kobbe Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Hur använder man det? Mest öppen tänker jag på, men hur kan någonting vara mer öppet än något annat? Antingen så är det ju stängt, eller öppet. Eller syftar du kanske på affärer? Att en affär har mer öppet än en annan affär? Då är det mer öppen, eller oftare öppen som jag skulle säga. Öppnaste låter konstigt. Men å andra sidan så finns öppnaste med i FFs ordbok. Mest öppen om tex sina kännslor fungerar ju! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 Mest öppen om tex sina kännslor fungerar ju! Ah, sant. Jag tänkte på lock och sådant. Vi behöver mer info skotten, vi vet inte ens från vilket håll vi ska attackera din fråga här! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 20 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 november, 2010 (redigerad) Hur använder man det? Mest öppen tänker jag på, men hur kan någonting vara mer öppet än något annat? Antingen så är det ju stängt, eller öppet. Eller syftar du kanske på affärer? Att en affär har mer öppet än en annan affär? Då är det mer öppen, eller oftare öppen som jag skulle säga. Öppnaste låter konstigt. Men å andra sidan så finns öppnaste med i FFs ordbok. Tänkte mest på Mcdonalds ad på Youtube "Sveriges mest öppnaste resturang" Redigerad 20 november, 2010 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 21 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2010 I kylskåp sitter det en liten ratt som man ställer in temperaturen med. Den brukar ha skalan 1 till 5,6,7,8 typ. Men vad betyder sifforna? Är det grader eller betyder 8 mer kyla än 1? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 21 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2010 I kylskåp sitter det en liten ratt som man ställer in temperaturen med. Den brukar ha skalan 1 till 5,6,7,8 typ. Men vad betyder sifforna? Är det grader eller betyder 8 mer kyla än 1? Jag har tänkt på det här några gånger och är rätt säker på att högre siffra - högre effekt - kallare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 21 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2010 Jag har tänkt på det här några gånger och är rätt säker på att högre siffra - högre effekt - kallare. Rätt säker på att det är så. När jag hade 3 i mitt kylskåp verkade allt ruttna. När jag bytte till 7 fick det mesta en ishinna. Nu har jag 5, vilket är helt perfekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 21 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 21 november, 2010 I kylskåp sitter det en liten ratt som man ställer in temperaturen med. Den brukar ha skalan 1 till 5,6,7,8 typ. Men vad betyder sifforna? Är det grader eller betyder 8 mer kyla än 1? Oh, gjorde bort mig en gång på just sånt där. Fick ett nytt kylskåp, och då mitt gamla visade grader åt det andra hållet (ju lägre siffra, desto kallare) så vred jag förstås upp det nya kylskåpet till 4-5 för att sakerna inte skulle bli för kallt. Tyvärr var det ju tvärtom på det nya kylskåpet, så många saker frös sönder. Bland annat en ost, en hel påse frukt, potatis, ja.. en hel radda med mat som frös sönder. Ostfan var såpass dyr så jag sparade den, men fick ge mig efter en vecka och kasta den. Vit och mjölkig, luktade fan. Ju högre siffra, desto kallare blir det! (oftast) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Finns det några riktlinjer för ungefär hur ofta man ska byta duschdraperi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 (redigerad) Finns det några riktlinjer för ungefär hur ofta man ska byta duschdraperi? Vid det här stadiet brukar det bli obehagligt, och kanske dags att byta. http://www.kaboodle.com/hi/img/c/0/0/3c/7/AAAADG_SEb8AAAAAADxxHw.jpg Redigerad 22 november, 2010 av Wu Zi Mu 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 22 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Finns det några riktlinjer för ungefär hur ofta man ska byta duschdraperi? Om kanterna ser mögliga ut, annars inte? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Finns det några riktlinjer för ungefär hur ofta man ska byta duschdraperi? De brukar ju vara tvättbara. Ser den snusk ut? Tvätta! Ser den fortfarande snusk ut? Köp ett nytt. Antar jag 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 (redigerad) Man tvättar väl duschdraperier? Men FFFFFFFFFFFFFFF- Redigerad 22 november, 2010 av Kebab 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Hur tvättar man ett duschdraperi... tvättmaskin? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Hur tvättar man ett duschdraperi... tvättmaskin? http://www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28509440.html ! Görs det några svenska julsånger nu för tiden, eller är det bara covers? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Hur tvättar man ett duschdraperi... tvättmaskin? 40 grader :yes: Åtminstone mitt budgetdraperi från IKEA. Det får inte kemtvättas eller torktumlas men kan däremot strykas på två prickars värme. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Är öppnaste ett ord? Absolut. "Nordkorea är världens öppnaste samhälle." --- Kan man uttala det tyska ich som ick med tydligt k-ljud? Finns det någon tysk dialekt där det uttalas så? Anledningen till att jag frågar är att jag går en tyskkurs atm och där är några nordamerikaner och alla säger de ick. Givetvis beror det på deras språkliga bakgrund men jag undrar ändå om uttalet förekommer bland native speakers. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Absolut. "Nordkorea är världens öppnaste samhälle." --- Kan man uttala det tyska ich som ick med tydligt k-ljud? Finns det någon tysk dialekt där det uttalas så? Anledningen till att jag frågar är att jag går en tyskkurs atm och där är några nordamerikaner och alla säger de ick. Givetvis beror det på deras språkliga bakgrund men jag undrar ändå om uttalet förekommer bland native speakers. Ick liebe dick! 5 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 (redigerad) Om kanterna ser mögliga ut, annars inte? Mjo, true true. Jag tänkte att de kanske var skitiga/ohygieniska trots att det inte syntes. De brukar ju vara tvättbara. Ser den snusk ut? Tvätta! Ser den fortfarande snusk ut? Köp ett nytt. Ah, smart! Oj - sorry att et där lät spydigt, inte min mening Redigerad 22 november, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 22 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 22 november, 2010 Absolut. "Nordkorea är världens öppnaste samhälle." --- Kan man uttala det tyska ich som ick med tydligt k-ljud? Finns det någon tysk dialekt där det uttalas så? Anledningen till att jag frågar är att jag går en tyskkurs atm och där är några nordamerikaner och alla säger de ick. Givetvis beror det på deras språkliga bakgrund men jag undrar ändå om uttalet förekommer bland native speakers. När man skämtpratar på gammal berlinska så säger man ibland "icke". Men gammal berlinska är en sån rotvälska att det inte är att föredra i ett klassrum. Exempel: Tyska: Was is das für ein Haus? Berlinska: Watt'n'datt'n Haus? Så nej, man säger aldrig "ick". 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 23 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 23 november, 2010 Om man vill bli röstskådespelare, säg tex till tecknade serier, spel etc, hur går man tillväga då? Krävs det någon speciell utbildning? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts