Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Henkibojj: This post has been edited by Henkibojj: Aug 8 2008, 23:36

Vice.: post Aug 8 2008, 20:26

Kanske missade det eftersom han editerade in det... :lol:

Sen kollade jag inte första sidan ingen.

Men som sagt, ska kolla alla första sidor hädanefter.

Right...

Reglerna formulerades redan den 24:e juli, så där har du inte mycket att komma med.

Anyway, jag kan inte påstå att det är nån större skada skedd. :lol:

Ny fråga: Varför är det så skönt att göra en Bundy?

al_bundy_vs_chobot_986184_0.jpg

Man greppar ju inte tag om nåt därnere, så varför är det så förbaskat skönt att hålla handen på nedre magen?

Redigerad av Henkibojj
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Right...

Reglerna formulerades redan den 24:e juli, så där har du inte mycket att komma med.

Anyway, jag kan inte påstå att det är nån större skada skedd. :lol:

Ny fråga: Varför är det så skönt att göra en Bundy?

Man greppar ju inte tag om nåt därnere, så varför är det så förbaskat skönt att hålla handen på nedre magen?

Jag vet inte, ett skönt område bara. har slälv kommit på mig några gånger när jag haft handen där. Som tur var har jag varit ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sant, kanske är det någonslags instinkt att alltid ha handen när vårt reproduktionsorgan när vi vilar och inte är redo för överraskande anfall? Precis som att man skyddar huvudet när en boll far mot en eller om man trillar...

... :lol:

Ganska säker på att det är något sånt. Efter ögat så är ju könsorganet det viktigaste externa organet för överlevnad. Flera tjejkompisar har också poängterat att killar ofta "skyddar" snoppen med händerna i sömnen.

Fast sen är det också skönt. :lol:

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man ett multiplicerings tecken i Excel? Jag trycker på ett fält och skriver in en formel och skriver "*" som multiplicerings tecken men det vill ej funka.

Jag har själv väldigt lite erfarenhet av Excel, men detta hittade jag.

1. Click the cell you want the product of the multiplication formula to go in.

2. Type: =(cellname1*cellname2). Substitute "cellname1" and "cellname2" with the names of the cells you would like to multiply.

3. Press the "Enter" or "Return" key.

Annars verkar detta vara en bra guide.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv väldigt lite erfarenhet av Excel, men detta hittade jag.

Annars verkar detta vara en bra guide.

Jo jag fattar det men, när jag tar "8,15 * tan(60,5) + 1,7" med min miniräknare så får jag 16,10.. men excel får det 10. :confused:

Kolla själv;

EDIT: Vadfan, verkar vara något fel på min miniräknare. Nåt fel med tan funktionen på räknaren.

post-9333-1223817235_thumb.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo jag fattar det men, när jag tar "8,15 * tan(60,5) + 1,7" med min miniräknare så får jag 16,10.. men excel får det 10. :confused:

Kolla själv;

EDIT: Vadfan, verkar vara något fel på min miniräknare. Nåt fel med tan funktionen på räknaren.

Det beror på att excel räknar i radianer och miniräknaren är inställd på att räkna i grader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm, 60,5 är i enheten grader så min räknare har rätt? Hur ställer jag då in excel att räkna i grader?

Räknaren har då rätt.

Vet inte hur man gör det (sök google), men annars kan du ju ta gradantalet gånger (pi/180) så blir det omvandlat till radianer.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ganska säker på att det är något sånt. Efter ögat så är ju könsorganet det viktigaste externa organet för överlevnad. Flera tjejkompisar har också poängterat att killar ofta "skyddar" snoppen med händerna i sömnen.

Fast sen är det också skönt. ;)

Mjomen, det har ju inte med "paketet" att göra. Din teori är väldigt möjlig, nästintill sannolik, men för mig behöver det inte vara så långt ner som Bundy gör på bilden. Jag kom på mig själv igår med att halvligga med bara främre leden av tummen ner innanför fillingarna, ungefär vid höftbenet. Långt ifrån paketet alltså, och det gäckar mig varför det är så jäkla skönt och varför man helt omedvetet söker handen dit.

Haha, "för att skydda snoppen". Anledningen till att man sitter så är för att lätta på trycket från byxresåret och handen ger sen en "värmande hand" om tarmpaketet.

Läs ovan, det är inte tarmpaketet heller. And it's strange.

---

Äntligen en äkta TROMS-fråga! :confused: Såna här grejer gör TROMS-konceptet sjukt mysigt :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur gör man ett multiplicerings tecken i Excel? Jag trycker på ett fält och skriver in en formel och skriver "*" som multiplicerings tecken men det vill ej funka.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showforum=53

Mjomen, det har ju inte med "paketet" att göra. Din teori är väldigt möjlig, nästintill sannolik, men för mig behöver det inte vara så långt ner som Bundy gör på bilden. Jag kom på mig själv igår med att halvligga med bara främre leden av tummen ner innanför fillingarna, ungefär vid höftbenet. Långt ifrån paketet alltså, och det gäckar mig varför det är så jäkla skönt och varför man helt omedvetet söker handen dit.

Läs ovan, det är inte tarmpaketet heller. And it's strange.

Jag har en psykosexuell hypotes till beteendet; någon form av kvarleva av Freuds falliska stadium och den undermedvetna driften att utforska det egna könsorganet. Eftersom det inte är socialt accepterat att sitta och pilla på sina genitalier när man har vuxit ur barnstadiet gör individen helt enkelt en kompromiss och håller handen i närheten av könet istället. Det skulle förklara varför vissa ofta håller handen där medan andra aldrig gör det; man har helt enkelt fastnat olika mycket i tidigare utvecklingsstadier. Det skulle också förklara varför det är "så jäkla skönt" och varför beteendet sker omedvetet.

---

Jag har en fråga om uttrycket strul/strula, vad avses egenligen? ÄR det HELT synonymt med hångel/hångla? Personligen använder jag det endast i betydelsen "det är något strul med datorn" och "bilen strular" etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en fråga om uttrycket strul/strula, vad avses egenligen? ÄR det HELT synonymt med hångel/hångla? Personligen använder jag det endast i betydelsen "det är något strul med datorn" och "bilen strular" etc.

Gillar inte att uttrycket strula i hångelbemärkelsen egentligen, men nej, det betyder inte samma sak som att hångla (för mig i alla fall). Om en av mina vänner hånglar med sin flickvän kan man inte säga att de strular, det är mer om folk ligger och hånglar på en fest eller på ett uteställe. Att strula är alltså någonting mer kortvarigt och ingenting seriöst. Som ett one-night stand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor