Renard Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 Från vilken film kommer detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 13 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 13 september, 2010 (redigerad) Intressanta svar. Men om man försummar den här omöjligheten (förutsatt att det går försumma den för att kunna få ett teoretiskt vettigt svar?!) och funderar mer ingående kring personen som håller i spegeln och personens spegelbild. Man kan inte vänta sig synliga förseningar mellan när en person rör sig och dennes spegelbild? Blir spegeln svart om man färdas i ljusets hastighet? Är den fortfarande svart om "man åker in i ljuset"? Vad händer om man "åker in i ljuset"? Går det ens att tänka på det här viset? Svaret som jag fått av alla fysiklärare/professorer till vilka jag någonsin ställt liknande frågor till har lydit: "Det är ju omöjligt. Inte ens något att spekulera kring" typ. Hastigheter nära ljusets är parktiskt sett omöjliga, men uppnåeliga i teorin. När man talar om högre hastigheter är det omöjligt även i teorin. I det fall man åker i en hastighet nära c, säg 0,9c kan man dock göra tankeexperiment. Man kan tänka sig att kroppen i detta fall fungerar som en lampa som strålar ut ljus, eftersom de fotoner vi är intresserade av är reklekterat från kroppen. Du och spegeln kommer röra er ifrån fotonerna, ja, men de kommer att hinna ikapp i efterhand, vilket kommer resultera i vad jag försökt illustrera med bilden nedan. Du uppfattar alltså inte fotonen man förväntar sig i stillastående läge (den som sänds rakt framåt), utan en från, i det här fallet, tre tidsrutor sedan. Antagligen blir förskjutningen så liten att man inte kommer uppfatta det med ögat, men den finns där och med rätt utrustning är den säkert mätbar. Poängen är att man kommer att uppfatta något. Från vilken film kommer detta? Italian spiderman! Redigerad 13 september, 2010 av spajdermän 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 > och < Vad kallas dessa två tecken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 > och < Vad kallas dessa två tecken? Jag kan bara komma å tänka på "Större än" och "mindre än".. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Jag kan bara komma å tänka på "Större än" och "mindre än".. Jo, det var det och krokodilgap som min mattelärare kallade dem också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 > och < Vad kallas dessa två tecken? Större än-tecknet, störreäntecknet eller, om än något felaktigt, höger vinkelparentes är tecknet >. Mindre än-tecknet är namnet på tecknet <. Tecknet kallas i vissa sammanhang, om än något felaktigt, vänster vinkelparentes. Något felaktigt pga. detta. Vinkelparentes benämns tecknen 〈 och 〉 (eller 〈 och 〉) 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Större än-tecknet, störreäntecknet eller, om än något felaktigt, höger vinkelparentes är tecknet >. Mindre än-tecknet är namnet på tecknet <. Tecknet kallas i vissa sammanhang, om än något felaktigt, vänster vinkelparentes. Något felaktigt pga. detta. Vinkelparentes benämns tecknen 〈 och 〉 (eller 〈 och 〉) Vinkelparentes verkar vara det ordet jag letade efter, tack Stellan! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Finns det någon skillnad på cardigan och kofta? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Finns det någon skillnad på cardigan och kofta? Kofta är tjockare, ofta grovstickad. ---------- Jag och min polare diskuterad det här angående hur tjejer känner om de skulle få med en oskuld hem? Vi killar, eller i alla fall jag skulle komma i mina byxor om jag fick med en oskuld hem (jizz in my pants) Jag sa till min kompis att jag tror på fullaste allvar att om tjejen fick höra att killen hon fick hem var oskuld så skulle hon säga tack och adjö. Vad tror ni? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Hur raderar man sin användare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Hur raderar man sin användare? Här? Går inte. Bara Mr H som kan det tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 17 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2010 Kofta är tjockare, ofta grovstickad. ---------- Jag och min polare diskuterad det här angående hur tjejer känner om de skulle få med en oskuld hem? Vi killar, eller i alla fall jag skulle komma i mina byxor om jag fick med en oskuld hem (jizz in my pants) Jag sa till min kompis att jag tror på fullaste allvar att om tjejen fick höra att killen hon fick hem var oskuld så skulle hon säga tack och adjö. Vad tror ni?Tack för svaret! Jag har undrat ett tag nu. På din fråga tror jag däremot inte att det finns något generellt svar. Två tjejer har kommit på besök näst intill varje dag den senaste tiden. Den ena tycker att det skulle vara kul, lite gulligt, att få ta en killes oskuld. Den andra känner däremot att hon klarar sig utan det. Men det är bara två av Sveriges tjejer. Jag har en till fråga: piraterna i Asterix, har något av deras skepp ett namn? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 18 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2010 Kofta är tjockare, ofta grovstickad. ---------- Jag och min polare diskuterad det här angående hur tjejer känner om de skulle få med en oskuld hem? Vi killar, eller i alla fall jag skulle komma i mina byxor om jag fick med en oskuld hem (jizz in my pants) Jag sa till min kompis att jag tror på fullaste allvar att om tjejen fick höra att killen hon fick hem var oskuld så skulle hon säga tack och adjö. Vad tror ni? Oskulder suger ju. Tanken är upphetsande, visst. Men i praktiken suger det. Bättre en tjej som är vild och vet vad hon gör än en som är sjukt nervös och tycker allt är lite småjobbigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Maimstream Skrivet 19 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 19 september, 2010 Hej. Jag har letat efter lite huskurer för bättre skäggväxt på Internet. Det enda jag fann var att tvåla in ansiktet med citron. Kan det funka? En annan grej var att skära huden md ett rakblad och gnida såren med skuren vitlök, men det låter fucked up så det vet jag inte... bara om det kan bli bekräftat som typ världens bästa huskur. Finns det några fler? mr tobbe, hur gör du? 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Grumpy Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 hur många % krävs det i ett kommunalval för att få ett(1) mandat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Finns det något specifikt namn för salen där rättegång hålls? rättssal, domsal, eller bara en helt vanlig sal? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gof Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Rättegångssal 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Rättegångssal Tack! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mordos Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Hej. Jag har letat efter lite huskurer för bättre skäggväxt på Internet. Det enda jag fann var att tvåla in ansiktet med citron. Kan det funka? En annan grej var att skära huden md ett rakblad och gnida såren med skuren vitlök, men det låter fucked up så det vet jag inte... bara om det kan bli bekräftat som typ världens bästa huskur. Finns det några fler? mr tobbe, hur gör du? Det enda jag vet är jästpiller, eller äta mycket fibrer. Huskurer är oftast jibberjabber, huxflux och tokerier. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 20 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2010 Hur söker jag i en tråd nu för tiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts