Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag har lånat en bok på stadsbibban och ska snart lämna tillbaka den. Men jag har ett problem: den registrerades troligen aldrig i lånedisken för när jag ville låna om den online efter tre veckor (för två månader sen! :o ) så dök den inte upp bland mina lån. Jag har aldrig fått vare sig påminnelsemail, SMS eller telefonsamtal om att boken är sen, trots att personuppgifterna finns lagrade.

Jag är alltså vansinnigt försenad med boken och nu när jag är klar med den och vill lämna tillbaka den så kanske den dyker upp som "OBS! Den här snubben är ju ffs flera månader försenad! BÖTER OMGÅENDE!!" när de får den dumpad i inlämningskastet.

Hur ska jag lämna tillbaka den utan att få böter? Gå in i bibban, lägga den precis rätt i hyllan och låtsas som om inget har hänt? Ska jag lägga den i vanliga nedkastet och så får de antingen en "Försenad!"-notis eller så säger datorn att den inte ens varit utlånad? :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lånat en bok på stadsbibban och ska snart lämna tillbaka den. Men jag har ett problem: den registrerades troligen aldrig i lånedisken för när jag ville låna om den online efter tre veckor (för två månader sen! :o ) så dök den inte upp bland mina lån. Jag har aldrig fått vare sig påminnelsemail, SMS eller telefonsamtal om att boken är sen, trots att personuppgifterna finns lagrade.

Jag är alltså vansinnigt försenad med boken och nu när jag är klar med den och vill lämna tillbaka den så kanske den dyker upp som "OBS! Den här snubben är ju ffs flera månader försenad! BÖTER OMGÅENDE!!" när de får den dumpad i inlämningskastet.

Hur ska jag lämna tillbaka den utan att få böter? Gå in i bibban, lägga den precis rätt i hyllan och låtsas som om inget har hänt? Ska jag lägga den i vanliga nedkastet och så får de antingen en "Försenad!"-notis eller så säger datorn att den inte ens varit utlånad? :wacko:

Ring och fråga? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lämna boken där den var. Ingen skada skedd. Eller?

Det bästa vore dock att ringa och säga exakt som det är.

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gå in och lämna tillbaka den i hyllan där den ska vara. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu lånar jag aldrig film längre men när jag gjorde det gjorde jag som när jag lånade böcker på biblioteket.

Den var försenad, jag lånade inte nytt på ett tag, och sedan sa jag att jag redan hade betalt och att det var sjukt dåligt att de inte kunde hålla koll på sådant.

Då bad de oftast om ursäkt och tog bort förseningsavgiften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart kan man köpa Nhl tröjor. Inte t-tröjor utan "riktiga" tröjor? De såldes för några år sedan på sportbutiker men har inte sett den på ett tag. Vill ha tag i en Sharkströja

Här bland annat.

Vet inte hur det är med hockeytröjor nu för tiden, men fotbollströjor beställer man oftast från lagets sida för att få äkta vara. Det finns några undantag på t ex tyska sidor som har äkta tröjor som man kan beställa.

Annars tror jag överlag att man oftast beställer från lagets sida nu för tiden när man ska handla en tröja. Om man verkligen bryr sig om att få tag på en äkta tröja såklart, annars är det bara att gå till någon marknad och köpa, eller beställa från vilken asiatisk sida som helst som säljer matchtröjor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där var väl aningen idiotiskt? Jag kan ha festat hårt en hel natt och gå upp åtta på morgonen och känna mig körduglig men bara för det så får jag ju inte köra.

Du är en idiot. Hur fan kan någon annan veta om du är körduglig bättre än dig själv? Det är lika idiotiskt som att fråga om det är okej att dra en lina kokain och inte bli beroende, du om någon vet väl din kropp bättre än någon annan?

Köp en simpel alkometer. Funkar bättre än vilken kompis du någonsin frågar. Vilket i sig är helt idiotiskt, men vad hade jag förväntat mig från en idiot som dig.

Klart man är körduglig, frågan är ju om man är körduglig enligt alkometern.. Vem vill åka dit för rattfylleri?

Ingen, därför ska man inte fråga någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du är en idiot. Hur fan kan någon annan veta om du är körduglig bättre än dig själv? Det är lika idiotiskt som att fråga om det är okej att dra en lina kokain och inte bli beroende, du om någon vet väl din kropp bättre än någon annan?

Köp en simpel alkometer. Funkar bättre än vilken kompis du någonsin frågar. Vilket i sig är helt idiotiskt, men vad hade jag förväntat mig från en idiot som dig.

Wow, din avatar passar verkligen dina inlägg. Varför så arg? Sluta tala som att det är uppenbart, den enda idioten här är du. Det är klart att det finns kunskap om hur alkohol förbränns i kroppen, och Tux frågade ju ifall alkoholen hade förbränts vid laget han skulle köra. Och som någon sade, kan man ju känna sig körduglig morgonen efter en festkväll, när alkometern i själva verket skulle motsätta sig.

• Gilla 6
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen, därför ska man inte fråga någon annan.

:doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert för mig att köra vid 23:00-tiden ikväll om jag drack två Carlsberg Hof, lite av en 7,2 öl och knappt en liten shot vodka igårkväll/natt?

Det var en mild fylla så 20 timmar är väl mer än nog för att alkoholen ska förbrännas...

edit: rättade tiden.

Är ganska säker på att "alla" har 0 i promille efter så lång tid. Jag hade i alla fall inte tvekat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm... lägga till ett 0-värde?

Jo, jag provade förstås det men då y-koordinaten beror av ett faktiskt värde (1,5 är 1,5) så beror x-axeln snarare av variabler där programmet alltid antar att det första x-värdet är punkt ett, det andra är punkt två och så vidare. Därför blir 0 en separat punkt (den första punkten, avståndet kvittar ju för diagrammets utseende) i stället för origo. Så jävla dumt. :doh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor