Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Jag undrar hur(om) man kan stänga av hemtelefonen genom routern? Menar inte själv telefonen men kopplingen. När jag stänger av modemet så funkar inte telefonen, men inte internet heller.

Har ingen aning hur jag ska lösa detta

§4.
ALLA
teknikfrågor är bannlysta från TROMS v.2 och ska istället postas i
.
Förr i tiden fanns en tråd som hette
, den blev för stor och rörig så till slut fick vi ett helt eget forum för datorfrågor. TROMS 2 ska inte bli nya Datorhjälpstråden nu när vi har ett helt eget forum, där nästan inga frågor är för små för en egen topic. Använd teknikforumet flitigt och starta gärna nya trådar!

;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert för mig att köra vid 23:00-tiden ikväll om jag drack två Carlsberg Hof, lite av en 7,2 öl och knappt en liten shot vodka igårkväll/natt?

Det var en mild fylla så 20 timmar är väl mer än nog för att alkoholen ska förbrännas...

edit: rättade tiden.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är det säkert för mig att köra vid 23:00-tiden ikväll om jag drack två Carlsberg Hof, lite av en 7,2 öl och knappt en liten shot vodka igårkväll/natt?

Det var en mild fylla så 12 timmar är väl mer än nog för att alkoholen ska förbrännas...

Hur fasen dricker man knappt en shot? Tar man bara en liten smutt av den lille då, eller vad?

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en mild fylla så 12 timmar är väl mer än nog för att alkoholen ska förbrännas...

Haha, jag tänkte just skriva att "nej, det skulle jag inte rekommendera" när jag såg att du inte tänkte ge dig ut nu på stört utan först efter ~24 timmar ikväll. Ja, det tycker jag är lugnt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var en mild fylla så 20 timmar är väl mer än nog för att alkoholen ska förbrännas...

edit: rättade tiden.

Förra veckan drack jag på fredag kväll/natt, däckade på soffan, och gick hem på lördag morgon.

Samma lördag var jag chaufför åt några andra på eftermiddagen/kvällen/natten.

Hade inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är idiotiskt att fråga andra. Det känner du ju bäst själv när du är körduglig.

Förra veckan drack jag på fredag kväll/natt, däckade på soffan, och gick hem på lördag morgon.

Samma lördag var jag chaufför åt några andra på eftermiddagen/kvällen/natten.

Hade inga problem.

Klart man är körduglig, frågan är ju om man är körduglig enligt alkometern.. Vem vill åka dit för rattfylleri?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har upptäckt att många tjejer på facebook skriver

"Likes it on [plats, t.ex. the kitchen floor]"

"Vill ha den på [plats, t.ex. sängen]"

Är det nåt jag missat!? Låter som någon form av reklamkampanj nästan eftersom så många skrivit det. Kan inte vara Facerapes för att de ligger kvar i dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har upptäckt att många tjejer på facebook skriver

"Likes it on [plats, t.ex. the kitchen floor]"

"Vill ha den på [plats, t.ex. sängen]"

Är det nåt jag missat!? Låter som någon form av reklamkampanj nästan eftersom så många skrivit det. Kan inte vara Facerapes för att de ligger kvar i dagar.

Vet vad du pratar om. Har googlat lite, och vissa verkar vara inne på att de talar om vart de har sin handväska. Andrar menar... :naughty:..

Andra menar att det är någon form av bröstcancergrej de pysslar med. Vad det har att göra med att de vill ha den någonstans vet jag dock inte..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor