Kebab Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 (redigerad) Det är väl helt självklart att en (1) öl förbränns under en natt... Verkligen! Inget att oroa sig för. :no: Redigerad 4 oktober, 2010 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Hm, det löste sig ändå på så sätt att det ställe de trodde skulle vara öppet var inte det. Det blev istället ett helnyktert samtal i vardagsrummet. Nu ska jag gå och lägga mig, så man är någorlunda pigg imorrn bitti. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Hur får man tag i biljetter till E3 2011? Eller vad heter den där stora spel och datormässan som är i USA varje år. Finns det nån mer info om mässan, vart den är, vilka som finns där mm? Funderar på att åka dit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Nehe, man fick tydligen inte(?) gå dit som privatperson. men det gör inget bättre attt åka till världens största spelmässa då. Tokyo Game show. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Nehe, man fick tydligen inte(?) gå dit som privatperson. men det gör inget bättre attt åka till världens största spelmässa då. Tokyo Game show. Wat? TGS var ju förra månaden. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Wat? TGS var ju förra månaden. Ja? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Halo Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Ja? Han är trött Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 Nej, det är bara Vice som skriver som ett käppmongo. Nu förstår jag. Ursäkta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 (redigerad) Han är trött Nej, det är bara Vice som skriver som ett käppmongo. Nu förstår jag. Ursäkta. Vad snackar ni nu om? Hade väl ändå inte kunnat åka i år ju. Snackar ju om nästa år givetvis. Redigerad 6 oktober, 2010 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 (redigerad) Snackar ju om nästa år givetvis. "Givetvis"? Finns ju verkligen inget som tyder mot att du menar nästa år. Men, skiter i det här. Finns verkligen ingen mening med att fortsätta förutom om man ska få något "sista ord" eller något, som varken av oss bryr oss om. Redigerad 6 oktober, 2010 av Mordos Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 6 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 6 oktober, 2010 (redigerad) "Givetvis"? Finns ju verkligen inget som tyder mot att du menar nästa år. Men, skiter i det här. Finns verkligen ingen mening med att fortsätta förutom om man ska få något "sista ord" eller något, som varken av oss bryr oss om. Nämner ju visserligen 2011 i första posten, men du har rätt, meningslöst att tjafsa. Redigerad 6 oktober, 2010 av Vice. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 (redigerad) Varför läggs så mycket mer pengar på bröstcancer(forskning, medicin osv) än på prostatacancer? Vad jag vet drabbas fler av prostatacancer än bröstcancer. Dessutom så är det farligare Redigerad 7 oktober, 2010 av Skotten_31 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Djingis Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Varför läggs så mycket mer pengar på bröstcancer(forskning, medicin osv) än på prostatacancer? Vad jag vet drabbas fler av prostatacancer än bröstcancer. Dessutom så är det farligare Man får ju ett fint Rosa Band om man lägger pengar på bröstcancer! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Varför läggs så mycket mer pengar på bröstcancer(forskning, medicin osv) än på prostatacancer? Vad jag vet drabbas fler av prostatacancer än bröstcancer. Dessutom så är det farligare Det som gör mig förbannad är att det knappt alls läggs några pengar på forskning om tex muskelsjukdomar. Bara för att en sjukdom inte är lika utbredd och alvarlig som tex cancer och diabetes så betyder inte det att den inte existerar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Skotten_31 Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Det som gör mig förbannad är att det knappt alls läggs några pengar på forskning om tex muskelsjukdomar. Bara för att en sjukdom inte är lika utbredd och alvarlig som tex cancer och diabetes så betyder inte det att den inte existerar. Men man hjälper ju flera människor om man forskar på sånt som är allvarlig och som många har... Att forska på sånt som är ovanligt och inte lika många som har sjukdommen är ju onödigt. Skulle du hjälpa 1000 som har cancer eller 1 som har något annat? Anyway undrar fortfarande varför man lägger mer pengar på bröstcancer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Men man hjälper ju flera människor om man forskar på sånt som är allvarlig och som många har... Att forska på sånt som är ovanligt och inte lika många som har sjukdommen är ju onödigt. Skulle du hjälpa 1000 som har cancer eller 1 som har något annat? Anyway undrar fortfarande varför man lägger mer pengar på bröstcancer... Jämför hur mycket statliga subventioner och pengar från allmänheten som gått till cancerforskningen kontra muskelsjukdomar. Har du någonsin sätt Muskelsjukdomgalan på TV4? Går folk omkring med band på sig som visar att de stödjer muskelsjukdomforskningen? Tycker att det är dags att fokusera lite på de mindre sjukdomarna också, istället för att bara lägga 100% av all uppmärksamhet på cancer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Jämför hur mycket statliga subventioner och pengar från allmänheten som gått till cancerforskningen kontra muskelsjukdomar. Har du någonsin sätt Muskelsjukdomgalan på TV4? Går folk omkring med band på sig som visar att de stödjer muskelsjukdomforskningen? Tycker att det är dags att fokusera lite på de mindre sjukdomarna också, istället för att bara lägga 100% av all uppmärksamhet på cancer. Hur många fler har cancer då? Säkerligen flera 1000 gånger fler! Är rätt självklart att en större sjukdom ska ha mer forskningspengar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 (redigerad) Hur många fler har cancer då? Säkerligen flera 1000 gånger fler! Är rätt självklart att en större sjukdom ska ha mer forskningspengar! Jag har inte sagt att vi ska ta pengar från cancerforskningen och lägga på annan forskning, utan snarare att det bör läggas mer pengar från annat håll på just mindre forskning. Tro mig, jag tycker också att mycket pengar ska läggas på cancerforskning eftersom det är en väldigt utbredd och farlig sjukdom, men öka även pengaflödet till annan forskning! Man kan inte bara stirra sig blind på stora problem, utan måste även se till att mindre problem också får uppmärksamhet. Nu börjar vi gå OT här. Redigerad 7 oktober, 2010 av Renard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Jag har inte sagt att vi ska ta pengar från cancerforskningen och lägga på annan forskning, utan snarare att det bör läggas mer pengar från annat håll på just mindre forskning. Tro mig, jag tycker också att mycket pengar ska läggas på cancerforskning eftersom det är en väldigt utbredd och farlig sjukdom, men öka även pengaflödet till annan forskning! Man kan inte bara stirra sig blind på stora problem, utan måste även se till att mindre problem också får uppmärksamhet. Nu börjar vi gå OT här. Pengar växer på träd! Så det är inga problem att forska om alla triljoner små sjukdommar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 7 oktober, 2010 Varför läggs så mycket mer pengar på bröstcancer(forskning, medicin osv) än på prostatacancer? Vad jag vet drabbas fler av prostatacancer än bröstcancer. Dessutom så är det farligare Det finns ju blå bandet som man kan köpa. Det är för prostatacancer. Pengarna som rosabandet drar in tror jag inte går ENBART, till bröstcancerforskning, utan till cancerforskning över lag. Men jag håller med dig om att bröstcancern får för mycket uppmärksamhet. Prostatacancern komemr i skymundan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts