Frusciante Skrivet 1 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 1 september, 2010 Muhammed! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 (redigerad) Jag städade litegranna imorse, och slogs av en fråga - Finns det några 'förordningar' (stilregler, feng shui, hoodoo, etc.) om att man bör ha skorna på dörrmattan pekandes inåt rummet eller utåt? Redigerad 8 september, 2010 av AngryAxel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Världens mest frågade fråga, och jag ställer den här för att få se era svar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KVINNOR? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Världens mest frågade fråga, och jag ställer den här för att få se era svar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KVINNOR? Om du någonsin får någon förståelse över dem så ring mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Om du någonsin får någon förståelse över dem så ring mig. Mig med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Jag städade litegranna imorse, och slogs av en fråga - Finns det några 'förordningar' (stilregler, feng shui, hoodoo, etc.) om att man bör ha skorna på dörrmattan pekandes inåt rummet eller utåt? Det mest logiska är ju ifall de pekar inåt så att de är lättare att ta på när man går ut. I en skohylla ser det dock bättre ut ifall skorna pekar inåt i rummet. Jag lägger min röst på att det handlar om hur stor skohylla/dörrmatta man har :hm: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 8 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 8 september, 2010 Världens mest frågade fråga, och jag ställer den här för att få se era svar. VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ KVINNOR? De saknar den vitala Y-kromosomen såklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Det mest logiska är ju ifall de pekar inåt så att de är lättare att ta på när man går ut. I en skohylla ser det dock bättre ut ifall skorna pekar inåt i rummet. Jag lägger min röst på att det handlar om hur stor skohylla/dörrmatta man har :hm: Men det är ju lättare att ta på sig dem om skorna pekar utåt - då slipper man ju vända sig 180 grader för att ta på sig dem, och 180 igen för att gå ut. Det 'känns' dock bäst att ha dem pekandes utåt rummet, dock - jag menar, skorna pekar ju åt det håll man ska, och man ska ju aldrig gå in i rummet med skorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 9 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2010 Men det är ju lättare att ta på sig dem om skorna pekar utåt - då slipper man ju vända sig 180 grader för att ta på sig dem, och 180 igen för att gå ut. Det 'känns' dock bäst att ha dem pekandes utåt rummet, dock - jag menar, skorna pekar ju åt det håll man ska, och man ska ju aldrig gå in i rummet med skorna. Han syftar ju på att skohyllan just är på en vägg som varken är ut eller in från rummet. Då är det smidigare med skorna mot väggen, annars måste du ju vända på skorna för att få på dig dom. Att ha skorna inåt rummet går ju bara om man just inte har något skohylla och man har skorna direkt på golvet när man kommer in och då skulle det ju vara smidigare att ha skorna ut mot dörren, men då måste man ju vänta på skorna när man väl har tagit av sig dom för att gå in. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 (redigerad) Let's see if I got this right... För er stockholmare: Om jag ska åka buss från Arlanda till Arlandastad, ska jag då smsa RC (Reducerat pris + Zon c) till 72150? Hm, kunde lika gärna skrivit i Resetråden. Ah, well. Redigerad 10 september, 2010 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Let's see if I got this right... För er stockholmare: Om jag ska åka buss från Arlanda till Arlandastad, ska jag då smsa RC (Reducerat pris + Zon c) till 72150? Hm, kunde lika gärna skrivit i Resetråden. Ah, well. Om båda ligger inom Zon C så ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AngryAxel Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Om båda ligger inom Zon C så ja. This. Arlandastad och Arlanda ligger i samma zon. Om du vill åka in till Stockholm C på samma biljett, måste du istället skicka "RABC" till samma nummer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 Om båda ligger inom Zon C så ja. This. Arlandastad och Arlanda ligger i samma zon. Om du vill åka in till Stockholm C på samma biljett, måste du istället skicka "RABC" till samma nummer. Jag tackar er båda! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 En till stockhilmsdraga koera man till busasen innan bussen kommit lol Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 En till stockhilmsdraga koera man till busasen innan bussen kommit lol Förlåt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 10 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2010 (redigerad) Man.. hinner köpa munkar innan bussen kommer? Redigerad 10 september, 2010 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 (redigerad) Eh. Oj.. med största sannolikhet försökte jag skriva: "en till stockholmsfråga. Köar man verkligen till bussen innan den anlänt?" Fick en utställning av en tant för att jag gick förbi hela busskön och istället satte mig i busskuren häromdagen. Jag tyckte väl det var konstigt hur folk hade radat upp sig längs hela vägen men är detta verkligen normalt? Redigerad 11 september, 2010 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Eh. Oj.. med största sannolikhet försökte jag skriva: "en till stockholmsfråga. Köar man verkligen till bussen innan den anlänt?" Fick en utställning av en tant för att jag gick förbi hela busskön och istället satte mig i busskuren häromdagen. Jag tyckte väl det var konstigt hur folk hade radat upp sig längs hela vägen men är detta verkligen normalt? Jo, det gör man, men det brukar vara okej att gå förbi ändå om inte kön är tight. Tanten överdrev helt klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Renard Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 Jo, det gör man, men det brukar vara okej att gå förbi ändå om inte kön är tight. Tanten överdrev helt klart. De har så mycket fritid så de letar hela tiden efter saker att klaga på har jag märkt. Antar att detta inte är ett Stockholmsproblem utan att det gäller hela Sverige. Ibland hatar jag verkligen gnällkärringar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 11 september, 2010 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2010 (redigerad) Har inte varit med om att det är kö innan bussen anländer, alla står huller om buller tills då man ser bussen komma, då tränger alla ihop sig för att skapa nån sorts kö Men ja, fy fan för gnällkärringar. Redigerad 11 september, 2010 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts