eXotic Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Det här med att man accentuerar vissa bokstäver (armé, idé), är det något universellt, eller gäller det bara för Sverige/Europa? Haha, vilken fråga du ställer. Sverige/Europa. Men det gäller inte enbart Sverige i alla fall, jag vill minnas att franskan har en del ord med ´ i sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Haha, vilken fråga du ställer. Sverige/Europa. Men det gäller inte enbart Sverige i alla fall, jag vill minnas att franskan har en del ord med ´ i sig. Touché. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 (redigerad) Touché. Ah, touché indeed. Det ordet glömde jag helt bort, så jag googlade fram lyrics till en fransk låt och scrollade igenom. Redigerad 2 oktober, 2010 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Umberto Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 (redigerad) Om det blir samma i omvalet då? Det är ju fullständigt orimligt att något sådant skulle hända men om vi leker med tanken... Om alla röstade blankt och det pga av det inte fanns en ny riksdag skulle den gamla riksdagen vara tvungen att fortsätta. Troligtvis skulle en samlingsregering då bildas och den gamla riksdagen skulle börja göra ändringar i grundlagen för att anpassa landet till ett lämpligare statsskick. Man skulle kanske avskaffa de demokratiska valen eller övergå till ett system där folk ärver riksdagsplatser? Kanske skulle man återinföra absolut monarki med Hans Majestät Konungen som statschef med obegränsade befogenheter? Det är svårt att säga. Det mest sannolika är dock att Sverige skulle ändra styrelseskick genom någon form av revolution, militärkupp eller liknande. Om folket hade 0% vilja att utse en demokratisk representation skulle en totalitär statsbildning få legitimitet. Redigerad 2 oktober, 2010 av Umberto Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Såg filmen k-pax för första gången i förrgår. Otroligt att jag inte sett denna underbara film innan. Men till saken: I slutet, vad händer egentligen. Min teori är att Port (eller vad han heter) använder snubbens kropp för att gå omkring på jorden. Och att han och tjejen i slutet återvänder till k-pax. Är detta rätt eller är jag helt förvirrad? Och har ni inte sett den, gör det... Ingen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Vet någon var kan man köpa The New Yorker i eller nära Stockholm? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Vet någon var kan man köpa The New Yorker i eller nära Stockholm? Många Pressbyrån i tunnelbanan har ett ställ med internationella tidningar och magasin. Jag kan inte lova att de har New Yorker, men det är i alla fall där jag skulle börja leta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Jag skulle leta upp närmaste PressStop. Där finns ju i stort sett allt =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Illousion Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Thanks boys, skall in till stan och kolla idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Ingen? Det kallas "öppet slut". Antingen var han verkligen en utomjording som tog kontroll över en persons kropp och som lämnade kroppen under filmens klimax vilket lämnar hans värd i ett koma-liknande tillstånd. Saker som stödjer det är ju hans kunskaper om astronomi, att han kan prata med hundar och att han kan försvinna när han vill. Eller så var han tokig. Traumat av att se sin familj bli dödad gjorde att han anammade en annan identitet för att trycka bort de chockerande händelserna från hans minne. Saker som stödjer det är t ex att han inte nämnde något om sin "vän" innan hypnosen, att hans form var hans K-paxiga form osv. I slutet av filmen så "dör" hans fiktiva karaktär Port vilket resulterar i någon slags chock så att han blir en grönsak. Personligen tror jag att han är tokig. Har sett den några gånger och alla hans "övernaturliga" förmågor förklaras lite subtilt i filmen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Det kallas "öppet slut". Antingen var han verkligen en utomjording som tog kontroll över en persons kropp och som lämnade kroppen under filmens klimax vilket lämnar hans värd i ett koma-liknande tillstånd. Saker som stödjer det är ju hans kunskaper om astronomi, att han kan prata med hundar och att han kan försvinna när han vill. Eller så var han tokig. Traumat av att se sin familj bli dödad gjorde att han anammade en annan identitet för att trycka bort de chockerande händelserna från hans minne. Saker som stödjer det är t ex att han inte nämnde något om sin "vän" innan hypnosen, att hans form var hans K-paxiga form osv. I slutet av filmen så "dör" hans fiktiva karaktär Port vilket resulterar i någon slags chock så att han blir en grönsak. Personligen tror jag att han är tokig. Har sett den några gånger och alla hans "övernaturliga" förmågor förklaras lite subtilt i filmen. Och hur förklarar man då hans kunskapen om den okända galaxen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Och hur förklarar man då hans kunskapen om den okända galaxen? Möjligheten nämns att han är en savant och dessutom förklarar Prot under hypnos att hans "vän" gillar att titta på stjärnorna i sitt teleskop. Inte helt omöjligt att han skulle kunna ha kunnat räkna ut saker ingen annan forskare bemödat sig med att räkna ut eftersom man bara kan studera så lite av stjärnhimlen samtidigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 3 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 3 oktober, 2010 Möjligheten nämns att han är en savant och dessutom förklarar Prot under hypnos att hans "vän" gillar att titta på stjärnorna i sitt teleskop. Inte helt omöjligt att han skulle kunna ha kunnat räkna ut saker ingen annan forskare bemödat sig med att räkna ut eftersom man bara kan studera så lite av stjärnhimlen samtidigt. Minsann... Ja, tack för svaret. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 VIKTIG FRÅGA! Jag ska ut ikväll, men bara för att ta en öl. Jag menar en (1) starköl, för imorgon kl 0755 ska jag ha en kort körlektion direkt följd av uppkörning. Om jag dricker ölen vid tio ikväll, går och lägger mig tolv och går upp 0630, kommer ALL alkohol vara nedbruten vid det laget? Har trafikverket alkoholkoll innan uppkörningar? Bör jag bli orolig? Bör jag låta bli helt och hållet? En enda öl brukar försvinna rätt fort ur kroppen för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Du bör skippa den helt o hållet tycker jag. Personligen blir jag lite småsegare i reaktioner osv dagen efter även 1 öl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 (redigerad) VIKTIG FRÅGA! Jag ska ut ikväll, men bara för att ta en öl. Jag menar en (1) starköl, för imorgon kl 0755 ska jag ha en kort körlektion direkt följd av uppkörning. Om jag dricker ölen vid tio ikväll, går och lägger mig tolv och går upp 0630, kommer ALL alkohol vara nedbruten vid det laget? Har trafikverket alkoholkoll innan uppkörningar? Bör jag bli orolig? Bör jag låta bli helt och hållet? En enda öl brukar försvinna rätt fort ur kroppen för mig. Det är antagligen ingen fara, men dude, seriöst, kan du inte stå över en öl ikväll?! Drick den när du har körkortet istället! Redigerad 4 oktober, 2010 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Med allra största sannolikhet kommer alkoholen inte att ge utslag om du får blåsa. P P&L i somras var jag bajsfull sista kvällen och trodde jag skulle få vänta hela dagen på att få köra hem, men när jag gjorde en blåskontroll på morgonen, 8 timmar efter sista supen, fick jag resultatet 0,000‰. Jag körde inte direkt, men märkte hur snabbt alkohol försvinner ur systemet Å andra sidan gör de inte blåskontroller vid uppkörningar (jag har aldrig hört talas om det iaf). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Med allra största sannolikhet kommer alkoholen inte att ge utslag om du får blåsa. P P&L i somras var jag bajsfull sista kvällen och trodde jag skulle få vänta hela dagen på att få köra hem, men när jag gjorde en blåskontroll på morgonen, 8 timmar efter sista supen, fick jag resultatet 0,000‰. Jag körde inte direkt, men märkte hur snabbt alkohol försvinner ur systemet Å andra sidan gör de inte blåskontroller vid uppkörningar (jag har aldrig hört talas om det iaf). Vissa körskolebilar har ju alkolås och kör du upp med den kan det hända att du får blåsa. Troligen behöver man inte då bilen säkerligen inte stått avslagen i 30 minuter som brukar vara gränsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 4 oktober, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Det är antagligen ingen fara, men dude, seriöst, kan du inte stå över en öl ikväll?! Drick den när du har körkortet istället! Well... själva ölen kan jag väl stå över men jag är rätt sugen på just öl. Lite trist. Nåväl, ölen kan skippas men sällskapet kan jag däremot helst inte undvara. () Bilen har jag fått veta är samma som alltid, och den enda mätaren de har i den är en ecomätare. Det hindrar dem förstås inte från att trycka upp en alkomätare i nyllet på mig, men... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 4 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 4 oktober, 2010 Det är väl helt självklart att en (1) öl förbränns under en natt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts