Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Det finns inte ett enda speldemo till PS3 som ligger på skiva, och även om det gjorde det skulle man aldrig ta betalt för det. Demos ligger på Playstation Store, inte i butik.

PS3-tråden nästa gång btw.

Ursäkta. Skall tänka på det nästa gång. Tänkte att det kunde postas här bara.

Men nu när vi ändå håller på, kan man inte inte göra så som FerkuZ säger?

Går det inte å bränna dem?

Fast man kanske borde kunna se det på undersidan kan man tycka. Inget annat sätt att göra sig säker på att man inte blir lurad?

Troligtvis är jag paranoid på svaga grunder men ändå, lurad på 600:- i dagsläget hade svidit.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta. Skall tänka på det nästa gång. Tänkte att det kunde postas här bara.

Men nu när vi ändå håller på, kan man inte inte göra så som FerkuZ säger?

Fast man kanske borde kunna se det på undersidan kan man tycka. Inget annat sätt att göra sig säker på att man inte blir lurad?

Troligtvis är jag paranoid på svaga grunder men ändå, lurad på 600:- i dagsläget hade svidit.

Vem köper du den från? Om det inte är ute i butik (inte ens i usa?) så är de troligen nått fejk..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vem köper du den från? Om det inte är ute i butik (inte ens i usa?) så är de troligen nått fejk..

Nepp, inte ute i USA heller vad jag vet.

Fick av en slump kontakt med en snubbe som tydligen har "kontakter i spelindustrin", (vilka kontakterna är vill han inte säga) och han får emellanåt spel innan de släpps. Fråga mig inte hur eller varför.

Hur som helst, så har jag nu köpt spelet av honom och förväntar mig att det finns i brevlådan när jag kommer hem från jobbet. Dock får han inga pengar förrens jag godkänt varan. Vill alltså inte godkänna varan och ge honom pengarna om det sedan visar sig, efter 4 timmars spelande, att det inte är hela spelet.

Nope.

Då är det inga problem, cant lose... ;)

Gav mig dessutom ett bildbevis:

SILENTHILL5_1052669_0.jpg

Nåja, får som sagt se när jag kommer hem idag. =)

Tack för svaren

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är PS3 spel billigare i USA än här?

Vansinnigt mycket billigare. På QJ.net var folk bestörta över att Australien fick betala så mycket för sitt GTA IV. Det var ett av de få "jättedyra spelen" som släpptes i USA, och med "jättedyrt" menar de US$ 59.95 = 367 kr (siffror för den 29/4 2008). De tyckte att AU$ 120 (698 kr) var idiotmycket, och visst är det mycket men det är väldigt vanligt i Sverige. Ännu värre är det i Norge; där kan ett spel kosta upp till 857 kr.

Grand Theft Auto IV: 120 dollars in Australia

On topic:

AU $120 is not that whopping for us in Sweden, where everything modern in electronics comes with a heavy price tag. All the new games cost SEK 550 and up to around SEK 700 regardless of platform, which would be US$ 89 - US$ 113, or in Australian currency AU$ 95 - AU$ 122. I usually try to avoid new games unless they are something I really, really want, such as GTA IV. I've pre-ordered a copy of GTA IV for SEK 600 (104,46 AUD or 97,25 USD), and that's about the cheapest you could find in this country.

The 60 Gb PS3 cost SEK 6500 (US$ 1.053 or AU$ 1.131, counting by today's currency) when it was launched, and the 40 Gb version could be found today for as "low" as SEK 4000 (US$ 648,35, AU$ 696).

Norway = Expensive.

In Norway, normal PS3 games costs between 100-140 USD.

PS3 at launch costed 1200 USD.

Why didnt this make it to the news? More expensive here.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vansinnigt mycket billigare. På QJ.net var folk bestörta över att Australien fick betala så mycket för sitt GTA IV. Det var ett av de få "jättedyra spelen" som släpptes i USA, och med "jättedyrt" menar de US$ 59.95 = 367 kr (siffror för den 29/4 2008). De tyckte att AU$ 120 (698 kr) var idiotmycket, och visst är det mycket men det är väldigt vanligt i Sverige. Ännu värre är det i Norge; där kan ett spel kosta upp till 857 kr.

Det är det alltså. Jag visste inte detta faktiskt.

Men borde man då inte kunna köpa spel från USA och på så sätt få spelet billigare?

Känner ingen som gör det, men även med frakt borde det bli billigare än vad det kostar i sverige.

Nog värt att kolla upp, tips på någon bra sida där man kan köpa spel Henki? =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är det alltså. Jag visste inte detta faktiskt.

Men borde man då inte kunna köpa spel från USA och på så sätt få spelet billigare?

Känner ingen som gör det, men även med frakt borde det bli billigare än vad det kostar i sverige.

Nog värt att kolla upp, tips på någon bra sida där man kan köpa spel Henki? =)

Game-retailer.com är rätt bra.

Förresten: tolv inlägg som hör hemma i en PS3-tråd dedikerad för just den här frågan. Det var av den här anledningen som man stängde gamla TROMS och satte upp regler för den nya. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Game-retailer.com är rätt bra.

Förresten: tolv inlägg som hör hemma i en PS3-tråd dedikerad för just den här frågan. Det var av den här anledningen som man stängde gamla TROMS och satte upp regler för den nya. :whistling:

Tack för tipset.

Som sagt, sorry för det. Skall hålla mig där nästa gång. Men tänkte att jag lika gärna kunde fråga klart nu när jag börjat. Skall icke upprepas.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sa alltid "va" när jag var liten, fick åka å kolla hörseln, som funkade fint.

Nu, glömmer/skiter jag ibland att svara, och brukar ofta svara 2-3 timmar senare, vilket kan vara ganska förvirrande för endel..

Underbart! :P

Jag sade också "va?" hela tiden när jag var liten, även fast jag hörde vad som hade sagts.. :whistling:

Jag rekomenderar YousableTubeFix http://userscripts.org/scripts/show/13333

* Download the video as FLV, MP4 or High Quality FLV: click in the video title or use the download links in the right column1

* Resize the video manually and automatically

* Remove ads and any unwanted YouTube section; like the character counter, video annotations, Also Watching Now, Embed, etc...

* Change the video format to the standard Low Quality FLV, MP4 or High Quality FLV, manually or automatically. The video formats availability is autodetected and the script can change to the best available video format automatically

* Automatically expand the video description, category, tags and URL information. The collapse links can be removed if desired

* Display all comments in the video page (up to 500 comments)

* Prevent only video autoplay, or both video autoplay and autodownload substituting the player with a thumbnail until it is clicked

* Change the Flash Player Quality attribute to a lower one to play the video with less CPU use

* Automatically bypass YouTube age verification page for logged in users

* Autocheck for script updates once a day

Tack. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ironi skulle kunna vara något i stil med att jag spelar fotboll och förlorar med 10-0, och säger "Vad bra det gick!"

Medans sarkasm är när jag kommer till skolan och min kompis har en jätteful tröja på sig, och jag säger "Snygg tröja!"?

Smileys verkar göra saken lättare, kanske.

Ironi: Vad bra det gick! :D

Sarkasm: Vad bra det gick :confused:

Ironi: Snygg tröja! :P

Sarkasm: Snygg tröja... :(

Om jag fattat rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I Aftonbladet har man ofta smaskiga läsarberättelser om "min heta sexsommar" och allt möjligt skit. Hur får de tag i de här breven egentligen; är de äkta? Eftersom jag aldrig sett nåt "nu ska vi ha ett reportage om sommar-ragg, skriv till oss!" verkar det som att allt bara är påhittat. Alternativt har folk skrivit in till AB i helt andra syften till helt andra sammanhang - är det då tillåtet att publicera texterna när de är ryckta ur sitt sammanhang?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor