Henkibojj Skrivet 27 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 (redigerad) Jag tänkte på en grej precis innan jag skulle sova - på hundar, katter, med mera, växer ju håret allteftersom de åldras. Men... På andra djur stämmer inte detta? Jag tänker chimpanser, rådjur, möss, med flera. De har liksom en päls som förblir lika lång hela tiden? Edit: Det här känns som ett konstaterande snarare än en fråga, men jag tänkte att någon biologiintresserad (typ Henki?) kunde swoopa in och bara bekräfta, eller komma med något smart tillägg till min teori. Jag är tämligen säker på att päls växer i en konstant hastighet på alla däggdjur. Längden lär bero på denna hastighet, hur snabbt djuret fäller håret samt slitage. Jomen, det Dude säger stämmer nog rätt bra. Om vi bortser från vår huvudhårlängd så har ju vår päls likadan längd hela livet, ungefär. Vårt hår på armar och ben är ju ungefär lika långt hela tiden, men det är ju för att de längsta håren också tappas mycket lättare. Redigerad 27 september, 2010 av Henkibojj Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Vad skulle hända om man skulle kunna dra läppen över huvudet, och sen svalde? (Lajjnux testar?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 27 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 27 september, 2010 Vad skulle hända om man skulle kunna dra läppen över huvudet, och sen svalde? (Lajjnux testar?) Ingenting? Drar du (underläppen?) över huvudet så täcker du munnen. Så det är bara att svälja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 (redigerad) Vad skulle hända om man skulle kunna dra läppen över huvudet, och sen svalde? (Lajjnux testar?) Det kan nog bli svårt för kraniumet att passera halsen Dels pga storleken, men även nacken/ryggraden. Redigerad 28 september, 2010 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Om det blir 100 % blankröster i ett riksdagsval, vilka får makten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Det blir omval. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Henkibojj Skrivet 28 september, 2010 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Om det blir 100 % blankröster i ett riksdagsval, vilka får makten? Intressant fråga, jag har inget svar. Nyval? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Hur är det att bo på hotell som rökare? Brukar det finnas balkong eller något? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frusciante Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Det blir omval. Intressant fråga, jag har inget svar. Nyval? Om det blir samma i omvalet då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Vad skulle hända om man skulle kunna dra läppen över huvudet, och sen svalde? (Lajjnux testar?) Alltså, det blir inte så roligt att fundera på en sådan grej eftersom det inte ens nästan är möjligt. Det beror också mycket på vilken del av ansiktet som man "drog ut". Om det bara var själva läppen så skulle det inte hända någonting om man sväljer eftersom själva huvudet inte skulle vara inne i munnen utan snarare bara att man hade läppen som balaklava. Skulle man istället kunna dra med hak- och käkpartiet skulle det bli lite mer intressant, men man skulle ändå inte kunna svälja huvudet eftersom det fortfarande sitter fast i/på halsen (som man ju också ska försöka svälja i någon form av infinite loop(okej, inte infinite loop, tar tillbaka det)). Fast Lajnux får gärna testa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Finns det något sätt att "beräkna" (uppskatta) hur mycket decibel under en viss tid ett visst ljudsystem klarar av utan spränga högtalarna? Om högtalarna sprängs, kan man få det reparerat via garanti? Om inte, vad kostar det att reparera dem? Haha. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Finns det något sätt att "beräkna" (uppskatta) hur mycket decibel under en viss tid ett visst ljudsystem klarar av utan spränga högtalarna? Om högtalarna sprängs, kan man få det reparerat via garanti? Om inte, vad kostar det att reparera dem? Haha. Det enda sättet skulle vara om högtalarkonstruktörerna har gjort tester, för diameter, watt eller något sånt säger ju inget om hållbarheten på membranen. Jag tycker att det borde vara en garantisak om de går sönder på det sättet, för den risken finns ju alltid även om man inte spelar onormalt högt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 28 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 28 september, 2010 Det enda sättet skulle vara om högtalarkonstruktörerna har gjort tester, för diameter, watt eller något sånt säger ju inget om hållbarheten på membranen. Jag tycker att det borde vara en garantisak om de går sönder på det sättet, för den risken finns ju alltid även om man inte spelar onormalt högt. Det ligger till som så att jag har blivit tillfrågad "som sista chansen" att fixa ljud till en fest och det enda jag har hemma just nu är ett gammalt Logitech Z-5500 datorhemmabiosystemnågonting (eeh?) som jag hade tänkt koppla ihop med datorn som det sig bör. Det är ju ett jävla ös i det men frågan är om man kan låta det stå och dunka en hel kväll utan att det tär för mycket på kvalitén? Det är ju inte ypperligt att ha en massa små satellithögtalare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Såg filmen k-pax för första gången i förrgår. Otroligt att jag inte sett denna underbara film innan. Men till saken: I slutet, vad händer egentligen. Min teori är att Port (eller vad han heter) använder snubbens kropp för att gå omkring på jorden. Och att han och tjejen i slutet återvänder till k-pax. Är detta rätt eller är jag helt förvirrad? Och har ni inte sett den, gör det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Det ligger till som så att jag har blivit tillfrågad "som sista chansen" att fixa ljud till en fest och det enda jag har hemma just nu är ett gammalt Logitech Z-5500 datorhemmabiosystemnågonting (eeh?) som jag hade tänkt koppla ihop med datorn som det sig bör. Det är ju ett jävla ös i det men frågan är om man kan låta det stå och dunka en hel kväll utan att det tär för mycket på kvalitén? Det är ju inte ypperligt att ha en massa små satellithögtalare... Men då så, med ett sånt system är det ingen fara alls. Ös på! eller faran är väl att någon spiller öl på det iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Men då så, med ett sånt system är det ingen fara alls. Ös på! eller faran är väl att någon spiller öl på det iofs. Den är lika stor här hemma, tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Har ingen matlagningsyoghurt men fick tag på creme fraiche istället, fungerar det ändå?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 1 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2010 Har ingen matlagningsyoghurt men fick tag på creme fraiche istället, fungerar det ändå?! Japp. Bara den är kokbar, men det är de oftast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Härligt, då vet jag! Tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 2 oktober, 2010 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2010 Det här med att man accentuerar vissa bokstäver (armé, idé), är det något universellt, eller gäller det bara för Sverige/Europa? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts