StellHell Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Smileys verkar göra saken lättare, kanske. Ironi: Vad bra det gick! Sarkasm: Vad bra det gick Ironi: Snygg tröja! Sarkasm: Snygg tröja... Om jag fattat rätt. Jag ser det mer som att ironin ska användas när man gör saker själv, eller råkar ut för det själv. Ironi som riktas åt andra ska vara åt det humoristiska hållet. Ironi är också enligt mig oftast en fråga. Sarkasm är den mer hårda varianten av ironi som oftast är riktat mot andra. Oftast elakare. Se det lite som att du ska ha samma ton som att du säger en mening och lägger till ett hårt "..NOT" efter. Självmål i fotboll; Jag: Snyggt mål eller hur? (Med ett nedstämt skratt i tonen, ironi) Du: Snyggt mål.. (lågmäld ton, betona snyggt hårt, sarkasm) Ful tröja: Jag: Snygg tröja jag har va? (samma som självmålet, ironi) Du: Det var ju en snygg tröja.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 9 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Så... Ironi = Skämtsamt och lättsamt Sarkasm = Spydigt och småelakt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 9 oktober, 2008 Så... Ironi = Skämtsamt och lättsamt Sarkasm = Spydigt och småelakt? I princip, ja. Men det går inte dra en linje när ironi går över i sarkasm. Du kan få fram jätte elak ironi och snäll sarkasm. Det lättaste är att bara kalla det vad fan man vill, orden bygger på samma grej. Att säga något i direkt motsats vad man menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Om tid är pengar, pengar kommer från arbete, arbete tar tid och ork, vilken valuta har då livets kostnader? I princip, ja. Ok. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Såhär är det, enligt NE.se: ironi • i allmänt språkbruk term för yttrande eller framställning där upphovsmannen säger motsatsen till vad han verkligen menar men med avsikten att åhörare eller läsare skall inse detta. sarkasm • yttrande som innehåller skarpt ironisk eller hånfull kritik Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Vad betyder det när det står att det virtuella minnet är fullt? Klent med ram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) *borta* Redigerad 10 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Vad betyder det när det står att det virtuella minnet är fullt? Klent med ram? Dator- och teknikforumet passar bättre, eller? Hursomhelst, det virtuella minnet är din hårddisk, som kan användas som RAM när RAM är fullt. Men det virtuella minnet är mycket långsammare än RAM-minnet. Och om det blir fullt ofta låter det sannerligen som att du behöver mer RAM. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Du får lära dig nu, Vice, du kommer få tråden låst. Teknikfrågor är förbjudna. Redigerad 10 oktober, 2008 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Du får lära dig nu, Vice, du kommer få tråden låst. Teknikfrågor är förbjudna. Visste jag inte. Redigerad 10 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 §4. ALLA teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i Dator & Teknik-forumet. Förr i tiden fanns en tråd som hette Datorhjälpstråden, den blev för stor och rörig så till slut fick vi ett helt eget forum för datorfrågor. TROMS 2 ska inte bli nya Datorhjälpstråden nu när vi har ett helt eget forum, där nästan inga frågor är för små för en egen topic. Använd teknikforumet flitigt och starta gärna nya trådar! Sammanfattningsvis nu, för att TROMS 2 inte ska bli för stor den också: Var inte rädd för att starta nya trådar, det finns inget fult i det! Visste jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Visste jag inte. :lol: :doh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Ja, det är tamig tusan en bragd att lyckas missa en sådan sak! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 10 oktober, 2008 Skapat av Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Jadu Vice., du är ett slag för sig. Hoppas förresten att folk fattar varför jag/vi satte upp regler, de var ju inte till för att skapa en stel tråd utan för att slippa få en tråd som är ett ziparkiv av hela forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Ja, det är tamig tusan en bragd att lyckas missa en sådan sak! Ja, men jag har aldrig läst första sidan. Postade i den här tråden för första gången någonstanns runt sidan 10 tror jag. Men men, mitt ansvar att kolla första sidan och se om det finns några regler uppsatta. Men det är bara det att jag inte alltid följer med i nya trådar. Jadu Vice., du är ett slag för sig. Hoppas förresten att folk fattar varför jag/vi satte upp regler, de var ju inte till för att skapa en stel tråd utan för att slippa få en tråd som är ett ziparkiv av hela forumet. Tack, tar det som en komplimang. Jodå, det fattar nog folk. Och du har faktiskt en poäng med att inte pressa in för mycket trådmaterial i en tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Ja, men jag har aldrig läst första sidan. Postade i den här tråden för första gången någonstanns runt sidan 10 tror jag. Inte för att göra saken mer sur för dig... Meeen... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1034880 Post nio. Snabb edit: 2 posts på första sidan till och med. Redigerad 10 oktober, 2008 av rob. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Inte för att göra saken mer sur för dig... Meeen... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1034880 Post nio. Snabb edit: 2 posts på första sidan till och med. Tur vi har dig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rob. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Tur vi har dig... Tur att vi har någon person som inser att han är väldigt tuff genom att vara totalt ironisk och pantad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 Äsch, ta inte Ferkubojj på så stort allvar bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 10 oktober, 2008 Rapportera Share Skrivet 10 oktober, 2008 (redigerad) Inte för att göra saken mer sur för dig... Meeen... http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...t&p=1034880 Henkibojj: This post has been edited by Henkibojj: Aug 8 2008, 23:36 Vice.: post Aug 8 2008, 20:26 Kanske missade det eftersom han editerade in det... Sen kollade jag inte första sidan ingen. Men som sagt, ska kolla alla första sidor hädanefter. Redigerad 10 oktober, 2008 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts