbara lösningen till problemet är väl att jobba åt sig själv, och slöjda ihop klapparna! Kan inte tänka mig att någon av dina julklappsmottagare vill att du ska prostituera dig själv (eller motsv.) för att ha råd med deras presenter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 13 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 december, 2010 Den uppenbara lösningen till problemet är väl att jobba åt sig själv, och slöjda ihop klapparna! Kan inte tänka mig att någon av dina julklappsmottagare vill att du ska prostituera dig själv (eller motsv.) för att ha råd med deras presenter. Har tänkt tanken och börjat, men material blir dyrare än vad man tror! Har inte tänkt mig direkt att prostituera mig, eller det är kanske vad jag gör i sådana fall? Äsch, någon på forumet kanske behöver en mobil, slänger upp en annons i köptråden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 (redigerad) Okej, jag har använt mig av ett fejkefternamn på en fejk-användare på facebook för att driva med polare, efternamnet hittade jag på i huvudet men nu har en arg gubbe skrivit till mig, som har samma efternamn som min fejkanvändare att jag inte får ha det . "Använder du efternamnet "CENSUR********" fortsättningsvis kommer du att bli föremål för en polisanmälan. Namnet är skyddat! " Kan han polisanmäla mig för detta? Redigerad 14 december, 2010 av Weener 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 (redigerad) Okej, jag har använt mig av ett fejkefternamn på en fejk-användare på facebook för att driva med polare, efternamnet hittade jag på i huvudet men nu har en arg gubbe skrivit till mig, som har samma efternamn som min fejkanvändare att jag inte får ha det . "Använder du efternamnet "CENSUR********" fortsättningsvis kommer du att bli föremål för en polisanmälan. Namnet är skyddat! " Kan han polisanmäla mig för detta? Man kan skydda efternamn så de inte kan användas av andra, det är mestadels adelsmän och sånt som har unika namn. Jag tänkte kanske mer som en kikare, att det är olika små speglar som reflekterar ljuset in i varandra och på så sätt får "pixlarna" eller vad man ska säga att skapa en illusion av att de är skarpare. Vet inte varför jag började lalla runt om glasögon. Men jag är ingen teknikexpert, det var ju liksom därför jag ställde frågan här Egentligen kan du göra bilden "skarpare" men den kommer bli mindre. Förstorar du bilden kommer pixlarna bli större vilket får det att se fult ut, men gör du det tvärt om så blir pixlarna tätare och bilden ser skarpare ut (fast mindre). Redigerad 14 december, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 14 december, 2010 Rapportera Share Skrivet 14 december, 2010 (redigerad) Okej, jag har använt mig av ett fejkefternamn på en fejk-användare på facebook för att driva med polare, efternamnet hittade jag på i huvudet men nu har en arg gubbe skrivit till mig, som har samma efternamn som min fejkanvändare att jag inte får ha det . "Använder du efternamnet "CENSUR********" fortsättningsvis kommer du att bli föremål för en polisanmälan. Namnet är skyddat! " Kan han polisanmäla mig för detta? Betvivlar starkt att detta skulle vara ett lagbrott. Ha ett namn som nickname kan omöjligen inkräkta på rättigheterna till ett namn. Jag kan utan tvekan ha användarnamnet cocacola, warnerbros eller vad som helst utan att någon kan säga nått. Jag hade svarat att han kan vänta sig en anmälan för hot om han kontaktar dig igen. Dessutom hade inte en j*vla åklagare i hela landet gått till tingsrätten med en sådan här sak. Även OM han hade gjort en anmälan så hade den lagt ner. Redigerad 14 december, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts