P-C Skrivet 23 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2010 Om man vill bli röstskådespelare, säg tex till tecknade serier, spel etc, hur går man tillväga då? Krävs det någon speciell utbildning? De flesta röstskådespelare är vanliga skådespelare. Finns ju såklart vissa som är kända enbart för deras röster men de flesta har vad jag förstått någon form av skådespelarbakgrund. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 23 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 23 november, 2010 Absolut. "Nordkorea är världens öppnaste samhälle." --- Kan man uttala det tyska ich som ick med tydligt k-ljud? Finns det någon tysk dialekt där det uttalas så? Anledningen till att jag frågar är att jag går en tyskkurs atm och där är några nordamerikaner och alla säger de ick. Givetvis beror det på deras språkliga bakgrund men jag undrar ändå om uttalet förekommer bland native speakers. Jag har för mig att österrikiska är väldigt sjungande och artikulerande, lite stötigt rentav. Jag kan tänka mig att det förekommer en del k-ljud där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 23 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2010 Om man vill bli röstskådespelare, säg tex till tecknade serier, spel etc, hur går man tillväga då? Krävs det någon speciell utbildning? Nja, det är nog likställt med vanligt skådespeleri. Mycket röstskådespel går dock ut på att gestalta tecknade/fiktiva figurer, så jag antar att man måste vara grym på att förställa rösten och agera ännu mer än en skådespelare. YouTube:a lite på röstskådespelare, det är rätt kul! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 25 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Hur kan havregryn ha så långt bäst-före-datum när det är mumma för skadeinsekter? Vad jag vet finns inga konserveringsmedel tillsatta och påsarna är ju inte direkt svåra att komma in i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Hur kan havregryn ha så långt bäst-före-datum när det är mumma för skadeinsekter? Vad jag vet finns inga konserveringsmedel tillsatta och påsarna är ju inte direkt svåra att komma in i. Känns som att sådant är din area of expertise mer än någon annan forumits 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 (redigerad) Hur kan havregryn ha så långt bäst-före-datum när det är mumma för skadeinsekter? Vad jag vet finns inga konserveringsmedel tillsatta och påsarna är ju inte direkt svåra att komma in i. Men är det större risk att skadeinsekter letar sig in i paketet när innehållet är äldre än när det är nytt? Edit: Eller finns de redan i grynet, precis som bananflugor finns i bananerna? Redigerad 25 november, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 25 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 25 november, 2010 Hur kan havregryn ha så långt bäst-före-datum när det är mumma för skadeinsekter? Vad jag vet finns inga konserveringsmedel tillsatta och påsarna är ju inte direkt svåra att komma in i. Grejen är väl att man inte så ofta har insekter i sitt skafferi, det vore ganska äckligt. Om man märker att man har t.ex. myror i sitt kök så åtgärdar man detta illa kvickt. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Hur kan havregryn ha så långt bäst-före-datum när det är mumma för skadeinsekter? Vad jag vet finns inga konserveringsmedel tillsatta och påsarna är ju inte direkt svåra att komma in i. Bäst-före-datum tar inte hänsyn till skadedjur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 26 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Mja, men mögel och sånt då? Det finns ju inte en enda planta på fälten som saknar skadeorganismer som svamp eller insekter. Hur kan man då få ut grynen och ha dem alldeles skräpfria och hälla dem i en påse som håller ett helt år? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Mja, men mögel och sånt då? Det finns ju inte en enda planta på fälten som saknar skadeorganismer som svamp eller insekter. Hur kan man då få ut grynen och ha dem alldeles skräpfria och hälla dem i en påse som håller ett helt år? Mögel fordrar fuktig miljö, havregryn är torkade. I princip all torr mat har över ett års bäst föredatum, inkl. torkat kött, svamp, frukt etc. Klart havregryn håller sig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Sen ska vi även ha i åtanke att det är bäst före. Efter att datumet passerats betyder det ju bara att det är mindre bra, right? Bra, bättre och bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Kan man se matchen Kruth vs Sapp imorgon live på Internet någonstans? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Kan man se matchen Kruth vs Sapp imorgon live på Internet någonstans? Prova myp2p.eu Har i stort sett allt till allt. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Prova myp2p.eu Har i stort sett allt till allt. Thnx Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 (redigerad) Har alla mina pengar på Jörgen, alla dagar i veckan. Betta, säkra pengar Eller 40 spänn på Sapp kan vara värt for the randomness. Ändå 4 gånger pengarna Redigerad 26 november, 2010 av Troxie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Har alla mina pengar på Jörgen, alla dagar i veckan. Betta, säkra pengar I pity you, fool! Han kommer bli mosad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Troxie Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 I pity you, fool! Han kommer bli mosad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 http://jasonjeffrey.files.wordpress.com/2010/09/the-finger-bird.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Jörgen är inte direkt CroCop standard dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 26 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 26 november, 2010 Efter som många av er är hyfsat "gamla" vid det här laget så frågar jag här med. En på miljonen skulle jag tro, men man vet aldrig. =)) Jag har snart blivit arbetslös. Om någon känner till nått något ställe som behöver folk, oavsett vad det är, så får ni gärna tipsa mig om detta. Både i Danmark och i Skåne. Kanske känner ni någon på ett företag eller som har ett, där de just nu letar folk. Tack på förhand//Vice Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts