Jump to content

Tråden om saker du alltid velat veta! v.2

Henkibojj
 Share

Recommended Posts

Ja, det har jag fått lära mig också... Är det ingen annan som är av annan åsikt? När jag var liten hade jag villfarelsen att det var våldtäktsmannen som skulle vara av homofilisk karaktär, men då fick jag berättat för mig att så icke var fallet.

Mannen som väljer att spänna på en annan man , och använder våld för att få sin vilja igenom är ju ganska givet den som är mer homosexuell än den andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur kollar man på Youtube med Hög Kvalitet när man inte är ansluten till Wi-Fi med en iPhone (4)?

Det är ganska jobbigt att allt blir fult när man är på 3G istället för Wi-Fi... :D

Krävs tyvärr jailbreak för det.

e, kommer inte riktigt ihåg vad det heter. men det ska lura programmet att man är uppkopplad till ett wifi-nätverk.

Redigerad av Adrian G
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva hjälp med en fråga jag har på ett körprov.

Frågan lyder något likande: Åt vilket håll får du svänga?

Svar A: Höger

Svar B: Vänster

Svar C: Både Vänster och Höger

Skylt Nr.1 är http://transportstyrelsen.se/Vagmarken/Anv...E16-1/E16-1.jpg

Skylt Nr.2 är den klassiska väjningsplikt-skylten

Om det gör någon skillnad så är utspelar sig min vackra bild i en stad..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle behöva hjälp med en fråga jag har på ett körprov.

Frågan lyder något likande: Åt vilket håll får du svänga?

Svar A: Höger

Svar B: Vänster

Svar C: Både Vänster och Höger

Skylt Nr.1 är http://transportstyrelsen.se/Vagmarken/Anv...E16-1/E16-1.jpg

Skylt Nr.2 är den klassiska väjningsplikt-skylten

Om det gör någon skillnad så är utspelar sig min vackra bild i en stad..

En sådan blåvit skylt betyder att det är enkelriktat åt det hållet, du får alltså INTE köra åt vänster. Skylt nr 2 tycks bara vara där för att förvirra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En sådan blåvit skylt betyder att det är enkelriktat åt det hållet, du får alltså INTE köra åt vänster. Skylt nr 2 tycks bara vara där för att förvirra.

Nu är du ju ute å cyklar! Klart man får svänga vänster om enkelriktatskylten sitter på gatan till höger. Det är väl inget som talar för att gatan till vänster är enkelriktad? Skulle den vara det skulle det sitta en skylt som talar om det.

Och vart exakt sitter väjningsplikt skylten?!? Den kan ju inte vara efter korsningen?!?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är du ju ute å cyklar! Klart man får svänga vänster om enkelriktatskylten sitter på gatan till höger. Det är väl inget som talar för att gatan till vänster är enkelriktad? Skulle den vara det skulle det sitta en skylt som talar om det.

Och vart exakt sitter väjningsplikt skylten?!? Den kan ju inte vara efter korsningen?!?

Gå ut och kolla i en korsning, det ser ut sådär. Jag misstänker att dessa blå-vita pilar är för att en vanlig enkelriktadskylt (gul, rund med ett rött streck i mitten) inte syns tillräckligt bra i en korsning eftersom man bara ser den från sidan tills man är mitt i korsningen.

Jag är inte ute och cyklar hur som helst (även om samma regler gäller då också!!)

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Va...lriktad-trafik/

Edit: Skylt nr2 måste förresten vara fel då man inte kan komma ifrån höger på vägen. Om den avser vänster till högergående trafik så borde den sitta på höger sida om vägen.

Edit 2: Jag kanske är ute och cyklar när jag tänker efter........ är ju rund skylt med böjd pil om man bara får svänga åt ett håll. Glöm allt jag skrivit. Man får nog svänga åt båda hållen.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför vräker alltid baguetteställen (Subway, La Baguette t.ex) på mer pålägg än det får plats, så att det alltid rinner ut och blir kladdigt? Kan de inte bara lägga på så att man stänga igen den och äta den normalt istället för att behöva luta den snett så att skit inte ramlar ut.

Hellre för mycket pålägg än för lite, imo. Det funkar rätt okej att äta dem, så länge de är inslagna i papper.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger bara en sak: New York Delhi i Cardiff! Helt seriöst, efter att ha ätit deras flagskeppsbaguett var jag så trött att jag lade mig och sov i en timma! Min syrra har en bild som jag ska försöka rota fram, men under tiden kan ni tänka er en normalstor tallrik som INTE ENS SYNDES under den stora jävla baguetten som innehöll tre sorters ost och fem sorters kött! Och inte lite av varje heller. Önskar verkligen att jag hade en nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor