Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Var jag ensam om att inte kunna hålla fingrarna i styr och googla laceration efter att ha läst detta? :P

Jag visste att det skulle hända oavsett om jag varnade eller inte, men de som faktiskt är känsliga låter nog bli medan de med lite guts googlar oavsett ;)

Hur lyder bedömningen av bilderna då? Värda en varning? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag visste att det skulle hända oavsett om jag varnade eller inte, men de som faktiskt är känsliga låter nog bli medan de med lite guts googlar oavsett ;)

Hur lyder bedömningen av bilderna då? Värda en varning? :P

Beror nog på hur länge man hängt på internet. De flesta som har hängt ett längre tag har sett betydligt värre saker än köttsår. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag den enda personen över 12-år som verkligen gillar Harry Potter böckerna/filmerna? Tycker att de är skitmysiga att läsa och titta på, och kan ibland läsa 20-30 sidor i ett sträck (något jag i princip aldrig gör med andra böcker).

Nejdå du är verkligen inte ensam. Jag älskar de första två filmerna när det övergår till vinterlov, då känns filmen underbart mysig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är jag den enda personen över 12-år som verkligen gillar Harry Potter böckerna/filmerna? Tycker att de är skitmysiga att läsa och titta på, och kan ibland läsa 20-30 sidor i ett sträck (något jag i princip aldrig gör med andra böcker).

Var riktigt inne i böckerna när jag var 14-15, och kan läsa om då och då fortfarande. Men 20-30 sidor? Läste hela Fenixorden i två svep när den kom :crazy:

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkligen inte, jag fick första boken när jag var 10-11 någonting och har således alltid hållt en jämn ålder med Harry. Eftersom böckerna stadvis har mognat har jag kunnat fortsätta läsa dem trots att jag blev äldre. Saknar verkligen tiden när jag fick en helt ny bok i min ägo och totalt sjönk ner i den. Brukade ske under sommarlovet, min mamma försökte ofta hindra mig från att läsa igenom böckerna för fort så att jag inte skulle bli uttråkad när de var utlästa... Gick väl sådär.

---

Fråga: Hur kommer det sig egentligen att stearin fungerar så bra som bränsle (man kan ju doppa i princip vad som helst i stearin så brinner det intensivt), men en klump stearin kan inte brinna av sig självt?

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det är en onödig grej att anmärka på, men vafan... Om man "verkligen gillar" en bok så mycket så är det i min bok (pun very intended) smått omöjligt att "bara" läsa 20-30 sidor i stöten. :o:crazy:

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet att det är en onödig grej att anmärka på, men vafan... Om man "verkligen gillar" en bok så mycket så är det i min bok (pun very intended) smått omöjligt att "bara" läsa 20-30 sidor i stöten. :o:crazy:

Haha. 20-30 sidor är väldigt lite, ja. Om jag verkligen, verkligen tycker om en bok så kan jag lätt läsa ut den på en kväll. 20-30 sidor är ingenting. Speciellt inte när man talar om Harry Potter, som är väldigt långa böcker.

• Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Men vafan, dubbel. :(

Haha. 20-30 sidor är väldigt lite, ja. Om jag verkligen, verkligen tycker om en bok så kan jag lätt läsa ut den på en kväll. 20-30 sidor är ingenting. Speciellt inte när man talar om Harry Potter, som är väldigt långa böcker.

Gays, (Höh, jag skrev om guys, roligt va?) jag tror inte att Renard har sådär jättelätt för att läsa långa texter, alltså är 20 - 30 sidor ganska mycket för honom.

Men jag vet ju såklart inte, men det verkar som det, efter att han skrev just det där om att 20 - 30 sidor som fick det att låta som att det var mycket för honom.

Så ehm, ja. Jag vet inte riktigt vad jag vill få fram... Kanske att alla människor är olika, alla läser inte 300 sidor till frukost varje dag, en del har det lite svårare. Men det ska man respektera och inte påpeka och framförallt inte lysa upp det såhär stort som jag gör just nu.

• Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, i så fall ber jag verkligen om ursäkt! Tänkte inte ens så långt med tanke på hur vältalig Renard är i hans skrivspråk, hade ju aldrig påpekat det om det var någon som jag visste har svårare för sig. Nåväl, jag visste ju att det var onödigt att kommentera det här från början! >_<

On topic: Kan man säga att någon är vältalig i skrivspråk? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, i så fall ber jag verkligen om ursäkt! Tänkte inte ens så långt med tanke på hur vältalig Renard är i hans skrivspråk, hade ju aldrig påpekat det om det var någon som jag visste har svårare för sig. Nåväl, jag visste ju att det var onödigt att kommentera det här från början! >_<

On topic: Kan man säga att någon är vältalig i skrivspråk? :lol:

Same-o, same-o.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har varken problem med skrivspråk, talspråk eller "lässpråk", utan antydde bara att 20-30 sidor är rätt mycket för att vara mig, då jag oftast bara läser 2-3 sidor i en bok per dag. Är verkligen inte mycket för böcker i vanliga fall, men just Potter serien är väldigt speciell :)

Redigerad av Renard
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor