MyStiC Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 Om en människa föds döv, vilket språk tänker människan då på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 Om en människa föds döv, vilket språk tänker människan då på?Förmodligen på det språket den lär sig skriva, läsa och teckna. Men HM(!!) hur låter det i deras huvuden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 De tänker i bilder, samt med teckenspråk och liknande. Om du tänker efter så tänker du faktiskt rätt lite på svenska (eller annat språk), det mesta är i bilder och liknande. Det är mest när du tar "kontrollen" över dina tankar och i stort sett pratar med dig själv, eller ska skriva/lyssna/prata som du faktiskt tänker i ord. Samma grund: det lär hända ibland att du "tappar bort" ett ord när du pratar eller tänker. Det innebär ju dock inte att du inte vet vad det är du tänker på, trots att du inte har något ord för det. Men om dom inte har något eget språk att tänka, mer än teckenspråk. Så kan dom ju inte föra samma tankar som vi kan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Dusse Skrivet 4 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 november, 2010 (redigerad) .. Redigerad 7 juli, 2020 av Dusse Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 5 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 5 november, 2010 Var tittade hon när hon sa vad det du köpt kostade? Då kollar jag kunden i ögonen i alla fall, samt när jag frågar: "Var det bra så?" Umm, det kommer jag inte ihåg Får studera vidare vid nästa besök! Jag själv var upptagen med att kolla vad det kostade (på monitorn) och välja rätt valörer att betala med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Om en hund attackerar min hund, vart är det bästa stället att sparka den attackerande på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Om en hund attackerar min hund, vart är det bästa stället att sparka den attackerande på? Hmm.. En väl avvägd spark i sidan (bröstkorgen) borde tillrättavisa byrackan utan att orsaka några skador. Känns det som i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Hmm.. En väl avvägd spark i sidan (bröstkorgen) borde tillrättavisa byrackan utan att orsaka några skador. Känns det som i alla fall. Det känns ju som det bästa stället. Samtidigt vore det jobbigt att råka bryta revben på den, och så. Fast en spark mot munnen känns värre, och skrevet går inte att komma åt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Det känns ju som det bästa stället. Samtidigt vore det jobbigt att råka bryta revben på den, och så. Fast en spark mot munnen känns värre, och skrevet går inte att komma åt. Mjo, fast revben är ju ganska flexibla och att sparka nedanför på själva mag-delen är nog inte så bra heller. Menmen, nöden har ju ingen vidare lag egentligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 6 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 november, 2010 Hmm.. En väl avvägd spark i sidan (bröstkorgen) borde tillrättavisa byrackan utan att orsaka några skador. Känns det som i alla fall. Jag skulle också säga det. Fast helst med en fösande kraft, med bresida av foten. Man behöver ju inte satsa på att skjuta iväg hunden som en scud-missil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Hur länge kan man låta en Max-förpackad cheeseburgare ligga på rummet innan den bör vara... Oätlig? Kan man äta den om den legat sen dagen innan och luktar okej? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Hur länge kan man låta en Max-förpackad cheeseburgare ligga på rummet innan den bör vara... Oätlig? Kan man äta den om den legat sen dagen innan och luktar okej? Det finns ju bättre saker att äta, men definitivt sämre också. Har den varit väldigt väl tillsluten i sin "förpackning"? Kör på, om du tycker den ser ätlig ut och du inte har världens sämsta immunförsvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Hur länge kan man låta en Max-förpackad cheeseburgare ligga på rummet innan den bör vara... Oätlig? Kan man äta den om den legat sen dagen innan och luktar okej? Ett tag antagligen. http://www.youtube.com/watch?v=j-ljW5YEdao Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Hur länge kan man låta en Max-förpackad cheeseburgare ligga på rummet innan den bör vara... Oätlig? Kan man äta den om den legat sen dagen innan och luktar okej? Inga problem, jag köpte två burgare en gång på fyllan, sedan somnade jag ätandes på den första av burgarna när jag kommit hem. Jag vaknade upp dagen efter och käkade klart burgaren som jag hade påbörjat. Bara det att brödet var lite torrt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Vad är 1 riksdaler värd i SEK? (Inte ur ett samlarperspektiv, utan snarare om det skulle vara en valuta idag.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 7 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Inga problem, jag köpte två burgare en gång på fyllan, sedan somnade jag ätandes på den första av burgarna när jag kommit hem. Jag vaknade upp dagen efter och käkade klart burgaren som jag hade påbörjat. Bara det att brödet var lite torrt. Var det här på ett turisthotell alldeles nyligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Om en hund attackerar min hund, vart är det bästa stället att sparka den attackerande på? Sparka mot bröstkorgen med bredsida, alternativt hugger du tag i nacken med nävarna, lyfter upp hunden och håller snuskigt hårt för det blir ett jävla liv på jycken i omkring 30 sekunder. men det fungerar. Är du för långsam så får du dig ett fint hugg i näven/armen dock (!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 7 november, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 november, 2010 Var det här på ett turisthotell alldeles nyligen? Haha va? Nej det här var i mitt rum, fast det var ganska nyligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 8 november, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 november, 2010 Hur länge kan man låta en Max-förpackad cheeseburgare ligga på rummet innan den bör vara... Oätlig? Kan man äta den om den legat sen dagen innan och luktar okej? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts